Command & Conquer 3: Tiberium Wars avbildat

Robot
Medlem
Command & Conquer 3: Tiberium Wars avbildat

TIBERIUM IS THE SHIT !


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jaa, vad ska man säga, såg ut som Tiberium iallafall.

Kunde gärna sätt lite mer effekter över fälten. De ska ligga mycket mer tätt och har aldrig riktigt fått känslan av de var så stora. I de gamla spelen kunda man gå över fälten, försök gå över dom där klumparna!

Men fortfarande i tidit stadie så hoppas på förbättring!

Inaktiv

Nice shiet indeed


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av Pettor:

Jaa, vad ska man säga, såg ut som Tiberium iallafall.

Kunde gärna sätt lite mer effekter över fälten. De ska ligga mycket mer tätt och har aldrig riktigt fått känslan av de var så stora. I de gamla spelen kunda man gå över fälten, försök gå över dom där klumparna!

Men fortfarande i tidit stadie så hoppas på förbättring!

Jo. Har alltid verkat vara högst några dm höga. Och betydligt tätare. Såg skumt ut

Medlem

tror dem har gjort dem större för att tiberiumet kanske har evolutionerats lite till större storlek?
Och att dem inte sitter så tätt ihop kan ju förklaras med att kameran inte satt lika nära marken , striden i gamla C&C 95 eller i tiberium sun heller...och sen så att det e mellan rum mellan "kristall klyftorna" gör ju så att infanterister och så kan ta sig emellan juh

Inaktiv
Medlem

Kom just på att tiberium finns i Renegade och är typ nån dm högt. Fast jag tror det finns koncept-bilder från tiberian sun där det är stort.. Hmm

Medlem

Visst, kanske ser kristallerna lite stora ut... Men har ni någonsin tänkt på att infanterister är enorma om man ställer dem bredvid en tank eller en byggnad? De skulle nog se rätt små ut om de inte var lite större än normalt.

Är intresserad av detta spel och hoppas att EA kan lyckas hyffsat med att göra det på rätt sätt.

Medlem

hmm kanske är det alkoholen som spökar, men ser inte mönstret i marken ut som en sån där japansk sandträdgård?


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

"dregel dregel"


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Synd bara att det är EA. När det gäller franchises som dessa kan man ge sig f*n på att spelet släpps för tidigt, inte innehåller så mkt som man hade hoppats på och kommer att patchas dåligt/långsamt.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Tror inte dom sumpar chansen med ett CC spel faktiskt, dom har lärt sin läxa... Hoppas jag... Vill jag tro... hmmm nej jag är orolig.

Medlem

Så stora kristaller fick mig att tänka på Dark Reign 2...

Hur som helst, det kommer att bli spännande att se hur det blir - trots att EA är med i bilden.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

mmmmm NOD

^___^

love nod <3

Inaktiv
Skrivet av Pettor:

Kunde gärna sätt lite mer effekter över fälten. De ska ligga mycket mer tätt och har aldrig riktigt fått känslan av de var så stora. I de gamla spelen kunda man gå över fälten, försök gå över dom där klumparna!

Det är ett naturligt steg när man går till 3D.

Se bara på det (i mina ögon) helt värdelösa Warcraft 3.
Man satsar allt på 3D och vipps så klarar man inte av att visa mer än 3 gubbar samtidigt på skärmen, blir inga strider utan blir i princip ett 3rd-person shooter där man inte kan styra gubben.
Att fylla fälten med täta och små kristaller skulle få vilken dator som helst att dö (om man gjorde det snyggt - vilket är det viktigaste i ett spel (/ironi, men utvecklarna verkar tro det)).

Hoppas förstås det inte blir så, Generals spelen är faktiskt de enda sena spelen som jag ens tyckt varigt bra. Och då var ju prestandan rätt urusel på LAN.

Medlem

Det fanns även filmer i C&C 95 där man kunde se tiberium i verklig storlek med harversters runt om, och det var inte alls så där stort. Maskinerna på bilden är ju tom mindre än tiberiumet.

Medlem

Tycker att dessa tiberium kristaller är lite anorlunda mot de i C&C och Tiberian sun!(heter det så?)
I de spelen är det mer i stil med växter som spottar ut kristaller, medans de på denna bild är mer i stil av kristaller i stil med stora stenar, inget som växer ut igen.


signatur

8)

Medlem

Ser grymt ut!

Suveränt kan knappt bärga mig!


signatur
Medlem

Big Deal om de är stora ska bli ballt och se när de harvar
Kan knappt bärga mig ska bli kul att spela asså !

Medlem

Det är lite tråkigt att dem inte håller sig till det gamla, det är de ända felet, annars Go EA ( för en gångs skull ).

Medlem

OMG som dofilusåkaffe sa kan fan knappt bärga mej!. Hoppas bara EA inte floppar spelet, skulle personligen gå terrorist/suicide mode mot deras office!

Och sen måste jag hålla med om att tiberiumet såg lite för stort ut, men det har ju gått flera år nu sen tiberiun sun och en förklaring kan vara att Tiberiumet utvecklats.
Hoppas det kommer finnas några trevliga nya tiberium critters med i spelet också. skulle vilja ha en Zombie-mutant liknande som övermutarats av tiberiumet som springer runt på fälten hehe

men största önskan är att KANE måste vara med. Kane r0xxors

edit:
Här är en bild på Tiberiumet från CNC 95 så man ser en klar skillnad på CnC 3's Tiberium
[http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/30/Tiber.jpg]

Inaktiv

C&C var spelet som fick mig att börja älska att spela spel så om EA fuckar upp det här då jävlar :evil:

1
Skriv svar