Oblivion patchas nästa vecka

Robot
Medlem
Oblivion patchas nästa vecka

Om patchen löser Cheydinhal-quest buggen på 360:n (vilket den borde) så kanske jag kan ta upp spelandet igen. Nu blev jag lite glad.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Förhoppningsvis lagar den problemet med att man inte kan ladda från saves gjorda inomhus. Köpte 360 versionen i hopp om att slippa sådana här grejer faktiskt.. :/

Medlem

Inte kan ladda från saves gjorda inomhus?


signatur

1338 - One Step Above

Inaktiv

Seriöst, det är kanske några månader för sent. Ett spel av den här kalibern kräver support från spelutvecklarna från DAG ETT. Hur Bethesda har behandlat sin kundkrets är bara ett bevis på att dom inte bryr sig ett smack. Att släppa den första patchen nu är bara att ytterliggare skriva under på det.

Tack och hej Bethesda. Vi ses när ni tar hand om era spelare och erbjuder ett vettigt modsupport.

Flakmonkey

Jag måste haft enorm tur som inte stött på några buggar alls till 360-versionen och jag har ändå klarat av mainquest och alla guilds...

Medlem

Gött, spännande och se vad dom har ändrat.

Bab
Medlem
Skrivet av clark.dennis:

Seriöst, det är kanske några månader för sent. Ett spel av den här kalibern kräver support från spelutvecklarna från DAG ETT. Hur Bethesda har behandlat sin kundkrets är bara ett bevis på att dom inte bryr sig ett smack. Att släppa den första patchen nu är bara att ytterliggare skriva under på det.

Tack och hej Bethesda. Vi ses när ni tar hand om era spelare och erbjuder ett vettigt modsupport.

Hehe. Roligt. Du tror dom har alla patchar färdiga och bara ligger och håller på dom? Det är ju lite mer jobb förknippat med att fixa patch till spel än att bara lägga ut den för nedladdning.


signatur

-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.

Medlem
Skrivet av Bab:
Skrivet av clark.dennis:

Seriöst, det är kanske några månader för sent. Ett spel av den här kalibern kräver support från spelutvecklarna från DAG ETT. Hur Bethesda har behandlat sin kundkrets är bara ett bevis på att dom inte bryr sig ett smack. Att släppa den första patchen nu är bara att ytterliggare skriva under på det.

Tack och hej Bethesda. Vi ses när ni tar hand om era spelare och erbjuder ett vettigt modsupport.

Hehe. Roligt. Du tror dom har alla patchar färdiga och bara ligger och håller på dom? Det är ju lite mer jobb förknippat med att fixa patch till spel än att bara lägga ut den för nedladdning.

Exakt. De släpper ju inte en patch för att fixa spelet innan de har fixat grejerna. Skulle du hellre vilja att de slängde ut en patch som inte innehåller något bara för att få den när spelet släpps?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv
Skrivet av clark.dennis:

Seriöst, det är kanske några månader för sent. Ett spel av den här kalibern kräver support från spelutvecklarna från DAG ETT.

Typ en patch en dag efter releasen?


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem

Få spel som varit så väl genomarbetade vid release som Oblivion faktiskt. Många spel är hopplösa flera månader efter release men oblivion har fungerat fint och de enstaka problemen som finns har man kunnat lösa genom användargjorda patchar...

Medlem
Skrivet av [cp:

Billen"]Inte kan ladda från saves gjorda inomhus?

Ja, det låter precis som skumt som det är. Gjorde en quest åt fighters guild och sparade inne i templet eller var det var för att käka middag. Kommer tillbaks det går inte att ladda upp filen jag gjorde, alls. Löser det genom att springa en fungerade karaktär till samma dungeon och göra en save där. Men följden är att den karaktären som "fastnade" inte går att ladda om man sparar inomhus, typ dör på en quest och måste använda autosave t.ex.

Orkar inte förklara mer, men jag har testat allt och det är tydligen ett fåtal andra som har haft samma problem på officiella forumen.

1
Skriv svar