15 000 i Gamerscore, det går framåt.

Flakmonkey
15 000 i Gamerscore, det går framåt.

Tack vare #Virtua Tennis 3 har jag nu äntligen passerat 15 000-poängsgränsen i Gamerscore på Xbox Live - 15073 närmare bestämt. Jag har arbetat länge för att nå dit, men jag kan tyvärr inte säga att jag slitit. På senare tid har det inte funnits mycket tid till att jaga poäng i allehanda Xbox 360-spel, vilket är synd då jag tycker det är barnsligt roligt att ha ett mål att jaga efter förutom att ta sig till slutet.

Uppenbarligen är det många andra som tycker det också. Tittar du tex på mygamercard.net så ser du att den som ligger först har 149 144 poäng i dagsläget. Detta är såklart sanslöst mycket och förmodligen är de ett gäng som hjälps åt för att ta sig dit. Om jag istället jämför mig med mina svenska kollegor på samma sajt så hittar jag mig själv på 144 plats, vilket jag är nöjd riktigt nöjd med faktiskt. Visserligen skulle jag kunna ligga mycket högre upp om jag hade den tid (och lust) som behövs för att samla på sig poäng, men i dagsläget är jag bara glad över att ligga över genomsnittet.

Vet inte riktigt varför jag egentligen gillar att samla poäng i spel. Jag har ju exempelvis aldrig förstått fascination kring prylletande i MMORPGs. Självklart har jag spelat min beskärda del av den typen av spel, men då har jag aldrig tyckt det roliga legat i att hitta häftiga vapen eller gå upp i level. Förmodligen kan det nog ha med att göra att jag tröttnar lätt om det är något som inte kräver någon skicklighet utan bara tid. Detta blir väldigt tydligt när jag tittar på vilka achivements jag har tagit i de olika spelen. De som kräver att jag ska spela X antal timmar har jag väldigt sällan tagit, det händer självklart per automatik om spelet är väldigt kul. Nej, de jag satsar på är de där du ska klara något snabbt, felfritt eller på något speciellt sätt. Då sätts mina färdigheter på prov och då blir det riktigt kul.

Det är också det här med samlandet som är en av de saker jag ser mest fram emot när det gäller Playstation Home. Visserligen kommer inte Sony lägga till gamerscore, men det är extremt lockande att få vinna en snygg trofé som sedan står i min Home-lägenhet. Kanske en smygande Solid Snake, en vilt skuttande Ratchet eller en vilt fightandes King från Tekken. Tanken är otroligt lockande och jag hoppas verkligen att det implementeras på ett bra sätt så det inte blir för lätt men samtidigt inte omöjligt att "vinna" troféerna.

Jo, jag vet att allt det här är meninglöst egentligen. Vem bryr sig om man har mycket gamerscore eller många troféer i Sonys virtuella värld? Förhoppningsvis inte någon förutom jag som kan ha dem som minnen från spelen och de saker jag lyckades åstadkomma i dem. Det viktigaste är dock inte själva "priset" i sig utan det faktum att spelen får en betydligt längre livslängd tack vare gamerscore och hur konstigt det än låter tycker jag personligen att det är det bästa med Xbox 360 bidragit med till spelvärlden.

#blogg

Medlem
15 000 i Gamerscore, det går framåt.

Jag har bara 3000 och jag har sanslöst många spel. :/


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Jepp, lika obegripligt som genialiskt fenomen!

Jag vet inte vad jag tycker om sånt egentligen, men det funkar ju...


signatur

Patrick
Producer@DICE

1
Skriv svar