EA lovar mer BF2-stöd

Robot
Inaktiv
EA lovar mer BF2-stöd

Överlåt patchandet till Dice:Södermalm! Ge oss SH:VA tillbaka!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Inte upp till Dice/EA att få SH:VA att fortsätta jobba på sin mod. Förstår varför SH:VA lades ner, men det var väl delvis orsakat utav patch problemen dom senaste månaderna.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Inaktiv

HAhahahahahahahahahahahHAhahAHhahaha

Den har man ju inte hört förut

Medlem

försöker dom på EA göra en frankenstein kanske?
Snabbt patcha ihop delar på en tidigare levande sak för att i förhoppningen ge den liv igen ?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv
Skrivet av darkthunder:

Inte upp till Dice/EA att få SH:VA att fortsätta jobba på sin mod. Förstår varför SH:VA lades ner, men det var väl delvis orsakat utav patch problemen dom senaste månaderna.

Inte det jag menade då det var två olika önskemål, åtskilda med utropstecken.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

Pinsamt, läs det här http://forum.eagames.co.uk/viewtopic.php?t=23892&postdays=0&p...

En klockren post som avslöjjar lite mer detaljer om mod-communityn och deras möte med DICE.

Jag blir nästan mer besviken på att få höra att dom ska "fixa" det. Får en att undra vad mer som kommer att bli fel efter patchen. (om den kommer ut).

Ush!

Medlem
Skrivet av Chimme:

HAhahahahahahahahahahahHAhahAHhahaha

Den har man ju inte hört förut

Exakt!

Även om dom fixar många av buggarna så känns det som att vissa av de grövre buggarna är soppas "långt in" att det kommer bli ett rent helvete att få till det.

Sen så är ju spelet helt mongo (notera att jag inte talar om buggarna nu) utan tex när man ska vrida sig och gubben vrider tillbaka sig igen. Vafan är det lixom? Snipern unscopar osv...

Om de fixar skiten så är det nog spelbart men det är inget jag tänker ge mig in på igen. Blir bara sådär kokande arg i hela kroppen när jag spelar det. USH!

Medlem

Ja, om det är sant så kunde EA tänkt på det här något innan de börja släppa 1.2 patchen..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Inaktiv

Det kanske är för sent för Battlefield 2 men det är definitivt ett måste för att stärka förtroendet för Battlefield 2142. Jag slutade spela Battlefield 2 för mer än ett halvår sedan när patcharna inte ens fungerade. Mitt motto blev att invänta en fungerande patch som rättar till spelet så det fungerar... och det har inte hänt ännu.

Inaktiv
Skrivet av clark.dennis:

Det kanske är för sent för Battlefield 2 men det är definitivt ett måste för att stärka förtroendet för Battlefield 2142. Jag slutade spela Battlefield 2 för mer än ett halvår sedan när patcharna inte ens fungerade. Mitt motto blev att invänta en fungerande patch som rättar till spelet så det fungerar... och det har inte hänt ännu.

Bli inte lurad! De sa exakt samma sak precis innan BF:V och BF2 släpptes. Resultatet av de löftena behöver knappast diskuteras...

Medlem

Finns bara en sak att säga: UPP TILL BEVIS DICE/EA.

Inaktiv

jag kanske är ensam om det här, men jag tycker ialla fall att patcherna har blivigt bättre till bf2.Jag är jäkligt imponerad av deras hårda arbete. en personlig åsikt.:up:

MFC
Medlem

spelade häromdagen för första gången.. enda jag irriterar mig över är den begränsade upplösningen (max 1280x1024), har iofs hört att det går att tweaka men sorgligt att ett spel där precision är A o O att man inte ska få köra fetare upplösning när man just nu sitter på en fet skärm.. suck


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

När ska de sluta lova saker som de inte kan hålla? :S

Medlem

EA kan dra dit pepparn växer. Nej tack till EA:s produkter. Dock kan jag tyvärr inte slita mig från BF2, finns inget roligare FPS/online spel.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Sounds like political double speak. They haven't made any promise at all. I think it's just meant to pacify the crowd. Don't expect anything from them. They have already moved onto the next game. They know there's not much more revenue to squeeze from bf2 so they won't spend any more money on it.

Inaktiv
Skrivet av kakelugn:

Sounds like political double speak. They haven't made any promise at all. I think it's just meant to pacify the crowd. Don't expect anything from them. They have already moved onto the next game. They know there's not much more revenue to squeeze from bf2 so they won't spend any more money on it.

I dont agree with you there.. bf2 is still in the top 5 of currently selling games so there is lots of squeeze out, armoured fury on the way etc..

it might be bs but time will tell..

Medlem

Att så många lägger ner energi på att whina är ju ett bevis för hur bra BF2 är. Och hur bra det skulle kunna vara.

I mitt tycke är BF2 ruskigt bra redan som det är. Dock kan man undra om man inte borde ha satsat mer på kvalitetstestning och patchning från början. Nu blir det nästan löjligt med alla ursäkter efter varje patch. Följt av nya löften om att "i nästa patch ska vi minsann rätta till allt"...

Medlem

Jag hoppas dom gör något bra.
Dom kan om dom vill.

Något relativt bra vore dock att lägga till "strippped version" som mod.
Dvs, inge jäkla drop av bil på random heli (random nybörjar server)
Och squad jump.

Jag skulle även vilja se en mod där dom tog bort _alla_ flygplan och helis, och satsade lite mera på kriget i städerna

Medlem
Skrivet av hansen:

Jag skulle även vilja se en mod där dom tog bort _alla_ flygplan och helis, och satsade lite mera på kriget i städerna

Har du testat Project Reality Mini Mod (PRMM)?
En clan som heter "I'm Going In" har där en server där de stängt av alla tyngre fordon på alla banor. Så det endast finns bilar. Riktigt skoj. Bara infanteristrider. Och PRMM är mycket intensivare än vanliga BF2. man är liksom mer rädd om sitt skin


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Inaktiv

Visst är BF2 roligt och visst är det jävligt buggit.. jag hadde då aldrig orkat spela det seriöst pga alla buggar som finns.. men det hindrar mig inte från att spela det med några kompisar på ett it-cafe heller..


signatur

Rail or Die

Medlem
Skrivet av supaman:

Way to late

Inaktiv

Jag har svårt att slita mej från BF2 då det imho är det bästa online-FPS spelet just nu. CS, nej tack.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

...är det bästa online-FPS spelet just nu. CS, nej tack.

Ja, tänk på det allihopa. Det är, trots sina buggar det bästa som finns för tillfället.

Och kom ihåg: Köper man en Volvo så får man inte en Ferrari. Hur mycket man än gnäller.

Om ni vill ha ordenliga patchar fokuserade på det ni (communityt) vill, så spela ett Riktigt onlinespel, med månads-kostnad.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Inaktiv

personligen så tycker jag att BF2 är helt fantastiskt.. lätt det bästa onlinespelet jag spelat.

Det finns buggar men det är inte så jag måste whina om dom precis. Det är som i alla andra spel helt enkelt.

Det är bra att communityt tar upp eventuella problemem dock så ea/dice får feedback iaf

Medlem

To little to late

Medlem

Jag tyckte att ET:QW såg bra ut men efter att ha sett gameplay videon från E3 så är jag inte så sugen längre, det såg mer ut som Quake än ett skönt krigs-spel. Det var nog aldrig meningen att det skulle vara det heller, troligtvis bara jag som missförstått. Frågan är bara, vad ska man spela nu? BF2142 är uteslutet och QuakeWars ser inte så kul it imo, vad mer finns det?


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Inaktiv

Tror inte riktigt på QW. menar skapparna har väl ingen större erfarenhet av större mp spel? men man vet aldrig..dom kanske förvånar oss.

12
Skriv svar