Japanska försäljningstoppen vecka 21

Robot
Japanska försäljningstoppen vecka 21
Medlem
Japanska försäljningstoppen vecka 21

Mycket DS!

Flakmonkey

Japp, 7 av 10 spel är till bärbara konsoler... rätt fascinerande skillnader faktiskt

Medlem

Kan säga att dom som har ett DS bör förboka Nsmb. För spelet är verkligen jättebra. Jag har spelat det lite till och från nu i veckan och är på värld 6 nu.
Finns 8 världar, men allt är inte linjärt så jag har inte spelat värld 4 & 7 då dom ligger paralellt med 3 & 6. Finns massor av alternativa vägar att leta upp
och många gömda saker.

Tänkte spela till slut slottet av 8an innan jag går tebax och börjar leta gömda saker. Sedan när jag spelat igenom alla saker jag kan hitta skall jag klara av spelet tänkte jag.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

....vilka skit spel

Inaktiv

Hur orkar de spela sådana spel?!

Medlem

Kan faktiskt säga att de flesta spelen på den listan är dom som spelas
på tågen här borta. Sitter allt från små ungar till vuxna herra & tanter med DS och spelar spel imellanåt.
Inte allt för ofta man ser det på korta turer, men de längre sträckorna iaf.

Har testat en del av spelen på listan och kan säga att dom där är mer
intressanta än det från första början verkar.
Funderar på att skaffa mig Animal Crossing innan
jag sticker hem still sverige igen.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Flakmonkey
Skrivet av Light:

....vilka skit spel

Av ren nyfikenhet... Hur många av dem har du spelat ordentligt?

Inaktiv

Haha, man måste bara älska namnen på japanska spel
Brain Age 2 aka Kahashima Ryuuta Kyouju Kanshuu: Motto Nouo Kitaeru Otona DS


signatur

Omnia et faeces!

Medlem
Skrivet av The Tokjos:

Haha, man måste bara älska namnen på japanska spel
Brain Age 2 aka Kahashima Ryuuta Kyouju Kanshuu: Motto Nouo Kitaeru Otona DS

lmao


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Light:

....vilka skit spel

Av ren nyfikenhet... Hur många av dem har du spelat ordentligt?

Jadu, av ren nyfikenhet har jag spelat ett antal spel i mina dar för att se på ett par skärmdumpar att det där är skit spel. (För mig så klart) skiter väll i om vissa tycker dom är bra, jag tycker i stort sätt alla japanska spel är skit, förutom MGS serien.

Iofs kan det vara för att jag inte gillar spel med tecknad grafik och handling för barn.

Medlem
Skrivet av Light:

Jadu, av ren nyfikenhet har jag spelat ett antal spel i mina dar för att se på ett par skärmdumpar att det där är skit spel. (För mig så klart) skiter väll i om vissa tycker dom är bra, jag tycker i stort sätt alla japanska spel är skit, förutom MGS serien.

Iofs kan det vara för att jag inte gillar spel med tecknad grafik och handling för barn.

Kollar du mer noggrant så kanske du kan se att de enda spelet som riktas till barn kanske kan vara supermario.
Men eftersom du är så jävla bra att bedömma skärmdumpar så kan du väl
säga om Cellfactor eller liknande blir årets spel ?
Det är ingen tecknad grafik (iaf ingen cellshading) och det ser bra ut.
Men om det är skoj ser man juh lätt på bilderna, fattar väl vem som helst *ironi på elitnivå*

Kolla spelen lite mer noga så ser du nog vad det är för spel.
Sedan att spelen säljer bra måste ju betyda att någon tycker dom
är bra eller ? Men du kanske bara köper dåliga spel ?
Spelen är av följande sort.

1. Plattformsspel, gammalt spel i ny tappning.

2. Brain Age 2, pusselspel som testar
geniknölarna.
3. Brain Age , *samma*.

4. Kortspel/Brädspel, samma princip som D&D och monopol t.ex.

5. Tetris, behövs väl ingen förklaring va ?

6. Kimikiss, relationsspel/livsimulator. Inte helt olikt äventyr korsat med the sims.

7. Fotbollsspel

8. Engelska utbildning i digitalt format. Finns mycket sådant här i japan till DS och PSP.

9. Animal Crossing, i princip ett Sims eller världssimulator med online möjligheter.

10. Baseball spel, En av de mest populära sporterna i Japan.
Ungefär som ishockey i sverige om man jämnför.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Kul att jämföra marknaderna, man ser verkligen hur annorlunda det är over there.

Skrivet av Light:

....vilka skit spel

...vilken sär skrivning


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Dom tycks ju ha ett ganska mycket sjysstare utbud på spel än här. Känns som att det enda som finns här är FPS, RTS och sportspel.

Medlem
Skrivet av Light:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Light:

....vilka skit spel

Av ren nyfikenhet... Hur många av dem har du spelat ordentligt?

Jadu, av ren nyfikenhet har jag spelat ett antal spel i mina dar för att se på ett par skärmdumpar att det där är skit spel. (För mig så klart) skiter väll i om vissa tycker dom är bra, jag tycker i stort sätt alla japanska spel är skit, förutom MGS serien.

Iofs kan det vara för att jag inte gillar spel med tecknad grafik och handling för barn.

Oj oj oj, tror du skulle behöva vidga dina vyer och prova på lite nytt, du kanske inte skulle vara så bitter då?

Medlem
Skrivet av conthox:

Kul att jämföra marknaderna, man ser verkligen hur annorlunda det är over there.

Skrivet av Light:

....vilka skit spel

...vilken sär skrivning

Det var meni ngen ock så

Minai:
Nej tycker jag inte. Jag gillar inte sånna spel helt enkelt.
Som jag sa tidigare "skit spel (sär)" för mig. Om ni tycker dom är bra så tyck det då. Jag tycker vad jag tycker och ni, det ni tycker. Detta är ett public forum och alla får ha sina åsikter.

Medlem
Skrivet av Tigersharkswe:

Hur orkar de spela sådana spel?!

Vem orkar inte ett bra Mariospel?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Dom tycks ju ha ett ganska mycket sjysstare utbud på spel än här. Känns som att det enda som finns här är FPS, RTS och sportspel.

Kan säga såhär för att jämnföra. Om vi i sverige har en hylla med spel, så har dom 10 här i japan. Affärerna som finns här har faktiskt olika våningar för olika märken av konsoller.
De flesta affärerna i akihabara har på 1a våningen oftast PS2/PSP (Sony), på 2a har dom Gamecube/DS (Nintendo) och på 3e delat med andra saker Xbox360.
Ibland har dom Xbox360 på samma våning som Nintendo och då snackar vi en yta om 3kvm för Xbox360 och 10kvm till nintendo.
Xbox360 har inget utbud alls här borta och en Xbox360 köps in begagnad för mindre än vad en DS lite är värd begagnad.
Vilket säger en hel del faktiskt om intresset för den

Du kan få minst 17000yen för en begagnad DS lite. Medans du kan få max 16000yen för en Xbox360.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Jo, men då spelar japanerna så mkt att dom dör också. Inte direkt fäftigt att ha 10st hyllor och olika våningar.

Medlem
Skrivet av Light:

Jo, men då spelar japanerna så mkt att dom dör också.

jaså?


signatur
1
Skriv svar