FZ får ny ägare i Hjemmet Mortensen

Robot
FZ får ny ägare i Hjemmet Mortensen
Inaktiv
FZ får ny ägare i Hjemmet Mortensen


signatur

War never changes.

Medlem

Intressant.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Hm.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

hmm vet inte va man ska säga.. känns lite skumt. hoppas bara inte dem nya ägarna tvingar FZ att lägga in massa jobbiga onödiga grejer eller ta bort andra saker från sidan

Medlem

dunno, känner mig mest nervös, puttig och gnällig över att höra,
men allt som startar som en kul grej brukar sluta seriöst


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Vad är det för negativt med det här? Vad jag har förstått det har FZ länge sett fram emot den dagen då de sitter på ett gemensamt kontor och dricker sig höga på koffein från deras cappucinomaskin.

Händer det inte nu så är det iallafall en god bit på vägen.
Vem vet, kanske vi kan få se en liten webbshop dyka upp nu med FZ muggar?


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Är det inte risk att nivån kommer sjunka avsevärt om de ska dra hit PCGamers läsare? Vet inte hur deras läsekrets ser ut, men antar att det är mest yngre läsare. Ung behöver inte automatiskt betyda omogen, men jag kommer ihåg att jag själv när jag var yngre endast hade svenska PCG i två år för att sedan byta till engelska.

Antikvitet

Vi ska inte dra hit PC Gamers läsare, det har aldrig varit tanken. Varför skulle vi "ta" deras läsare? Vi kommer att samarbeta med tidningarna förstås, men det gagnar ju alla läsare i slutändan eftersom reportagen blir fler och bättre.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Så tystnade ännu en oberoende röst på nätet..Så känns det för mig..
PCG+FZ=Likriktning

Vadå inte ta deras läsare?? Det bestämmer väl Hjemmet Mortensen...Det brukar vara så när man äger något..

W2k
Medlem
Skrivet av Olivaw:

Så tystnade ännu en oberoende röst på nätet..Så känns det för mig..
PCG+FZ=Likriktning

Det är samma redaktion som tidigare. Hur menar du?

Skrivet av Olivaw:

Vadå inte ta deras läsare?? Det bestämmer väl Hjemmet Mortensen...Det brukar vara så när man äger något..

Nej, HjMo kan inte bestämma om folk ska läsa PCG eller FZ, varken innan eller efter att de köpte oss.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Ah, äntligen officiellt

Jag tror att FZ och PCG har mycket att ge varandra och ni behöver inte oroa er för några andra förändringar än större möjligheter och mer resurser.

Vi har länge velat samarbeta med FZ då det i egenskap av Sveriges bästa spelsajt är ett prefekt tillskott till Sveriges bästa speltidning En fin liten tioårspresent till både FZ och PCG.


signatur

*** La Alma De La Selva! 28-29/4 -02 *** | Da Blogg

Medlem

Vad kostade Fragzone? intressant att veta vad denna sida är värd.


signatur

R.I.P Fragzone 2006

Vila i frid
Skrivet av ravingbear:

Vad kostade Fragzone? intressant att veta vad denna sida är värd.

Två backar lättöl och en slalomskida.

Skämt å sido, det kan vi tyvärr inte uppge.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem
Skrivet av ravingbear:

Vad kostade Fragzone? intressant att veta vad denna sida är värd.

Ja, vore kul o veta

Nu när ni är ägda (ha ha) av ett företag, hur blir det med reklamen (den lilla reklamen som finns) på sidan?

Och innebär detta att ni är anställda med lön och dylikt?

Medlem

Trevligt tycker jag, Fz har alltid haft lite väl lite reportage och liknande.

Delade ni på pengarna eller tog någon elak jävel allt?

Medlem

vad händer med Path nu? är han kvar eller går han i pansion?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Hehe, vilka sura miner. Jättekul ju! Grattis till vår strålande redaktion, hoppas ni får allt stöd i när värda.

Medlem

När kommer betaltjänsterna?

skämt åsido, ett grattis kanske är på sin plats. Hoppas kvaliten osv kommer hålla i sig

Medlem

Går det inte ganska dåligt för Hjemmet Mortensen... vad jag har hört ska de ha gått ner för både PCG och SP när dem tog över.

Medlem

Gamle Phettot ska ta och pensionera sig, bygga vidare på sin muskelbilssamling och utveckla sin smak för dyr whisky. Och kanske jobba lite på sin Gamerscore på Xb Live, så att John slutar mobba honom för det...


signatur

Don't just stand there - kill something!

Medlem

Bra bra och grattis!

När kommer ni lägga upp att ni söker medarbetare på ams.se då?

Ge mig en skälig lön så kan jag börja direkt. (Fick iaf G i svenska)


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av fanboy:

Bra bra och grattis!

När kommer ni lägga upp att ni söker medarbetare på ams.se då?

Ge mig en skälig lön så kan jag börja direkt. (Fick iaf G i svenska)

Precis vad jag undrade.. hehe

Antikvitet
Skrivet av Phat:

Gamle Phettot ska ta och pensionera sig, bygga vidare på sin muskelbilssamling och utveckla sin smak för dyr whisky. Och kanske jobba lite på sin Gamerscore på Xb Live, så att John slutar mobba honom för det...

Undrar om han tror på det där själv. Som om vi skulle släppa taget om vår hövding, och som om jag någonsin kommer sluta mobba honom för att han får Xbox-stryk av sina döttrar.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

grattis då har ni fått lite pengar för ert hårda arbete antar jag?

o nej PCG läses inte endast av fjortisar..

snälla medlemmar, inget pre-whine, whina om det blir några hemska förändringar istället, men det tror jag inte att det blir

Inaktiv

Vi kommer naturligtvis fortsätta på samma sätt som innan detta. Det enda ni kommer att märka av är att sidan blir bättre på alla punkter, vi kommer att kunna göra saker som tidigare inte varit möjligt.


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem
Skrivet av kraket:

Vi kommer naturligtvis fortsätta på samma sätt som innan detta. Det enda ni kommer att märka av är att sidan blir bättre på alla punkter, vi kommer att kunna göra saker som tidigare inte varit möjligt.

Börjar med ett grattis.
Kan ni ge några exempel på vad för saker ni kommer att kunna göra som ni inte kunde göra förut?


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Vem var det som ägde FZ innan uppköpet?

Inaktiv

Tack!

Med ett stort företaget i ryggen så kommer vi för det första att synas i media och därför tas på större allvar. Vi kommer dessutom att få hjälp att finansiera saker som servrar och andra saker som tävlingar osv...

Kort sagt, det kommer vara samma redaktion fast med nya möjligheter.


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Redaktör

Det verkar inte helt osannolikt att vi får bättre resurser och möjligheter att besöka utvecklare, evenemang mm.


signatur
123
Skriv svar