FZ får ny ägare i Hjemmet Mortensen

Medlem

Kul för er.
Allt reflexgnäll kan FZ nog ta som ett komplimang då det troligen kommer av att whinern är nöjd som det är.

Vad kommer att hända med [http://www.Sweclockers.com]? Dom ligger väll hos er, eller vad är det för samarbete ni har?

Föresten, lova oss att ni aldrig blir lika fyrtiotalistsugiga som aftonbladets "spela"-site.
Lova att ni lägger ned innan dess!


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Antikvitet

Det är skoj hur en del fortfarande tror att Sweclockers hostas av oss. Sweclockers är ett eget företag med flera heltidsanställda (FZ har i dagsläget ingen) och har avsevärt fler besökare än FZ enligt gällande officiell statistik.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Grattis FZ! Ser goda möjligheter för er! Bara ni förblir en underground site och inget lunarstorm tack


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

grattis grattis

Medlem
Skrivet av Shock:

Det är skoj hur en del fortfarande tror att Sweclockers hostas av oss. Sweclockers är ett eget företag med flera heltidsanställda (FZ har i dagsläget ingen) och har avsevärt fler besökare än FZ enligt gällande officiell statistik.

Betyder inte uppköpet att ni kommer vara anställda och få lön?

Flakmonkey

Nej, det gör det tyvärr inte

Hade varit trevligt att kunna leva på det här, men men, inte ännu iaf

Medlem

Nya designen = sådär, lite för "stor" text på nyheterna. Gamla sidan var skönare för ögonen att läsa. Nya designen känns mer som att sidan ska se "proffsig" ut, ibland blir det lite för rörigt.

Ang detta med Hjemmet = FZ kommer aldrig bli sig likt som det var på gamla goda tiden, good - bad ?

Time will tell, jag tror inte det kommer bli bättre dock.

Medlem

Låter intressant som fan. Dock lite nervös, men jag tror det kommer hålla i sig! Kul att det går bra för er gubbar! Skit bra grej ni har här! Me love it looong time!


signatur

Niet.

Medlem

Tja, visst är det kul att ni fått betalt för erat slit och jag hoppas verkligen att FZ fortsätter som utvecklas som hittills.
Men visst har Hjemmet vinstintresse i FZ? De har väl inte köpt er för att ni e så gosiga killar??
Det jag är emot är helt enkelt koncentrationen som uppstår i alla marknader, färre och större aktörer, vilket så gott som aldrig är bra i förlängningen..
Tja, vi får väl se..Man skall inte måla fan på väggen ännu..

Antikvitet
Skrivet av Crenshaw:

Betyder inte uppköpet att ni kommer vara anställda och få lön?

Ja och nej. Uppköpet innebär mer finansiell uppbackning och tyngre budget som jag kan använda till att betala redaktörer och utvecklare. Vi kommer ha plats på Hjemmet Mortensens kontor och vi kommer kunna lägga ner betydligt mer tid på att sköta sajten. Med andra ord kommer vi kunna hitta på mycket mer roligt!

Skrivet av Olivaw:

Men visst har Hjemmet vinstintresse i FZ? De har väl inte köpt er för att ni e så gosiga killar??

Jag är förvisso en mycket gosig kille, men de har förstås ett vinstintresse i sajten, ja. Men det är inget nytt, det har förstås nuvarande ägare också.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

ballt! är ju många som jobbar som en tok på FZ, om det skulle ge en liten peng till de som sliter som mest är bara bra
vissa på FZ verkar vara där 24/7.
antar att kontoret i fråga ligger i sthlm?

imo är jag orolig för en sak, tänk den dagen då EA eller Bonniers eller annat större bolag köper Hjemmet Mortensens
sånt jag är orolig över.

(ps glömde ta ctrl+c när jag pastade in Hjemmet Mortensens, så det stog "Mercedes Sportline" i stället, om nu nån undrade)


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Får önska lycka till, fz ör ju ett aktiebolag...och vill man inte gå med vinst så är det ju fel liga. Nu blev ni uppköpta, får hoppas att det här "lilla" ligger kvar...det som har varit charmen med fz. Nu lär det bli andra bullar då det är en ny ägare,varken sig ni vill det eller ej. Hur det kommer att visa sig är en annan sak. Jag är medlem i många siter, fz har alltid varit den skönaste...även fast jag fått åthutningar(vilka jag förtjänat ) men att sikta på att bli en av de stora aktörerna tror jag blir segt.

På de andra stora siterna hämtar jag mitt material såsom spel,drivers osv osv, men man stannar inte upp för att chatta i forumen. Sedan går man till fz för att småmysa lite. Detta får vi hoppas kommer att finnas kvar, men det tror inte jag ni siktar på. som sagt, ni lever på er charm och som en oberoende pelare i strömmen av spel och dess nyheter.

Försvinner det, försvinner charmen


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Hmm, jag är försiktigt optimistisk till detta. Ska bli spännande att se utfallet.


signatur

Snus är snus och mus är mus

Medlem
Skrivet av Hoodkurt:

Hmm, jag är försiktigt optimistisk till detta. Ska bli spännande att se utfallet.

Hö hö, påminner om en penny arcade-stripp.

Tror dock inte att vi behöver vara särskilt oroliga så länge som Halliburton inte kommer in i ägarbilden.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem

Nu när man skummat igenom lite så kan jag säga en ruggigt positiv sak med fz jämfört med andra "ägda" spelmedier. Ni bakom texterna är aktiva med dom framför texterna. Men så har det ju alltid varit, tänkte dock inte på det förut.

MFC
Medlem

Dagens ord.. hm!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Stort grattis.
Tror detta kommer bli väldigt bra.

En stor kram till alla på FZ red för ni är ett så mysigt gäng

Antikvitet
Skrivet av PurreSnurre:

Får önska lycka till, fz ör ju ett aktiebolag...och vill man inte gå med vinst så är det ju fel liga. Nu blev ni uppköpta, får hoppas att det här "lilla" ligger kvar...det som har varit charmen med fz. Nu lär det bli andra bullar då det är en ny ägare,varken sig ni vill det eller ej. Hur det kommer att visa sig är en annan sak. Jag är medlem i många siter, fz har alltid varit den skönaste...även fast jag fått åthutningar(vilka jag förtjänat ) men att sikta på att bli en av de stora aktörerna tror jag blir segt.

På de andra stora siterna hämtar jag mitt material såsom spel,drivers osv osv, men man stannar inte upp för att chatta i forumen. Sedan går man till fz för att småmysa lite. Detta får vi hoppas kommer att finnas kvar, men det tror inte jag ni siktar på. som sagt, ni lever på er charm och som en oberoende pelare i strömmen av spel och dess nyheter.

Försvinner det, försvinner charmen

Vi kommer förstås göra allt för att charmen ska vara intakt och förhoppningsvis växa sig ännu starkare. Men att FZ är den "lilla sajten" håller jag inte med om, FZ är Sveriges största spelsajt med runt 50 000 unika besökare per vecka. Det var många år sedan vi slutade vara en liten sajt, fast mysigheten har vi behållt och det tänker vi fortsätta med!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

*ger alla en stooooor mysig kram*


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Shock:

Vi kommer förstås göra allt för att charmen ska vara intakt och förhoppningsvis växa sig ännu starkare. Men att FZ är den "lilla sajten" håller jag inte med om, FZ är Sveriges största spelsajt med runt 50 000 unika besökare per vecka. Det var många år sedan vi slutade vara en liten sajt, fast mysigheten har vi behållt och det tänker vi fortsätta med!

Toppen hoppas naturligtvis på det bästa


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Fråga: Vad händer om Hjemmet Mortensen konkar? Försvinner inte FZ i samma vända då? Eller vad händer om dem blir uppköpta?

Inaktiv
Skrivet av seppuko:

Nu när man skummat igenom lite så kan jag säga en ruggigt positiv sak med fz jämfört med andra "ägda" spelmedier. Ni bakom texterna är aktiva med dom framför texterna. Men så har det ju alltid varit, tänkte dock inte på det förut.

Så rätt så.
Detta gör FZ speciellt i den mening att det känns att ni bryr er om vad vi skriver, även om ni inte håller med så svarar ni. Detta är något väldigt bra, och något ni bör vara rädda om och sträva efter även i fortsättningen!
Det blir nog bra det här ska ni se.

Medlem

Det blir bara bättre och bättre! Skulle vara underbart om ni skulle kunna ha spelservrar som har ranking osv.

Aja grattis!


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

riktigt surt.. kan bara bli skit av det!

Medlem

Som läsare av fz sedan typ 1998 när det hette fragzone, kan jag bara bli besviken. Men samtidigt glad för er som arbetar här.
Att vara ägt av ett så stort mediebolag påverkar definitivt det innehåll ni kan skriva på sidan, det kommer ni säkert själva märka framöver.
Får väl passa på och säga tack för alla fina år, det kommer aldrig bli sig likt på gott och ont.

Medlem

Insåg just att ni har blivit uppköpta av danskar och norrbaggar
kolla in den här sidan för detaljer.
Jaja, vi äger dem i turneringarna i alla fall, det är ju det som räknas

Eftersom korvätarna ifråga är egmont så kanske det skulle inebära fler förtittar och tidigare recensioner, eller är det bara önsketänkande?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Flakmonkey
Skrivet av Svartsmurfen:

Eftersom korvätarna ifråga är egmont så kanske det skulle inebära fler förtittar och tidigare recensioner, eller är det bara önsketänkande?

Det är tanken ja

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av zebez:

Som läsare av fz sedan typ 1998 när det hette fragzone, kan jag bara bli besviken. Men samtidigt glad för er som arbetar här.
Att vara ägt av ett så stort mediebolag påverkar definitivt det innehåll ni kan skriva på sidan, det kommer ni säkert själva märka framöver.
Får väl passa på och säga tack för alla fina år, det kommer aldrig bli sig likt på gott och ont.

Förutfattade meningar är aldrig bra, eller att alltid tro det värsta. Det är såklart din åsikt och förhoppningsvis kommer den att ändras med tiden.


signatur
Medlem

Så, när kan man vänta sig se FragZone Premium betalkonton?

123
Skriv svar