Hitman: Blood Money

Robot
Hitman: Blood Money

Varför hoppa runt som en tok och lagkriga över nätet när du kan få utlopp för dina mordiska lustar med en halvmeter stillsam nylontråd? Den kostymklädda smygmördaren Fourtyseven är tillbaka med besked, beväpnad med avlivningsmetoder av obehagligt tyst natur.


Medlem
FZ lönnmördar i Hitman: Blood Money

Tillräckligt långt ifrån nine-eleven för att slippa sågning denna gång, med andra ord? ^^


signatur

Aj, dina ögon!

Inaktiv

Jag älskar Blood Money lungt det bästa Hitman spelet.

Redaktör

Noaxark: du syftar på Contracts-sågningen. För det första byggde kritiken inte på 9/11-händelserna, snarare återanvända banor och en del risigheter. Den ena recensenten jämförde med Anna Lindh-mordet, men det var varken avgörande för omdömet eller den andras åsikt.

För det andra testas Blood Money av en annan recensent (jag) - ny tyckare, nya åsikter. Min är att mord i spel är okej så länge de inte är utstuderat spekulativa (Postal 2, om man väljer våld där. Vilket alla gör). I Hitman spelar man som lönnmördare, sådana begår mord - jag köper den motiveringen.


signatur
Medlem

Jag gillar spelet8), ta inte hitman på sådant allvar.. Det är faktiskt ett ganska humoristiskt spel.. Just kanske för att inte folk ska tycka illa om 47? Plus att alla som man "take out" är riktiga bovar som typ förtjänar det, gör ju inte saken svårare!!!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Bra recension men jag upplever inte att kameran sticker iväg på det sättet som beskrivs när man springer. Och man KAN faktiskt trycka ESC under dödssekvensen...

Nåväl, lätt det bästa hittills. Efter att man offat en snut på en toalett på operan och sakta går genom en korridor och laddar om den ljuddämpade Silverballern till tonerna av något som erinrar om O Fortuna ur Orffs Carmina Burana så kommer gåshuden.

Medlem

Underbart spel. Bästa Hitmanspelet hittils. Köpte det så fort det kom ut, och ångrar det inte.

Medlem

Tycker det är lite väl dåligt testsystem där

Detta spel är väldigt jobbigt för folk som mig som har compulsive disorder. Satt och spelade en del banor i 1 timme för att allting skulle vara perfekt (nej jag jagade inte SA rank, men jag har sånt problem att jag måste göra på mitt sätt). Jag är verkligen lite sådär småmorbid när det inte handlar om verkliga människor. Måste mörda på alla olika sätt möjliga, samtidigt som jag är beroende att gå lungt bakom någon och sätta en silenced hardballer kula i bakhuvudet. det känns så jävla snyggt.. PJUUUWT, KLONK! Smyger omkring och försöker systematiskt mörda varje person på hela mappen. Fatta hur jobbig mardi gras var!!!!!


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Helt klart Maj/Junis bästa spel, kanske inte årets bästa men det är roligt som tusan!

mellansekvenserna som man får se där det avslöjas en hel del är också väldigt intressanta :).

Medlem

en ok recension, men jag tycker du borde nämnt något om berättelsen som ligger till grund för blood money. den är ju smått fantastisk!

sen är ju spelet är rejält roligt, precis som du säger, trots att det har några riktigt fula buggar (t.ex. att de missade att man inte kan slänga saker på uppdraget uppe i alperna, eller var det nu var, det med tomten) som gör att man nästan kräks.

helt klart ett av de bästa enspelarspel som jag spelat på väldigt, väldigt länge. utförandet påminde litegrann om max payne tyckte jag, även om stilen inte var samma. vad jag menar, är att allt kändes väldigt proffsigt, och hade en lite ödesdiger känsla hängande över berättelsen som utspelades mellan (och i vissa fall under) uppdragen.

sen tycker jag det var skönt att den tidnings-"briefing" som ges efter varje uppdrag förändras beroende på hur du skötte dig. och att den driver med det mesta, se bara på alla sköna citat

slutligen, visst var det arnold som man tog ihjäl på ett av uppdragen (alperna?)?! modellen var otroligt lik i varje fall, och det känns inte helt otroligt att io interactive skulle lägga in en sådan liten referens, eller hur?


signatur
Medlem

Bra recension, men jag tycker att det här spelet är helt enkelt perfekt.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Underbart spel. Bästa Hitmanspelet hittils.

Instämmer

Spelet är RIKTIGT bra!

Inaktiv

Spelade demon igår ska köpa det idag:D
Det ät ruskigt bra, detta har dom verkligen lyckats med!

Medlem

mycket bra spel, slutet är väldigt bra


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kan bara säga en sak: Fantastiskt!

Detta är en värdig uppföljaren till 1:an. Underbar känsla, underbara uppdrag, underbar musik, ja allt är perfekt (nästan)


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Frågan är ju om det kommer fler hitman spel eftersom slutet så dör 47.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Frågan är ju om det kommer fler hitman spel eftersom slutet så dör 47.

det är klart att det gör, kolla noga i slutfilmen, så får du se att det finns mycket stora chanser till uppföljare

hjärtat slår ju hela tiden i slutet...


signatur
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Frågan är ju om det kommer fler hitman spel eftersom slutet så dör 47.

Tryck på W några gånger när 47 ligger på dödsbädden...

Medlem

Bästa Hitman-spelet. Även om man i stort sett spelat hela spelet redan efter 3 banor. Man tröttnar grymt snabbt på det.

Medlem

Underbart slut på spelet=) alla som inte tycker det har missuppfattat slutet=P

Inaktiv

Jo det var ett riktigt bra slut.

Inaktiv

Skönt att höra att alla gillar det jag har spelat 1an och 2an och utav det jag tyckte om 1an var att några banor var helt fantastiska medans andra inte var det.. 2an var helt ok.. kommer inte ihåg så värst mkt.. sen 3an hörde bara enbart skit om.. men om ni säger att blood money är = p00n så lär jag pröva det


signatur

Rail or Die

Medlem

Överaskningen på slutet var det bästa spelslut jag varit med om.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem
Skrivet av sebrock:

Bästa Hitman-spelet. Även om man i stort sett spelat hela spelet redan efter 3 banor. Man tröttnar grymt snabbt på det.

Börja titta på mellansekvenserna då, det är ju en av höjdpunkterna i spelet, det får en att fortsätta också :).

Bab
Medlem

Tänk om alla spel hade den här kvallen. Några buggar drar ner betyget till 4,5/5. Finns inte så mycket att säga annars. Mycket välgjort och underhållande singelplayerspel med bra story och roliga banor.


signatur

-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.

Medlem

Gah.... MUST BUY

Min egen nyfikenhet förstörde dock slutet för mig. så evinnerligt dum man kan vara.


signatur

Videomupp

Redaktör
Skrivet av leper:

en ok recension, men jag tycker du borde nämnt något om berättelsen som ligger till grund för blood money.

Jo, tro inte att jag inte övervägde det. Men recensioner har begränsat med utrymme, denna gång blev det väldigt lite om berättandet och storyn, som båda är klart intressanta. Snyggt med både tillbakablickarna före uppdragen och de inklippta sekvenserna när saker händer.

Skrivet av plip:

Spelade demon igår ska köpa det idag

Demon är skräp i jämförelse, resterande banor är otroligt mycket friare och mer utmanande.


signatur
Medlem
Skrivet av leper:

sen tycker jag det var skönt att den tidnings-"briefing" som ges efter varje uppdrag förändras beroende på hur du skötte dig. och att den driver med det mesta, se bara på alla sköna citat

Ja citaten e sköna. Om man dödar en del snutar och/eller civila på nån av New Orleans Banorna så uttalar sig Chief Wiggum i tidningen. Rätt skoj ^^

Inaktiv

Ja, slutet var skönt :).

Som en gammal Hitman veteran så får jag väl lufta mina tankar om spelet litegrann. Jag tycker detta spelet var helt ok, bra story och coolt slut som fan ;). Ett helt ok spel men vet inte ifall jag kan säga att det var bättre än hitman2, jag tror det blir jämnt på båda. MEN. Som någon sa här tidigare så tröttnar man rätt fort på spelet, det blir liksom likadant hela tiden, en vip man ska ta kål på som är vaktad av massa vakter i nåt stort hus eller nåt etc. Dom sa att dom skulle satsa på lite fler banor till bloodmoney som bara baseades på häfta hus och skita i stora utomhus banor men jag tror det blir roligare om dom tar med dom igen. Sen jämför jag rätt mycket med Första Hitman spelet, det är inte så många saker som förändras tycker jag särskilt inte fysikmotorn, känns som om dom kör med samma sen första spelet, bena och armarna fladrrar på nåt "dock" aktigt fjant sett, precis som i försat spelet. Sen AIn är fortfarande lika pantad, har nog inte förändrats så mycket.
Modellerna är väl snyggare med sina bumps men tycker att alal behöver inte vara så jevla biffiga, ser rätt likadana ut som i Första spelet också.

Lite grejjer som är lite roliga:

- Dödar du någons arbets kamrat och kommer tillbaks med hans dräkt så verkar inte kamraten bry sig eller inte heller fråga saker.

- Puttar du på kärringar så börjar vakterna skjuta, det var hårt.

- Fortfarande lika jävla snabba på att dra pickorna vakterna, lite segare kan dom väl vara.

lite mer.

Skådespeleriet/dialogerna suger fortfarande. Alla dessa loopar i spelet, övar man verkligen en opera 10 ggr? Kan dom inte sätta ut tidpunkter ner operan börjar och ge information lite innan spelet börjar vad man kan hitta på. Köp funktionerna är lite dåliga tycker jag, ingen grej skulle igentligen vara lockade, du skulle välja vad du vill ha utav vilken ekonomi du har för alla ve tju att man kan köpa allt ändå som kommer till min nästa punkt att Man får för mycket pengar som gör så att köp funktionerna blir löjliga och det där med tidningarna, man kan ju muta bort alla noturuious hela tiden, inget svårt med det.

och

ALLA BEHÖVER INTE TITTA SNETT PÅ HITMAN HELA TIDEN!

ANNARS! Tycker jag det var ett dunder spel, jag gillar hitman spelen det är därför jag försöker poäntera alla saker jag hittar som jag inte gillar.

godnatt.

12
Skriv svar