SVT:s Rapport: "USA bakom sajtstängning"

Robot
SVT:s Rapport: "USA bakom sajtstängning"
Inaktiv
SVT:s Rapport: "USA bakom sajtstängning"

Kul att se att amerikanska pengar kan köpa upp svensk polis.


signatur

Just Another Noob
Jocke

Medlem

Hmm.. Någonting säger mig att Sverige har gjort vad ett annat land har sagt till oss en gång innan.. hmm.. på min mig när? :>


signatur

Jäh..

Medlem

USA - världens hallick, Sverige - en av dess veka prostituerade.


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem

Ministerstyre på högsta nivå. Det verkar som den enda som begått ett brott i den härvan är den folkvalde Justitieministern. Att undergräva det rättsliga väsendet måste det väl vara hög straffskala på, eller?

Medlem

USA är världens polis så är det ju bara...

Citat:

We are America. Lower your shields and power down your weapons. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile. You will be assimilated.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

America's war on the web

Smakprov:
"Thirdly, the US wants to take control of the Earth’s electromagnetic spectrum, allowing US war planners to dominate mobile phones, PDAs, the web, radio, TV and other forms of modern communication. That could see entire countries denied access to telecommunications at the flick of a switch by America."

Bara positivt att brottsbekämpning sker genom internationellt samarbete.

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:

Bara positivt att brottsbekämpning sker genom internationellt samarbete.

Jo, när brott faktiskt har begåtts.


signatur

Just Another Noob
Jocke

Medlem

Minns bla då Sverige fick besök av en amerikansk representant, varpå Svenska regeringen gjorde helt om i frågan kryptering.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Go to hell U-S-A...

Vi kan ju i alla fall glädja oss åt att det nu för tillfället finns en sida mindre där de omogna CS-spelarna konspirerar om att ta över världen.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Skrivet av jlowgren:
Skrivet av slartibartfast:

Bara positivt att brottsbekämpning sker genom internationellt samarbete.

Jo, när brott faktiskt har begåtts.

Det är väl ändå upp till myndigheterna att bedömma?

Medlem

gött att man kan köpa den svenska polisen och ministrar för den delen... fascism någon?

detta kommer slå så många gånger mer tillbaka på dem själva.

Välkomna till Boströmsamhället 1.0.
Jag ser det som en seger för fildelningen...

Inaktiv

Det här gör mej arg. Ska landets regering styras av ett par idioter med cowboy hattar som skryter med att vara världens bästa land, som fördriver indianer och åstadkommer mer än hälften av världens avgasutsläpp?

Snorungar med pengar (och kärnvapen) är vad dom är.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

QRT
Medlem

hahaha va skit b

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Bara positivt att brottsbekämpning sker genom internationellt samarbete.

Så du ser inga problem i att amerikanska företag ringer till den svenska regeringen och insisterar på att regeringen ska lägga polisresurser på att stänga ner en specifik sida som enligt svensk lag fortfarande är tillåten?

Vad kommer härnäst? Kommer Sverige på amerikansk begäran lämna ut medborgare av utländsk bakgrund till tortyr i främmande länder på mycket skakiga anklagelsegrunder? Eller vänta...

Inaktiv

Fuck off assholes! <- Usa

Medlem

Nu börjar det gå över gränsen.

Inaktiv

jävla idioter

men bra lösning på problemet, sidan är nere en dag, grattis bra jobbat, drog med en massa oskyldiga i fallet
skiten strider mot svensk lag då en torrent i sig inte är olaglig
och nu är den fattiga medieindustrin (USA), bakåtsträvare o idioter också inblandade, samt att detta inte stoppar piratkopieringen alls, ta fast grupperna som släpper alla piratkopior varenda dag, dygnet runt, året runt istället..suck

och som grädde på moset får vår regering o käre Boström o Pontén och Polisen ännu mer skit, o Piratpartiet troligen mer röster, och allt detta elände till vilken nytta då? Att visa att USAs arm sträcker sig överallt?

nej det här är helt galet och så fel som det kan bli

för att roa oss lite också:

www.aresz.net/duponten.png

gammal men rolig

Medlem

Pontén, amerikanska filmbranchens lilla svenska bitch!


signatur

8)

Medlem

Kan ju inget annat än att hålla med, ministerstyre är det nog allt. Vore gott med liter fler KU-förhör


signatur
Medlem

Äh. Detta är bara ett steg i civilisationens ändlösa cirkel.

Den blodiga revolutionen kommer snart, regeringar kommer gå under, och så börjar allting om från 0 igen.

Bara att luta er tillbaka och räkna ner

Medlem

Så jävla b att förstöra för dom andra sajterna som inte har någon som helst koppling till piratverksamhet

Medlem
Skrivet av LePrish:

Pontén, amerikanska filmbranchens lilla svenska bitch!

Nja, det är snarare Thomas Bodström som är det.

Det här är inget annat än justitiemord.

Pirate Bays juridiske rådgivare berättar

Medlem

Kan du inte ange en lite mer partisk källa?

Men visst, Bodström är ju bara han en anledning att inte rösta på sossarna i år (dvs blankt, resten av partierna är alltid minst lika illa).

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Bara positivt att brottsbekämpning sker genom internationellt samarbete.

Jag antar att du har tillstånd från Douglas Adams dödsbo att använda namnet du använder? Om inte är det dags att sluta med hyckleriet.

Skrivet av Erenthal:

Så du ser inga problem i att amerikanska företag ringer till den svenska regeringen och insisterar på att regeringen ska lägga polisresurser på att stänga ner en specifik sida som enligt svensk lag fortfarande är tillåten?

Jo, om så var fallet så skulle det vara ett stort problem.

...men nu är anmälan mot TPB inte färdigutredd och offentliggjord, så den bilden som folk verkar ha i sina huvuden är än så länge inget annat än ett uppblåst marknadsföringsknep som kvällstidningarna tar till för att sälja lösnummer (notera är att Aftonbladet ger George Bush skulden)

Skrivet av Svirre:

Jag antar att du har tillstånd från Douglas Adams dödsbo att använda namnet du använder? Om inte är det dags att sluta med hyckleriet.

Vad har min piratställning med internationell brottsbekämpning att göra?

Medlem

Nu är det bara en tidsfråga tills USA skickar sin krigsmakt på oss.

Orsak: Svenska pirater är ett hot mot Hollywood, och därför är hela Sverige automatiskt ett hot mot den amerikanska befolkningen. Vi stör deras "fred" så att säga.:)

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Vad har min piratställning med internationell brottsbekämpning att göra?

Utifrån dina tidigare inlägg i samma ämne har jag förstått din inställning till det här med uphovsrätt, därför frågar jag igen: Har du tillstånd att använda namnet slartibartfast eller hycklar du bara?

Skriv svar