Linux på Playstation 3

Flakmonkey
Linux på Playstation 3

Har installerat Linux för första gången på flera år och jag har gjort det på Playstation 3... Använder mig av Yellow Dog Linux, som är den "officiella" distron för konsolen... Måste säga att det gick förvånansvärt enkelt, fick använda ett SD-kort för att ta backup på mina sparade spel eftersom hårddisken skulle formasteras, men iom att jag hade det hemma så gick det bra...

Har inte hunnit testa några avancerade funktioner i Linux ännu, men det flytar på riktigt bra och alla proram jag behöver tycks ha installerats som firefox, thunderbird, etc etc... nu återstår det bara att testa att spela upp lite musik och film

Och ja, jag kan boota till PS3:s operativsystem. Har fåt den frågan på IRC, så lika bra att besvara den här också ^^ Det är dualboot som gäller.

#blogg

Medlem
Linux på Playstation 3

Intressant. Kom gärna med lite info om hur det har gått med filmuppspelning, musik, internet. Skulle vara intressant också att se hur mycket konsolen presterar under OS:et med ev. testprogram nu när Sony har begränsat processor och grafik.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

1
Skriv svar