Spelbrist

Skribent
Spelbrist

Ibland kommer jag in i perioder då alla spel jag har installerade känns som skräp. Just nu är jag mitt inne i en sådan period. Elder Scrolls IV: Oblivion är sönderspelat. Jag har precis startat med en ny karaktär, men när jag spelar blir det mest för att testa nya moddar.

En annan trotjänare, Action Quake 2, har jag också slutat att spela. Regelbundet i alla fall. Nu blir det mest bara mot dumma botar och det blir inte roligt i längden. Vad har vi mer? Jagged Alliance 2 brukar alltid installeras ett par gånger varje år men inte nu. Ibland kanske det blir för mycket av det goda? Saknar dock stackaren Elliot...

Den här svackan jag är inne i verkar inte bli bättre av att de inte kommer några riktigt bra spel nuförtiden. S.T.A.L.K.E.R. kommer snart, men jag är inte speciellt intresserad av det. Vad har vi med på horisonten? GRAW 2? Av alla filmer och screenshots jag sett verkar spelet bli som föregångaren som var underhållande tills... få se...andra leveln, ungefär.

Näpp, nu ska jag leta igenom min spelsamling...

#blogg

Inaktiv
Spelbrist

Köpte nyligen GRAW för cirka hundralappen. Tänkte att det var värt att prova för det låga priset. Jag tröttnade efter 5-10 minuters spelande. Jag tänker nog ge det ett nytt försök snart.

Det är synd med spel som inte fångar en med en gång. Är det riktigt bra grafik så kan ju det hjälpa att göra spelet intressant ett tag men story (och framför allt bra story-telling) vinner i längden. På senare tid, i brist på nya instressanta spel, har jag seriöst funderat på att spela igenom Max Payne (1 och 2) igen. Bättre single player spel får man leta efter.

Synd att Alan Wake kräver Vista, men det är en annan historia...


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem

Abandonia Reloaded har massor av bra spel. 5 days a stranger, eller Beneath a steel sky kan nog få igång spellusten igen.

Inaktiv

Jag har undrat om man inte tröttnar snabbare på spelen idag allt eftersom spelen blir för realistiska? Jag vet inte..


signatur

/J.

Skribent

Har börjat att lira igenom Broken Sword-serien och Diablo 2 + LOD igen

Medlem

Kanske kan ge lite tips. Gratis spel:
http://www.1up.com/do/feature?cId=3156339

Rekommenderar speciellt Mu-Cade, GunRoar, Rayhound, N, Pirate VS Ninja och Paroxysm. Har inte provat alla spelen i den listan än däremot.

Andra rekommendationen, damma av något gammalt spel som du håller kärt, i mitt fall brukar det bli Max Payne 1 & 2.

Tredje rekommendationen är att låna/köpa något äldre spel som du kanske missade när det kom ut.

Fjärde är att spela igenom alla LucasArts äventyrsspelen. Borde ta dig ett tag nog, kul är det också.

1
Skriv svar