Dark Messiah plåtat

Robot
Medlem
Dark Messiah plåtat

Så jevla SNYGGT och bra gameplay enligt den media jag sett. Ett lika klart köp som Oblivion, detta har jue t.o.m MP.

Medlem

ett givet köp! Ser fantastikst ut. ett fantasy lir jag alltid drömt om!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

ser riktigt lovande ut, trailern var verkligen intressant.
men hur är spelet egentligen, klassas det som rollspel eller bara "vanlig" fps?

Medlem

som oblivion tror jag dvs FPS/rollspel.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

yay! drakar!

jag saknade flygande fiender i oblivion. Var så sjysst i Morrowind när man gick mellan några berg så kom det flygfän och började hacka på en. (även om de var rätt buggiga och fastnade i stenar så att man kunde stå under dem och skjuta ner dem med pilar)

Inaktiv

Ser underbart ut, hoppas man kommer med i Betan nu också


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

Jag hoppas att det är lite mer RP i det är än det var i Oblivion.

Medlem
Skrivet av wobbler:

Jag hoppas att det är lite mer RP i det är än det var i Oblivion.

Är det inte tvärtemot, eller har jag förstått det fel? Jag har fått för mig att Dark Messiah ska vara mer likt ett FPS än ett RPG. Rätta mig gärna om jag har fått allt bakofram, har inte läst speciellt mycket om spelet. Har endast kollat på bilder och några filmer.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av wobbler:

Jag hoppas att det är lite mer RP i det är än det var i Oblivion.

Är det inte tvärtemot, eller har jag förstått det fel? Jag har fått för mig att Dark Messiah ska vara mer likt ett FPS än ett RPG. Rätta mig gärna om jag har fått allt bakofram, har inte läst speciellt mycket om spelet. Har endast kollat på bilder och några filmer.

Precis, Dark Messiah är inget rpg, dät är ett straight forward fps.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av wobbler:

Jag hoppas att det är lite mer RP i det är än det var i Oblivion.

Mer rp än Oblivion? Oblivion är det närmaste du kommer rollspel. Detta är mer fps men med RPG inslag. Inte nåt free roam spel som Oblivion...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Ahhh fan jag trodde att det var som Oblivion fast med mer RP inslag

Får väl ta och börja forska mer om spelen innan jag öppnar käften

QRT
Medlem

oooh.. Ser riktigt fint ut.

Medlem

Visst drivs detta av sourcemotorn? Ser iaf riktigt fint ut


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Hoppas verkligen man hamnar i betan, spel man suktar efter här


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Dark messiah är ett action spel, är väldigt lite RP inslag i det vad jag hört.


signatur

<3

Inaktiv

Tänk System Shock i fantasymiljö fast med mer action, så är ni nog inte så långt ifrån.

Medlem
Skrivet av wobbler:

Ahhh fan jag trodde att det var som Oblivion fast med mer RP inslag

Får väl ta och börja forska mer om spelen innan jag öppnar käften

Fattar fortfarande inte vad du menar med mer RP inslag... Vad hadde oblivion som inte var Rollspels relaterat? Eller tycker du Diablo är ett rollspel?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Och det finns människor som säger Source inte är en så väldans fin grafikmotor

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av wobbler:

Ahhh fan jag trodde att det var som Oblivion fast med mer RP inslag

Får väl ta och börja forska mer om spelen innan jag öppnar käften

Fattar fortfarande inte vad du menar med mer RP inslag... Vad hadde oblivion som inte var Rollspels relaterat? Eller tycker du Diablo är ett rollspel?

HAHAHHA påstor du att Oblivion är ett RPG så tänker jag bara skratta åt dej, btw jag har aldrig spelat Diablo.

Medlem
Skrivet av wobbler:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av wobbler:

Ahhh fan jag trodde att det var som Oblivion fast med mer RP inslag

Får väl ta och börja forska mer om spelen innan jag öppnar käften

Fattar fortfarande inte vad du menar med mer RP inslag... Vad hadde oblivion som inte var Rollspels relaterat? Eller tycker du Diablo är ett rollspel?

HAHAHHA påstor du att Oblivion är ett RPG så tänker jag bara skratta åt dej, btw jag har aldrig spelat Diablo.

Allt där man själv utvecklar sin karaktär är fan RPG, sen hur mycket RPG ett spel är kan diskuteras, Oblivion var en blanding av FPS/RPG. Medans Diablo är full ut ett RPG spel :).

Medlem
Skrivet av wobbler:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av wobbler:

Ahhh fan jag trodde att det var som Oblivion fast med mer RP inslag

Får väl ta och börja forska mer om spelen innan jag öppnar käften

Fattar fortfarande inte vad du menar med mer RP inslag... Vad hadde oblivion som inte var Rollspels relaterat? Eller tycker du Diablo är ett rollspel?

HAHAHHA påstor du att Oblivion är ett RPG så tänker jag bara skratta åt dej, btw jag har aldrig spelat Diablo.

Vad anser du rpg är då?

I oblivion så blir det så mycket rollspelande som man själv vill att det ska va. du får ha egen fantasi hur din karaktär är vad som du vill göra.

istället för att enbart följa en linjär story som många "klassiska" rpg gör.

Inaktiv

Man kan bara oftast bara göra questen på ett sätt och det stör mig som f*n och det finns bara ett slut på spelet. Tacka vet jag NWN, BG och KoTOR där snackar vi om riktiga RPGs.

Medlem

"riktiga" Might and Magic, var helt klart mycket mer RPG än vad Oblivion någonsin kommer vara...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av wobbler:

Man kan bara oftast bara göra questen på ett sätt och det stör mig som f*n och det finns bara ett slut på spelet. Tacka vet jag NWN, BG och KoTOR där snackar vi om riktiga RPGs.

Umm vafasen snackar du om? Oblivions quest har oftast ett flertal sätt att lösa dem, där du väljer en lösning som passar din karaktär. I Oblivion kan du välja hur din karaktär skall utformas och du kan vara ond, god etc. Oblivion är allt som ett RPG skall vara, sen att spelet i sig inte är perfekt är ju en annan femma. Men mer frihet hittar du inte nånstans just nu.

NWN = Linjärt hack n' slash med rollspels element som experience och levels. Dock finns det väldigt bra möjlighet till att rollspela online

BG = Mycket bra rollspel där du ofta kan göra vad du tycker verkar bäst i en quest. Samt påverka världen beroende på om du vill vara ond eller god. Känner du för att slakta lite bybor för att du inte tycker om dem, gör det.

Kotor = spelade jag bara lite i första men tröttnade snabbt, den enda friheten man hadde i det var att säga 3 olika saker i dialogerna, där de var klart uppdelade på de olika jedityperna eller pure evil. Otroligt genomskinligt

Och att kalla Diablo ett rpg är en styggelse, det är en rent hack n' slash i isometrisk vy med rpg inslag. T.ex. experience och levelups. du har ingen möjlighet att bestämma nåt om din inverkan på världen, alltså inget "riktigt" rpg.

Sen om spelen är bra eller inte är en helt annan sak. Själv har man ju spelat ett stort antal timmar Diablo, NWN, BG och Oblivion. Men jag blir trött på att spelföretag kallar sina spel RPG när det ända som är RPG i dem är att det finns en experience mätare och levelups, och att många sväljer det.

Så definera du vad ett rollspel är då? Experience? En liv mätare? Fria val? Eller vad gör ett rpg?

Men angående Dark Messiah är det definitivt inte ett RPG, utan mer som tidigare nämnt ett action spel i fantasy miljö. Med viss karaktärs utveckling som jag förstått det, då du kan fokusera på olika typer av strid, Magi, stealth osv.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av wobbler:

Man kan bara oftast bara göra questen på ett sätt och det stör mig som f*n och det finns bara ett slut på spelet. Tacka vet jag NWN, BG och KoTOR där snackar vi om riktiga RPGs.

Umm vafasen snackar du om? Oblivions quest har oftast ett flertal sätt att lösa dem, där du väljer en lösning som passar din karaktär. I Oblivion kan du välja hur din karaktär skall utformas och du kan vara ond, god etc. Oblivion är allt som ett RPG skall vara, sen att spelet i sig inte är perfekt är ju en annan femma. Men mer frihet hittar du inte nånstans just nu.

NWN = Linjärt hack n' slash med rollspels element som experience och levels. Dock finns det väldigt bra möjlighet till att rollspela online

BG = Mycket bra rollspel där du ofta kan göra vad du tycker verkar bäst i en quest. Samt påverka världen beroende på om du vill vara ond eller god. Känner du för att slakta lite bybor för att du inte tycker om dem, gör det.

Kotor = spelade jag bara lite i första men tröttnade snabbt, den enda friheten man hadde i det var att säga 3 olika saker i dialogerna, där de var klart uppdelade på de olika jedityperna eller pure evil. Otroligt genomskinligt

Och att kalla Diablo ett rpg är en styggelse, det är en rent hack n' slash i isometrisk vy med rpg inslag. T.ex. experience och levelups. du har ingen möjlighet att bestämma nåt om din inverkan på världen, alltså inget "riktigt" rpg.

Sen om spelen är bra eller inte är en helt annan sak. Själv har man ju spelat ett stort antal timmar Diablo, NWN, BG och Oblivion. Men jag blir trött på att spelföretag kallar sina spel RPG när det ända som är RPG i dem är att det finns en experience mätare och levelups, och att många sväljer det.

Så definera du vad ett rollspel är då? Experience? En liv mätare? Fria val? Eller vad gör ett rpg?

Men angående Dark Messiah är det definitivt inte ett RPG, utan mer som tidigare nämnt ett action spel i fantasy miljö. Med viss karaktärs utveckling som jag förstått det, då du kan fokusera på olika typer av strid, Magi, stealth osv.

Det som gör dom flesta RPGs roliga är att man måste göra val tex om man vill hjälpa koboldens att döda fångarna eller övertala dom att släppa dom, Det är sånt som gör RPGs bra. I Oblivion så kan man ju förf*n bli ledaren över Mage's guild utan ha en jävla spell och nästan alla quests har bara ett slut. Oblivion är i min mening ett mjukis RPG gjort för 12 åringar som inte orkar köra igenom ett riktigt rpg.

Jag tycker att Oblivion är ett ok spel men det är inget riktigt RPG och jag står fast vid den åsikten så vi kan lika gärna lägga ner den här diskussionen.

1
Skriv svar