Betatest: spel i Windows Vista

Robot
Inaktiv
Betatest: spel i Windows Vista

whining börjar nedanför mitt inlägg

Medlem

bläddra genom en snabbis nu, men lät väldigt positivt ? kanske inte vista är så hemskt ändå.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Fattar inte varför folk har dömt ut Vista på förhand i första hand?

Inaktiv

Tycker de verkar coolt. Trevligt med lite nya funktioner samt design...


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Jag ska skaffa vista till min nya dator. Ska bli gött som fan!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Tror vista kommer bli rätt bra ändå bara dom inte inför dom där spärr funktionerna för mp3 låtar m.m annars verkar det ju vara rätt så användar vänligt.

Medlem

...... människor, positiva till Vista ..... ojoj ska nog kolla så det inte flyger förbi några grisar utanför.

Nejmen alvarligt nudå, Vista kommer antagligen prestera lika bra som XP i spelen ute nu, men spel gjorda för Vista med DX 10 kommer bli fin fint .

Jag skulle rekommendera alla som har vill testa Vista att prova på "public" versionen av Vista Beta 2 som MS släpper nångång denna veckan eller nästa.

Det är inte ens nära en "release candidate" men kan visa lite hur Vista kommer bli. Men otroligt roligt att läsa om hur farligt DRM skydden i Vista kommer bli. Prova iTunes så har ni svaret, inte så farligt va?

Skrivet av Bravo:

Tror vista kommer bli rätt bra ändå bara dom inte inför dom där spärr funktionerna för mp3 låtar m.m annars verkar det ju vara rätt så användar vänligt.

Finns ingen direkt spärr. De låtar du har på datorn nu kommer funka utmärkt på Vista. Dock kommer precis som iTunes vissa låtar vara DRM skyddade där media-spelaren kollar om du har tillstånd att köra låten osv.

Men med de mängder av musik-online-stores som poppar upp så borde egentligen ingen ha så svårt att betala dom 100kr i månaden det kostar för att ladda ner vilken/vilka jäkla låtar du vill.

Medlem

Har alltid varit lite anti mot Vista, det erkänner jag. Men när jag hörde om alla dessa spärrar då vart jag ännu mer skeptiskt än normalt. Är inte så förtjust i förändringar förstår ni.

Men det här låter bra, att köpa en ny dator med vista till nästa år kan vara mycket intressant ..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Var lite spännande att se hur SF funkade i vista, jag hoppas på det bästa; att det inte fungerar alls som det ska och att man faktiskt kan avinstallera det!

Någon som vågar chansa på vad det kan kosta att inhandla Vista?


signatur

8)

QRT
Medlem
Medlem
Skrivet av LePrish:

Var lite spännande att se hur SF funkade i vista, jag hoppas på det bästa; att det inte fungerar alls som det ska och att man faktiskt kan avinstallera det!

Någon som vågar chansa på vad det kan kosta att inhandla Vista?

Du ska nog inte försöka köpa det i handel, kommer nog kosta en del. Bättre är att antingen kräva det genom Hem-PC eller genom att din skola/hög-skola är MSDN uppskriva, Chalmers är t.ex. det. Det finns också alternativ att få det billigare om du har köpt XP genom uppgraderings cd.

Annars kommer det finns på varenda ny dator som köps. Men var beredd på att det säkerligen kan kosta 3000kr för Ultimate som då är bästa versionen av Vista för spelanvändare och övrigt.

Medlem
Skrivet av Aresz:

whining börjar nedanför mitt inlägg

Best one so far Hahaha :D:up:


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Det är väl jag som får stå för whine:andet då. Det påstods en 30% förbättring i prestanda i spel utan vidare och istället är det i vissa fall 30% långsammare? Ha, ha, ha! Lite kommunikationsfel hos Microsoft?

Inaktiv
Skrivet av LePrish:

Någon som vågar chansa på vad det kan kosta att inhandla Vista?

Varför inte det billigaste alternativet? Går ju tänka i enklare banor än att köpa det.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Ultimate som då är bästa versionen av Vista för spelanvändare och övrigt.

Varför är ultimate bäst för spel? Jag har fått intrycket att den billigaste version (minst dyra) har samma funktioner för spel och dylikt.

Ultimate har massa företagstrams och hårdvaru-enkryptionsstöd på hårddisken osv. som en vanlig hemma-användare inte har någon användning av.

EDIT: Info finns här.

Finns ingen anledning att köpa Ultimate om du inte vill kunna köra unix-program och ha stöd för tryck-känsliga skärmar.

Medlem

jag har testat beta2 och CS:S och det bugga fett..
men å andra sidan så funkar inga drivar specielt bra...
Vista kan vara rätt bra det tror jag .. men man vart lite trött på all eye candy efter en liten stund! De drar trots allt massa kraft från datorn..

Medlem
Skrivet av Pettor:

Du ska nog inte försöka köpa det i handel, kommer nog kosta en del. Bättre är att antingen kräva det genom Hem-PC eller genom att din skola/hög-skola är MSDN uppskriva, Chalmers är t.ex. det. Det finns också alternativ att få det billigare om du har köpt XP genom uppgraderings cd.

Annars kommer det finns på varenda ny dator som köps. Men var beredd på att det säkerligen kan kosta 3000kr för Ultimate som då är bästa versionen av Vista för spelanvändare och övrigt.

Hmmm, via högskola kan nog unka, förutsatt att Stockholms universitet är uppskrivna på det där MSDN!
Måste jag fråga om!


signatur

8)

Inaktiv
Skrivet av Light:

Fattar inte varför folk har dömt ut Vista på förhand i första hand?

Jag vill inte att Microsoft ska bestämma vad jag kan och inte kan göra med min dator eller mina filer.

Medlem

Tycker det är lite tidigt att testa prestandan... tror inte att grafikdrivrutinerna är ens i närheten av så polerade som de är till XP.

Jag var Anti-vista när det ryktades att OpenGL-stödet skulle suga. Det var ju felaktigt så Vista kommer säkert att vara ett minst lika bra OS som XP. Har inget behov av att skaffa det bara.

Medlem
Skrivet av dos:
Skrivet av Light:

Fattar inte varför folk har dömt ut Vista på förhand i första hand?

Jag vill inte att Microsoft ska bestämma vad jag kan och inte kan göra med min dator eller mina filer.

såvitt jag vet så har jag varken sett eller hört att det ska vara med i vista

och för det andra så krävs kretsen Fritz för att samverka med denna mjukvara .och för att få ha fritz måste man skriva under massa avtal eftersom i usa får ej datorföretagen installera fritz hur som helst pga vissa lagar ..

man kan redan nu köpa datorer med detta i men då är det typ 1kg olika avtal man måste skriva på att man godkänner det chipet gör osv ..


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv

Ärligt talat. skall man bli förvånad på att alla kastar skit på vista?
Jag ser bara på tiden back in the days när XP kom. då var det minnsan ingen som skulle köra det bloatade skiten, nej windows 2k was the shit.
Jag lovar. efter att det funnits ut på marknaden i 6 månader så kommer det att slå XP med hästlängder

Medlem

Problem i det jag ser är att nu när äntligen XP funkar utan blåfönster så kommer det ett nytt OS. och vips så är vi på ruta ett igen.

Synd bara att DX10 inte kommer till XP. :/ och att visa program o spel nu bara ska funka till Vista. gillar inte att bli påtvingad ett nytt OS som jag vet kommer bugga lös under kanske 1 år.

Skrivet av Zourc3:

Ärligt talat. skall man bli förvånad på att alla kastar skit på vista?
Jag ser bara på tiden back in the days när XP kom. då var det minnsan ingen som skulle köra det bloatade skiten, nej windows 2k was the shit.
Jag lovar. efter att det funnits ut på marknaden i 6 månader så kommer det att slå XP med hästlängder

Det där är inget argument. Jag har hört det hur många gånger som helst, men det gör det inte mer argumentaktigt för det. Många spel har helt enkelt slutat stöda till exempel Windows 2000 och Linux-baserade OS har heller ingen spelmarknad. Är man spelsugen blir man ofta tvingad till att uppgradera - därför kan man inte säga "Oj vad alla klagade när XP kom men nu kör alla det minsann..."

Däremot att XP har blivit bättre är sant och många har säkert uppgraderat av den anledningen också. Men det är ett annat argument

Medlem

blir bara lite orolig på om vista ens kommer funka på min dator. för jag har knappast råd att skaffa en ny megadator för 20lax innom en snart framtid.

datorn klarar ju fan knappt dem nyaste spelen heller. vete fan hur jag ska göra. lite svårt o skaffa jobb nuförtiden

Inaktiv

Kan inte nån säga om det nån "overall improvement" eller inte? :P, orkar inte läsa igenom allt.


signatur
Redaktör
Skrivet av ghoül:

blir bara lite orolig på om vista ens kommer funka på min dator. för jag har knappast råd att skaffa en ny megadator för 20lax innom en snart framtid.

datorn klarar ju fan knappt dem nyaste spelen heller. vete fan hur jag ska göra. lite svårt o skaffa jobb nuförtiden

Om datorn inte fixar Vista finns ingen anledning att ens överväga nyare spel (och då försvinner ett av argumenten att skaffa Vista). Systemkraven är preliminärt 800 MHz processor, 512 MB minne och DirectX 9-kompatibel grafik.


signatur
Medlem

Men det ligger till så här att eftersom Microsoft mer eller mindre kan styra hela pc-marknaden pga av att deras OS är det bästa, speciellt för spel, så är bara att bita ihop om man vill se den nya utvecklingen, det är självklart bara ett smart drag att släppa DX10 enbart till vista för att mer eller mindre tvinga folk att uppgradera, men så är det vill man spela de nya spelen och följa med utvecklingen så är det köra vista som gäller, vill man inte se nån framtid eller utveckling av datorspel så behöver man ju inte heller byta operativsystem så enkelt är det.

Medlem

Jag tycker Vista är grymt snyggt och verkar jättelovande.
Ser faktiskt inget negativt alls med det förutom det här DRM grejerna som kanske inte ens kommer vara i operation utan vissa chip etc.

Skall bli riktigt kul att testa, verkar finna många sköna nya funktioner, och det blir säkert en utmärkt spelplattform.

Givetvis efter de första månaderna/halvåret när man rett ut mycket av buggarna som kommer komma fram.
Så var det ju med XP också om ni kommer ihåg

12
Skriv svar