EU hatar spel

Medlem
EU hatar spel

För en vecka sen kom en artikel i Der Spiegel om att man på högsta nivå i EU diskuterar att strama åt reglerna för våldsspel. Det som utlöste det var ett våldsamt mord i Tyskland utförda av 17-åriga ungdomar. Eftersom man inte fann något uppenbart motiv så kollade man direkt samband med datorspel. Killarna var ju givetvis med i skolans datorförening, och man undersökte även vad för spel de hade på sina datorer hemma.

Alltså, det här är precis samma häxjakt som videovåldet, och jag blir så förbannad varje gång jag läser sånt. Inte så mycket på att folk är puckade som att vår bransch är så usla på att försvara oss. Men hur som helst så är det ju urbota idiotiskt att kolla datorspelsvanor först. Några andra godtyckliga saker man kan kolla upp generellt:

- hur får man tag på vapen?
- är man involverad i ungdomsgäng?
- drog-/alkoholvanor?
- mobbing i skolan?
- bra/dålig uppväxt/föräldrar?

Jag tror det finns massor av andra orsaker som förmodligen ligger högre upp på listan än datorspel. Sen ska givetvis åldersmärkta spel inte säljas till minderåriga, så puckade föräldrar och återförsäljare kan sluta skylla ifrån sig!

#blogg


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem
EU hatar spel

jag skulle vilja säga det så här, såna här saker har inträffat långt innan spelen kom, innan filmen kom oxå! Att klandra det på spel är absurt.

Medlem

Datorspel är roten till all ondska. Det vet ju alla...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Själv så tycker jag att kvinnorna är roten till all ondska, men det hör nog inte hit. Jag hatar också alla störande idiotiska gubbar som alltid skyller dåliga saker på datorspelen. Det spel som de två tyska idioterna spelade var ju väldigt våldsframkallande! HUR FAN KAN MAN KALLA FINAL FANTASY 7 ETT VÅLDSSPEL!? Guurgell muurggel och frässs!:evil:

Medlem

- hur får man tag på vapen?
- är man involverad i ungdomsgäng?
- drog-/alkoholvanor?
- mobbning i skolan?
- bra/dålig uppväxt/föräldrar?

Vad är det för dumm lista?

1) FPS Spel
2)Clans
3)Power ups
4)Canis Canem Edit
5)Admins som är n00bs

Förstår du?

Sen går man och mördar folk och ingen vet varför?
Folk dödar inte folk! Spel dödar folk!

Inaktiv

Minnet är kort. Warp zone!


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem

Jag tycker också att det är underligt att spelindustrin så sällan försvarar sig mot alla absurda anklagelser. Den nöjer sig istället att likt en mobbad unge ligga på marken och ta emot sparkar och slag från alla håll. Är det inte dags att sätta foten i skrevet på alla mediekåta politiker och fanatiska spelmotståndare som envisas med att ge spel och spelindustrin skulden för världens alla problem?

Skägg.
10 Chambers

Undrar vad som ligger bakom flest mord, religion eller spel.


signatur
1
Skriv svar