Half-Life 2: Episode One avklarat

Skägg.
10 Chambers
Half-Life 2: Episode One avklarat

Lite sent kanske, men jag drog precis igenom #Episode One till #Half-Life 2. Jag köpte det över Steam för något vecka sedan med tanken att köra igenom det på knädatorn vid hotellvistelser i jobbet, men jag kunde inte hålla mig.

Jag tycker att Source-motorn fortfarande målar upp fantastiska miljöer och #Valve är väldigt duktiga på att fuska. Med en hyfsat kraftfull dator går det att fläska på grafikinställningarna ordentligt, mina ögon hittar inget att klaga på.

Det tog tre till fyra timmar att fly från [[City 17]] och det var mestadels en trevlig tid. Den första "bossen" man stöter på var faktiskt fantastisk trevlig att bekämpa. Gordon befinner sig i ett högt torn av trä och blir attackerad av ett ettrigt flygfä modell större. Det läckra med fajten är att tak och golv går mer och mer sönder ju längre striden pågår, när fienden gjort en sista buklandning återstår bara skelettet av byggnaden. Maffigt.

Nu är jag sjukt sugen på #Episode Two, har försökt hålla mig ifrån media och förhandstittar för att inte förstöra upplevelsen. En film har dock passerat min näthinna och det såg jäkligt kul ut. Med del två kommer ju också #Team Fortress 2, det lär sno många timmar fritid.

#blogg


signatur
Medlem
Half-Life 2: Episode One avklarat

Också sugen på Episod 2, samt Portal.


signatur

NinjaSkitz.

Medlem

Sista striden med Stridern var minnesvärd, speciellt när den försökte krossa en bakom container.. :] Lite väl kort dock.

1
Skriv svar