Jag vacklar...

Skägg.
10 Chambers
Jag vacklar...

Som så många andra inledde jag min spelkarriär på en kantig grå låda från Nintendo men i mitten av 90-talet, när det var dags att fylla 15, stod en pc överst på önskelistan. Doom och Duke var det coolaste man kunde lira och över seriellkabel mördade jag och kamraterna varandra i timtal. Sedan dess har datorn varit min primära spelplattform.

Nu, tio år senare, börjar jag vackla. Spel är fortfarande min hobby, både kreativt och för nöjes skull, men tiden räcker inte riktigt till. Som datorlirare befinner jag mig också i skedet där dumburken börjar hosta på sista versen, en rejäl uppdatering krävs för att den ska orka med kommande år. Något som såklart kostar pengar. Ibland blir jag sugen på att bara kasta ut skiten, köpa en konsol och sköta surfningen på en bärbar. Som sagt, jag vacklar.

Det senaste året har jag lirat följande spel:

De titlar jag ser fram emot nästa år:

Är dessa titlar värda 5-6 laxar? För samma summa får jag både en [[Xbox 360]] och en [[Wii]]. Jag vacklar.

#blogg


signatur
Flakmonkey
Jag vacklar...

Jag är ju tvingad att köpa helt ny burk bara för att kunna spela UT2007, så du ska vara glad över att du iaf har en handfulll spel att se fram emot

Skägg.
10 Chambers

Men jag är tveksam på att det är värt det... ångest!


signatur
Medlem

vacklade jag med, men jag satsade helhjärtat på konsol, och kör lite mindre krävande spel på PC, tex Defcon, olika äventyrsspel och en bunt indiespel.


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem
Citat:

Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.


signatur
Medlem

Vacklar själv ganska mycket för tillfället. Känns som om det kommer så mycket fler interesanta titlar till konsoller för tillfället samt att jag alltid har världens otur när det gäller att köpa dator prylar så skulle ju vara trevligt om man kunde ta och köpa sig en konsoll och slippa oroa sig om att få bra fps hela tiden.

Dock har ju PC endå en viss charm med sina moddar och annat...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

som jag brukar säga, det ena behöver inte utesluta det andra men problemet för mig är att jag helt enkelt inte har tid att pula med en dator och allt vad det innebär. jag vill bara ploppa in ett spel och köra direkt, därmed konsolen.


signatur

Patrick
Producer@DICE

Skägg.
10 Chambers

Som en helt oväntat manöver säljer jag mitt Plastation till @xpejjn. Wii, jag är redo för dig, kom nu.


signatur
Medlem

Förstår precis din tanke gång i de hela och känner själv samma tveksamhet imot datorn.
Började en gång i tiden faktiskt med att spela Nintendo(NES) för att sedan ge mig på en Commendor 64 och Amiga 500. Till slut blev de även ett SNES och ett megadrive men dessa maskiner såldes ganska snabbt(efter street fighter 2 tiden) för inköp av en 486a dx2a. Och på den vägen har de varit ifrån 486ans tid.
Har alltid för mig funnits ett specielt spel på PCn som man alltid lirat online. För det mesta har de varit Quake serien som alltid legat där men nu finns de inte någon titel ute på marknaden till PC som drar i mig. Lyckades med bedriften att spela WoW i 1månad när det var nytt och sedan sluta direkt.

Införskaffade mig dock ett playstation 2 för ca, 2år sedan mest för att kunna köra igenom lite kända titlar så som Final Fantasy X och Resident evil 4 mfl.

Då jag nu går och inväntar att bli pappa till sommaren så har sambon även fått lägga sig i lite. Då hon älskar klassiska spel som Zelda:ocarina of time och även Super Mario bros så bokade vi oss för en Wii som vi fick på release dagen. Den spelglädjen som infunnit sig här hemma slår de mesta som PCn kunnat erbjuda mig de senaste iallafall 3åren.

Så nu inför Windows Vista och DirectX 10 så sitter jag här precis som dig och funderar om det verkligen är värt att lägga ut alla dessa tusenlappar på att få en snabbare burk med DX10 grafikkort. Nja inte för att surfa, skriva, chatta iallafall..de kommer kräva bra spel helt enkelt.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Vänta lite här nu... du säljer din PS2a till mig pga "tidsbrist", och köper en ny konsol istället?

Det blir ju kanon! Då kan jag räkna med att köpa en begagnad Wii av dig i mars då.


signatur

Robin,
Frilansare

Skägg.
10 Chambers

Robin, försöker du övertala mig att inte sälja PS2:an till dig, eller vadå?


signatur
1
Skriv svar