Battlefield bojkottas

Robot
Medlem
Battlefield bojkottas

Har inte testat 1.3 än och kommer inte göra det heller. DICE/EA får i framtiden, inga pengar från mig.

Medlem

Har bara installerat 1.3 men inte hunnit spela efter det. Var länge sen jag spelade BF2. Kanske ska testa nu på lördag...


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

La ner BF2 för ganska många månader sedan. Inte för att jag bojkottar eller något sådant. Det är helt enkelt inte roligt att spela ett spel som till att börja med släpps "halvfärdigt", och vad som är än mer oacceptabelt är att över ett år efter release, fortfarande är lika buggigt.
Det här har EA/Dice skött väldigt dåligt och, tror jag, tappat väldigt många entusiaster.

Finns liksom inget sug att spela det här spelet längre

Medlem

Det kommer bli intressant att se DICSs reaktion.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag kan förstå att man är besviken på att många buggar inte fixats än, men om denna protest baserar sig på självmord-byta-squad-spawna-exploiten tycker jag den är knasig. Du kan fortfarande byta squad och spawna på ledaren, sålänge du är vid liv när du byter.

Citat:

- If the player joins a squad while dead, the player will not be able to use the squad leader as a spawn point until they have respawned once.

Förr: Självmord, in i squadmenyn, byt squad, ange ledare som spawnpoint, spawna.

Nu: In i squadmenyn, byt squad, ange ledare som spawnpoint, självmord/dö, spawna.

Är det verkligen så svårt för klanspelare att leva med?
Jag spelar bara public och där märker jag ingen skillnad mellan patch 1.3 och föregående, i det här avseendet.
Om det är något jag inte förstått med det här får ni gärna informera mig om det.

Medlem

Äsch denna bojkott kommer inte leda till nått ändå... DICE/EA bryr sig nog inte nämnvärt.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av Gamblor:

Jag kan förstå att man är besviken på att många buggar inte fixats än, men om denna protest baserar sig på självmord-byta-squad-spawna-exploiten tycker jag den är knasig. Du kan fortfarande byta squad och spawna på ledaren, sålänge du är vid liv när du byter.

Citat:

- If the player joins a squad while dead, the player will not be able to use the squad leader as a spawn point until they have respawned once.

Förr: Självmord, in i squadmenyn, byt squad, ange ledare som spawnpoint, spawna.

Nu: In i squadmenyn, byt squad, ange ledare som spawnpoint, självmord/dö, spawna.

Är det verkligen så svårt för klanspelare att leva med?
Jag spelar bara public och där märker jag ingen skillnad mellan patch 1.3 och föregående, i det här avseendet.
Om det är något jag inte förstått med det här får ni gärna informera mig om det.

Hm men är inte tanken lite att om du dör och känner att du behöver spawna någon annanstanns än din ledare är så ska du inte kunna göra det sådär bara. Alltså att du inte ska kunna "utnytja systemet". Men det är ju som du säger. Det är ju bara att byta squad medans man lever och sedan ta självmord så

Medlem

har inte märkt någon skillnad förutom att en mängd frdon kommer från ovan. Dock skulle det behövas ett antal buggfixar men det vill Dice/EA inte fixa utan skapar ett nytt spel...synd, dock kommer jag fortsätta spela spelet.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Spelar ju bara EA i händerna genom bojkott. Besparar dem en massa bandbreddskostnader.


signatur

Just Another Noob
Jocke

Medlem

Bojkotten kommer inte leda någon vart.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Flakmonkey

Även om bojkotten säkerligen inte kommer leda till någonting så är det ju iaf en markering... vill man däremot göra något som känns så är det ju bara att inte köpa expansioner, boster packs och uppkommande spel...

Medlem
Skrivet av Gamblor:

Jag kan förstå att man är besviken på att många buggar inte fixats än, men om denna protest baserar sig på självmord-byta-squad-spawna-exploiten tycker jag den är knasig. Du kan fortfarande byta squad och spawna på ledaren, sålänge du är vid liv när du byter.

Citat:

- If the player joins a squad while dead, the player will not be able to use the squad leader as a spawn point until they have respawned once.

Förr: Självmord, in i squadmenyn, byt squad, ange ledare som spawnpoint, spawna.

Nu: In i squadmenyn, byt squad, ange ledare som spawnpoint, självmord/dö, spawna.

Är det verkligen så svårt för klanspelare att leva med?
Jag spelar bara public och där märker jag ingen skillnad mellan patch 1.3 och föregående, i det här avseendet.
Om det är något jag inte förstått med det här får ni gärna informera mig om det.

Det handlar inte om Squad-hoppandet för klanspelare - det är den otroliga nonchalansen gentenom vad folk VERKLIGEN vill se i spelet i förhållande till vad som egentligen fixas i patcharna.

Hur många satt och höll tummarna på att commanderna skulle kunna skicka jeepar över kartan istället för att fixa ett ANTAL existerande och tillkommande buggar? Förtroendet för DICE/EA är hos mig ickebefinnande efter alla deras tabbar, därav också bojkottning av deras produkter i fortsättningen.

Bab
Medlem

Hehe... jag tycker sånna här hot om "bojkotter" är mycket lustiga. Är man så inne i spelet och sån nörd att man blir så här upprörd lär man fortsätta spela lika förbannat. Jag kan se framför mig hur folk säkert har startat "petitions" online och postat massa arga foruminlägg med "Skriv på den här!". Till dom högst skrikande vill man bara lite elakt säga: Kanhända nya patchen suger men ni sväljer!


signatur

-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.

Medlem
Skrivet av Bab:

Hehe... jag tycker sånna här hot om "bojkotter" är mycket lustiga. Är man så inne i spelet och sån nörd att man blir så här upprörd lär man fortsätta spela lika förbannat.

Pajjar utvecklarna spelet, så är man inte inne i spelet längre och då spelar man det inte.

Jag kommer att spela först när jag ser att de flesta buggar är borta, vilket kan ta långt tid - tyvärr. BF2 var ett bra spel en gång i tiden.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Har redan bojkottat BF2 i 2 månader nu bara problem med detta spel tycker jag...

Inaktiv

Bra initiativ, om man vill ha förändring måste man ju börja någonstans. Om inte röstningar funkar så får man testa något annat.
Problemen som finns är:
1. De lyssnar inte på vad spelarna vill ska fixas.
2. De skiter i clancommunityt som förändrats helt och hållet.
3. Jeepgrejen är fullständig skit, sätt den på en artypjäs pang sätt den över en startande helikopter pang, sätt den på flygfältets startbana PANG. Just Cararty kommer utnyttjas fullt ut i clanspel och är fan så mycket värre än SJ.
Jeepinitiativet från ea/dice visar också att de bara är ute efter pengar då kommande ET:QW kommer ha detta och vill nu därför säkra några fler inköp av bf2

dmn
Medlem
Skrivet av redmac:

Dock skulle det behövas ett antal buggfixar men det vill Dice/EA inte fixa utan skapar ett nytt spel...

Det är inte samma snubbar som jobbar med patcherna som utvecklar bf2142...

Bojkotta en dag bara? Det var väl lite mesigt, åtminstone en vecka kunde de väl hota med?

Inaktiv

Som att vägra sex i antika Grekland :P, äsch BF2-banorna har man tröttnat på...


signatur
Inaktiv

jaha... jag har bojkottat bf2 ända sedan i vintras pga av alla buggar.

Medlem

Det är väl menat som en markering från spelcommunityn när EA/DICE ser att antal spelare gått ner 20-30 000 just under lördagen.

Medlem

"Vi bojkottar ett spel vi redan köpt"...Vad fan ger det? Ingenting!, ni har redan betalat för spelet och EA har era pengar på sitt gigantiska konto.

haaa haaaaa (Nelsons skratt från Simpsons)

Medlem

Håller med ovanstående.

"You bought the game, their job is complete!"

Medlem

heh då lär de släppa Armored Fury den 2:e

Medlem
Skrivet av Orrefan:

jaha... jag har bojkottat bf2 ända sedan i vintras pga av alla buggar.

Samma här, jag tycker Dice gör ett väldigt dåligt jobb med patcharna.

1. De tar alldeles för lång tid för att fixa nått.
2. Patcharna skapar nya buggar...

Själv är jag rätt skeptisk till BF 2142 med tanke på hur Dice har skött BF2.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av redmac:

Dock skulle det behövas ett antal buggfixar men det vill Dice/EA inte fixa utan skapar ett nytt spel...

Det är inte samma snubbar som jobbar med patcherna som utvecklar bf2142...

det vet jag, Dice Kanada divension sköter patcharna och Dice Sverige arbetar på uppföljaren. Dock skulle jag vilja se mer krut på patcharna från skaparna av spelet ist för att lägga på kanada kontoret som endast skapar halvdana produkter.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Spelet fungerar för mig och jag vet inga buggar så jag ska lira det.
För er som ska bojkotta spelet och redan köpt det... Hallå! Då är det ju NI som förlorar.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Inaktiv
Skrivet av MadMartigaN:

Spelet fungerar för mig och jag vet inga buggar så jag ska lira det.
För er som ska bojkotta spelet och redan köpt det... Hallå! Då är det ju NI som förlorar.

Hehe antingen har du inte spelat särskilt mycket lr är du för dålig för att uppfatta alla mängder med buggar...

Medlem

Ja, patcharna har ju varit ett fjasko men till Dice-Kanadas försvar så kan man ju tänka sig att det inte är helt jävla elementärt att sätta sig in i en kod som förmodligen är gryyyymt omfattande. Plus det så ska dom hitta fel i den oxå


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

12
Skriv svar