Battlefield bojkottas

Medlem

Burglar: Hade det inträffat en gång så kanske man kunnat skylla på det. Det borde i vilket fall som helst inte gå i genom all testning som borde göras (med tanke på vilka buggar som är kvar så har jag svårt att tro att de existerar någon testning).

Men när det inträffade första gången borde DICE Sverige insett att DICE Kanada är inkompententa och tagit på sig ansvaret för alla andra patcher. Men istället visar de hur lite de bryr sig om de som redan köpt spelet.

Ska bli så underbart skönt när ET:QW kommer. id Software vet hur man ska behandla sina kunder.

Flakmonkey
Skrivet av WizKid:

Ska bli så underbart skönt när ET:QW kommer. id Software vet hur man ska behandla sina kunder.

Mjo, för id har ju hanterat Quake 4 så bra ^^ är nog tur att det är splashdamage om styr och ställer när det kommer till ET:QW...

Är det inte Raven som hanterar Q4? Har ingen koll. Men till Doom 3 har jag aldrig kunnat klaga på patch-stödet.

Inaktiv

jag tror jag ska bojkotta bara för att DICE ska få sig en tankeställare.. bara en dag ju

personligen har jag inget problem alls med bf2 men känns ju förjäkligt att EA/DICE inte lyssnar på sin fanbase.

På det här sättet är det mycket lättare för dom att se hur många missnöjda det finns än att se nån lista på nätet man signar på

Inaktiv

Jag ångrar mig som f*n att jag köpte BF2

Medlem

Jag har gjort rätt i att hålla mig bort i från BF2 8).


signatur

<3

Medlem

Varför inte starta en namninsamling för att bojkotta Dice nya spel ist? Det skulle ge större inverkan än att bojkotta ett redan köpt spel. Jag är med och skriver på en sådan protest iaf.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

WeX
Medlem

alla som bara gnäller om squad-spawningen har inte läst allt. jag tycker personligen att den viktigaste punkten i bojkotten är att de gjort ändringar och inte informerat moddare om det och på så sätt gjort moddarna helt eller delvis ospelbara.

och jag blir så trött på alla som säger "nej, de kommer inte lyssna, jag bojkottar inte". var är kämparviljan? ge inte bara upp, tänk att varje enskild person gör skillnad.
jag kommer bojkotta, och hoppas att alla andra gör som jag.
även om jag vet att vi inte kan nå ut till alla.


signatur

Boom headshoot!

Medlem

Inte säkert att en dag kommer göra nån skillnad. Bättre som någon sa, att skriva på en lista och bojkotta 2142. Och att de sket i namninsamling på runt 9000, visar väl ungefär hur hårt de tar på sådant.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Jag ångrar inte att jag köpte BF2, men Dice Kanada missköter ju verkligen allt. Buggar, dåliga expansioner, you name it-dom misslyckas med det.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Jag håller med om att EA sköter BF2 dåligt, jag la ner för många månader sedan.

Förstår att folk är arga, men EAs affärsmodell går enbart ut på att släppa ut attraktiva produkter, sedan dirket gå på nästa release.

Ju mer spel de pumpar ut ju mer pengar drar de in.
Det är en smart affärside, men kunderna som köper spelen kommer ikläm.
Bra initiativ med bojkotten men den kommer nog vara helt verkningslös, då man inte betalar månadsavgift, de har redan era pengar.

Det ända som är lite roligt här, är att det är de som gnäller mest på EA och BF2 som kommer stå först i kön när nästa spel i serien släpps
Inte många som väljer att avstå för ett bra spel pga av sin inställning till utgivaren/utvecklaren.
Inte många som kommer "put their money where their mouth its"

Medlem

Sedan den senaste patchen har jag inte spelat i squad en enda gång. Varje gång jag försöker joina så händer ingenting. Skumt...

Inaktiv

Att "bojkotta" BF2 för en dag hjälper inte så mycket.
Tycker nya vehicle drop funktionen inte tillför något. Det kommer säkert missbrukas flitigt (cararty någon).
Jag hade varit nöjd om Dice inte pillat med squadleaders, skippat att lägga in vehicle drop och släppt lite nya maps. Kan lätt tänka mig att betala lite för bra maps. Extramapsen i BF 42 var hur bra som helst.

Vad gäller BF 2142 så är jag inte imponerad.
De har putsat upp nuvarande grafiken en smula och slängt in massa framtidsskit. Själv föredrar jag krigsspel som behandlar nutid och dåtid. Vill aldrig mer köpa ett spel från EA.

Medlem

Kan man inte få bojkotta ett annat spel i stället?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

12
Skriv svar