Julens höjdpunkt? Guitar Hero 2 tydligen

Flakmonkey
Julens höjdpunkt? Guitar Hero 2 tydligen

Juldagen är här och med den lugnet efter stormen. Här hemme förflöt gårdagen som väntat med kyrkobesök på morgonen, fika hos bekanta, hem och förbereda julbordet, Kalle Anka, mat, paus och sen jultomten. Min fyraåriga brorsdotter klarade att hålla nerverna i styr hela dagen, men när hon fick prinsessklänningen och insåg att hon inte kunde visa den för sin gudfar så slog det över litegranna. Själv fick jag det jag önskade mig dvs lite filmer, ny mp3spelare (Sony E002. som jag varmt kan rekommendera, kungligt ljud jämfört med min gamla ipod shuffle iaf) och annat smått och gott...

Men nu till rubriken, för allt med julen har inte varit normalt. Under årets högtid har nämligen #Guitar Hero 2 stått i centrum. Det började under uppesitterkvällen som vi syskon brukar ha hos min äldre bror och med ett par goda vänner. Tog på min brors begäran med spelet dit och två gitarrer vilket blev en stor hit. Min äldre bror och hans kompis kunde inte sluta spel så till slut ledsnade jag och syrran å så att han fick ta med det imorgon istället. Uppenbarligen så spelade de sedan till 01:00.

Även om det kanske är något anmärkningsvärt så är det mest förvånande att spelet även gick varmt på julafton och att min syster, min svägerskas syster samt min bröder och mor(!) spelade det hela kvällen efter det att klapparna delats ut. Har en Wii hemma och den är ju tänkt att förena familjen kring konsolen men det verkar som att en gammal PS2:a räcker.

Just nu sitter förresten brorsan och nöter Shout at the Devil på Hard, han har lite problem med att använda lillfingret, så därför är det nog dags för mig att leta upp lite nötter att knäcka.

#blogg

Medlem
Julens höjdpunkt? Guitar Hero 2 tydligen

Hemma hos mig så vart det EyeToy Play resten av kvällen. Nästan alla som var på besök spelade, och när det var dags för dem att gå hem så var vi alla ganska varma i kläderna.

Skägg.
10 Chambers

GH2 gick varmt på förfesten i fredags, alla gillar ju rock!


signatur
1
Skriv svar