Peter Jackson producerar Halo-filmen

Robot
Inaktiv
Peter Jackson producerar Halo-filmen

Shit vad grymt, jag tror att Jackson kommer lyckas!
Hoppas den blir dundersuccé så bättre regissörer och producenter gör spelfilmer som blir bra.


signatur

/_\_/_\
/_\

Inaktiv

Hehe, ska bli spännande


signatur

Snus är snus och mus är mus

Medlem

coolt, ser nu att han ska producera the lovely bones också, måste väl läsa boken då

Medlem

fräsigt.
undra om det blir en splatter film som Braindead och badtaste

Medlem

Äntligen en film som kan bli vettig, när den är baserat på ett spel.
Själva halo storyn är ju egentligen bra, fast det är lite för mycket pang pang i själva spelet. Ser fram emot detta.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Synd att man inte har spelat ett enda av spelen.

Men det blir säkert bra.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Hoppas bara de gör något åt den helt karaktärslösa huvudkaraktären i filmanpassningen...

Medlem

Ja, det håller jag med om, master chief är inte direkt någon man associerar sig med.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Betänk dock på att Peter Jackson "bara" ska producera och inte regissera.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

hoppas att han lyckas


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

QRT
Medlem

Kanske blir nått..

Skägg.
10 Chambers

Jag undrar om han får med sig polarna på Weta för specialeffekterna, lär ju krävas en del för att få Halo-världen att komma till liv.


signatur
Medlem

Ja det tror jag, Weta är ju han delägare i så vilka filmer har inte Weta varit med som han gjort??? Inte många...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av spiken:

Jag undrar om han får med sig polarna på Weta för specialeffekterna, lär ju krävas en del för att få Halo-världen att komma till liv.

det kan man ju hoppas att han får


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Ja det tror jag, Weta är ju han delägare i så vilka filmer har inte Weta varit med som han gjort??? Inte många...

Braindead och Bad taste... typ hehe dessutom var han väll till och med en av grundarna


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

ser mycket lovande ut, ska bli kul och se vad han kan hjälpa till med. Stora förväntninar på enna filmatisering.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Hmhmmm, kommer nog bli finfina grejor detta.


signatur
Medlem

Bad Taste e så bäst!, speciellt när han skallar fiskmåsen haha så mycke jag flabba


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Halo har väl en "ok" story men jag är skeptisk till filmen :\

Nja.. skulle hellre se honom producera/regissera Starcraft Broodwars.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

blir nog det första bra filmen baserat på ett spel.

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Nja.. skulle hellre se honom producera/regissera Starcraft Broodwars.

Hela Starcraft storyn skulle behöva ett flertal filmer för att bli nåt o ha... nästan 1 film för varje ras och tids epok, dvs 6 filmer totalt. Annars skulle det bli ganska skumt och mycket hål i storyn...

Men som alltid film baserat på böcker, spel etc. Stark skepsis till jag sett den.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jag hoppas filmen innehåller lika underbara moment som Sagan om Ringen filmerna. Jag menar, surfa med en sköld, åka elefantsnabelskidor eller kasta dvärgar etc. Det är ju mästerligt!

Master Chief kanske kan vara med om en romans, ha en tonårsson med kärlekstrubbel eller vara transvestit? Varför inte alltihop. Detta samtidigt som han åker sköld utför ett rymdskepps snabel?


signatur

1338 - One Step Above

Skrivet av [cp:

Billen"]Jag hoppas filmen innehåller lika underbara moment som Sagan om Ringen filmerna. Jag menar, surfa med en sköld, åka elefantsnabelskidor eller kasta dvärgar etc. Det är ju mästerligt!

Master Chief kanske kan vara med om en romans, ha en tonårsson med kärlekstrubbel eller vara transvestit? Varför inte alltihop. Detta samtidigt som han åker sköld utför ett rymdskepps snabel?

Kasta dvärgar eh hmm??????


signatur
Inaktiv

Synd att Halo-spelen suger så mycket bara


signatur

War never changes.

Medlem

Tror filmen kan bli bra=)

Medlem

wow!

Detta var inte nya nyheter inte (förlåt om jag låter brysk) men det har varit käntt ett tag nu, det som diskuteras nu på Halo-filmen är i fall Guillermo Del Toro (Blade 2, HellBoy) ska göra den eller inte... han velar lite i mellan HellBoy 2 och Halo eftersom HellBoy är hans drömprojekt vill han gärna göra en uppföljare på den men samtidigt gillar han skarpt spelet Halo (har jag hört)

Får se hur det blir...

Så länge det inte blir Grodan Boll så är jag nöjd...

Medlem

Alltså, detta har ju varit känt i månader. Hur som helst så kommer de inte sätta igång med arbetet förens PJ blir klar med sin nya film...

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Nja.. skulle hellre se honom producera/regissera Starcraft Broodwars.

Hela Starcraft storyn skulle behöva ett flertal filmer för att bli nåt o ha... nästan 1 film för varje ras och tids epok, dvs 6 filmer totalt. Annars skulle det bli ganska skumt och mycket hål i storyn...

Men som alltid film baserat på böcker, spel etc. Stark skepsis till jag sett den.

Joo, Da Vinci-koden var ju inte särskilt lyckad direkt.

Sedan skulle nog Starcraft passa bättre som serie än som film. Samma med Warcraft.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

12
Skriv svar