Playstation 3 dyr - Joystiq förklarar, Sony försvarar

Medlem

Jag kommer köpa PS3 och tror inte jag kommer bli besviken, men jag blir ändå lika störd på uppblåsta uttalanden som detta.

Tror säkert ps3 kommer vara bra, men likaså Wii och 360n är det ju inget fel på heller.

På Sony verkar det som om man tar för givet att alla skall veta att alla andra plattformar automatiskt är underlägsna ps3:an pga deras framgångar med ps2.

Kunder stör sig på sådan dryghet.
Är konsolen så bra som de säger så säljer den sig själv.

Man behöver inte stå och vara spydig och jag förstår för guds skull inte varför man från Sonys håll ens tar den här debatten med diverse spelsiter etc.

Sen det här snacket om att 360n och PS3 skall vara kompletta medialösningar, visst men har man en schysst pc kopplad till en HDTV så har man den ända medialösning man behöver där.
Tycker det läggs lite för stor vikt på det argumentet.

Man köper PS3/360 för att spela på i allra högsta grad.
Visst är det bra med bonusar men att försöka rättfärdiga ett högt pris med dessa är lite så där.

Tycker för övrigt inte att priset på PS3 är så högt, förstår inte vad alla gapar om.
Det är bra hårdvara man får som garranterat är kraftigt subventionerad redan från början.
Likaså 360n, jag köpte min för nästan 5000, det säger jag inget om.
Konsolerna börjar bli så pass avancerade idag att priserna går upp.

Wii har ju inga riktiga konkurrenter då den faktiskt inte konkurrerar med ps3 och 360 direkt, utan jag skulle nästan vilja säga att den med sin prislösning och orginalitet nästan har en "egen" marknad.
Skall bli mycket intressant och se vad som händer.

Vill man ha bra hårdvara kostar det.
Gäller både PS3 och xbox360.

Det är mycket pengar, men man kan inte säga att det är dyrt.

Inaktiv

Postar det här lilla citatet igen...

"the Sony PS2, has shipped 103 million units as of the writing of this article. Of those, 70 million were sold after Sony dropped the price to $199 in May of 2002."

vissa chefer på sony kanske borde läsa lite försäljnings statistik.
men visst ha det så kul rikemansbarn själv måste jag vinna på lotto om jag ska köpa hd-tv.

Medlem
Skrivet av Orbek:

Postar det här lilla citatet igen...

"the Sony PS2, has shipped 103 million units as of the writing of this article. Of those, 70 million were sold after Sony dropped the price to $199 in May of 2002."

vissa chefer på sony kanske borde läsa lite försäljnings statistik.
men visst ha det så kul rikemansbarn själv måste jag vinna på lotto om jag ska köpa hd-tv.

Man behöver knappast vara ett rikemansbarn för att köpa en HDTV. Har Svenssons råd med en bil för 100000 har dom råd med en HDTV för 20000...


signatur

yolo

Medlem

Så talar ett äkta rikemansbarn.
Inte tänkt på att en bil är något många faktiskt BEHÖVER medans en tv bara är en lyxvara?

Medlem

Ska man enbart bara spela å skiter i allt lul lul så är det väldigt dyrt.

Tycker dom skulle gjort en version utan blue-ray.

Medlem
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av Orbek:

Postar det här lilla citatet igen...

"the Sony PS2, has shipped 103 million units as of the writing of this article. Of those, 70 million were sold after Sony dropped the price to $199 in May of 2002."

vissa chefer på sony kanske borde läsa lite försäljnings statistik.
men visst ha det så kul rikemansbarn själv måste jag vinna på lotto om jag ska köpa hd-tv.

Man behöver knappast vara ett rikemansbarn för att köpa en HDTV. Har Svenssons råd med en bil för 100000 har dom råd med en HDTV för 20000...

Grattis till priset för dagens dummaste inlägg!

Medlem

Sony har tidigare visat att de rent ut skiter i vad markanden sätter som standard. De kör sitt eget race, oavsett.
MiniDisc någon?

Så som jag ser det är det inget konsolkrig längre. 360, PS3 och Wii har helt olika kundkategorier.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av Orbek:

Postar det här lilla citatet igen...

"the Sony PS2, has shipped 103 million units as of the writing of this article. Of those, 70 million were sold after Sony dropped the price to $199 in May of 2002."

vissa chefer på sony kanske borde läsa lite försäljnings statistik.
men visst ha det så kul rikemansbarn själv måste jag vinna på lotto om jag ska köpa hd-tv.

Man behöver knappast vara ett rikemansbarn för att köpa en HDTV. Har Svenssons råd med en bil för 100000 har dom råd med en HDTV för 20000...

En bil för 100000kr köper en Svensson för att man har skrikiga ungar i baksätet på semestern och behöver den komfort man kan få.
En HDTV behövs inte i en Svensson-familj då man ändå inte får se på TV som förälder och barn bryr sig knappast om Byggare Bob är högupplöst eller inte.


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Medlem

Min polare tjänar helt ok lön, han hade tänkt sig att köpa en PS3. Men nu när han vet att priset kommer ligga runt 6000-6500kr så skiter han i det.. och det mina herrar är beviset på att det är för dyrt för en konsol.
Vill man ha allt "godis" så skaffar man hellre en dator där man är fri att göra allting.

När en konsol börjar kosta mer än en bil som håller i 6 månader+ då är det för dyrt.

Medlem
Skrivet av Rincewind:

Så som jag ser det är det inget konsolkrig längre. 360, PS3 och Wii har helt olika kundkategorier.

Håller med helt.

Medlem
Skrivet av RozZy:

När en konsol börjar kosta mer än en bil som håller i 6 månader+ då är det för dyrt.

Haha skön jämförelse, lillbrorsan köpte en gammal golf -86 förra året för 4000 och kör runt i den fortfarande:P

12
Skriv svar