Lätt biten av e-sport

Skägg.
10 Chambers
Lätt biten av e-sport

Inte sedan jag gjorde en kort karriär på CS.nu (way, waaay back) har jag varit speciellt intresserad av [[e-sport]]. Visst, jag har följt turneringarna på [[DreamHack]] med ett halv öga för att kunna rapportera om det men de senaste åren har Fragbite visat att de är ledande inom den typen av bevakning.

Den senaste tiden har dock intresset ökat avsevärt, efter att ha stått och hejat bakom att Counter-Strike lag på senaste vändan till 'Hack är jag smått biten. Det gäller inte bara cs utan även Quake, speciellt efter att ha gibbat loss på jubileumservern hela veckan (sämst av alla, men nöjdast av alla när man väl sätter den där raketen i luften).

Därför har pågående CPL-finalen varit en kär bekantskap i veckan, liveströmmar och resultat har rullat på skärmen kontinuerligt. Den stora finalen i cs går ikväll och som vanligt är Sverige representerat, nu väntar jag bara på ip-adressen till HLTV-sändningen. Go Fnatic!

#blogg


signatur
Skägg.
10 Chambers
Lätt biten av e-sport

Jibo mot czm i Q3 just nu. Spännande fast det är replay


signatur
Flakmonkey

Titta på cooler vs czm från ESWC 2005 har jag för mig att det var... läskigt nice

Medlem

vart då? ge mig en länk till en film eller demo.


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Skägg.
10 Chambers

http://www.gotfrag.com var den officiella mediapartnen för eventet, fanns live streams där men även demos.


signatur
1
Skriv svar