Weeee jag har en Wiiiiii!!

Flakmonkey
Weeee jag har en Wiiiiii!!

Min list lyckades, ända sedan jag missade tåget med förhandsbokningar så har jag planerat att åka ut till Barkaby runt en 30-40 minuter innan butikerna öppnar där för att köpa en Wii. Har nämligen en kompis som jobbar på PC City där och han skulle hålla mig uppdaterad om läget.

Hursomhelst så får jag rapporter under min färd från kompisen som säger att det är kört vid PC City, där hade kön redan blivit för stor för de ynka 12 konsoler som de hade. Jag, min bror och hans två döttrar (de följde med som skjuts och moraliskt stöd ) begav oss därför till toys are us i samma område, ingen kö, så jag stiger ur bilen och spatserar fram, frågar hur det ligger till och får reda på butikspersonalen redan gett en nummerlapp till de som ska få köpa en konsol...

Nehepp tänkte jag då, det här kanske inte kommer gå ändå, men vi begav oss iaf till on off och där stod redan en folksamling vilket fick mig att utbrista i ett spontant "Gat däm!". Jag gick ändå fram och hörde hur läget var och fick det glada beskedet att On Off hade sagt till dem i kön att de hade 14 konsoler och man fick skriva upp sig på en lista, en lista som bara 11 personer hade skrivit upp sig på. Jag blev alltså nummer 12 \o/

Resten av historien är inte riktigt lika intressant, utan handlar mest om lite nördsnack med nördarna som var där och allmänt prat med de föräldrar som var där för att köpa konsolen åt sina ungar. Faktiskt bestod kön till största delen av just föräldrar, vilket säkerligen beror på att Barkaby ligger lite off och det inte är helt bekvämt att ta sig ut dit utan bil.

Till slut så öppnades iaf butiken och nu började man oroa sig för något helt annat. 14 konsoler fanns det, men bara 10 st Zelda! Som tur var skippade ett antal av personerna att köpa Zelda, varför kan jag inte förstå, så jag fick även Zelda. Var tvungen att köpa en extra wiimote också, man vill ju kunna spela två i Wii Sports, men de hade tyvärr ingen separat och blev därför tvungen att köpa Wii Play som bundlas med en wiimote.

Så, det där var min berättelse om hur jag fick tag på en Nintendo Wii. Allt som allt var det betydligt mer dramatiskt än 360n köptes vid den lanseringen och jag hoppas att det kommer gå lugnare till när det blir dags att köpa en Playstation 3 om 4 månader. Nu är det dock dags att avsluta det här, har ju trots allt en sprillans ny konsol att leka med ^^

#blogg

Inaktiv
Weeee jag har en Wiiiiii!!

mera bilder!!!!!1

nj
Medlem

Videokamera som fångar om du råkar tappa kontrollen så TVn ryker!

Flakmonkey
Skrivet av nj:

Videokamera som fångar om du råkar tappa kontrollen så TVn ryker!

Som jag sa i #FZ, blir fan plexiglas framför TVn innan jag låter mor och far pröva

nj
Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av nj:

Videokamera som fångar om du råkar tappa kontrollen så TVn ryker!

Som jag sa i #FZ, blir fan plexiglas framför TVn innan jag låter mor och far pröva

Glöm bara inte att madrassera området kring plexiglaset/TV:n så kontrollern kanske överlever en svettig hand

Medlem

NEJ, JAG ÄR INTE AVUNDSJUK!


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Jag köade snällt vid webhallen till midnatt och fick min wii vid ett!


signatur

Patrick
Producer@DICE

Inaktiv

Jag vill utnyttja dig på ett sådant sätt så att jag ska få tillgång till att spela zelda med din wii. Så det så!


signatur

Tryck det på en T-shirt.
www.teazeart.se

Inaktiv

Jag har också en Wii!

Medlem

Jag har pengar, men dom måste gå till annat. :'(

Medlem

hoho ja fick också wii dock förbokat så ja slapp ens gå till butik 8) http://users.sidvicious.se/fanskapet/images/Wii/DSC00433.JPG

1
Skriv svar