Mycket speltid i Prey-demon

Inaktiv

Var inte det som skulle bli handlingen i första Prey ( gjort på buildmotorn) Ensam indian undersöker ett ett landskap där något har hänt. Låter som Doom3 men tydligen var det inte ett renodlat actionspel då-kanske nu.

Redaktör
Skrivet av Pretorian24:

Vad är det för motor i spelet? Är det en egen? Kan man "gissa" om spelet kräver mycked hårdvara? Är det BF2-krävande eller Quake 4?

Det använder en modifierad version av Doom 3-motorn. Håll koll på FZ Wiki, där brukar sådan info hittas.


signatur
Medlem
Skrivet av halvöre:

Var inte det som skulle bli handlingen i första Prey ( gjort på buildmotorn) Ensam indian undersöker ett ett landskap där något har hänt. Låter som Doom3 men tydligen var det inte ett renodlat actionspel då-kanske nu.

Eeh, Prey har aldrig varit baserat på buildmotorn. Innan Doom 3-motorn licensierades var Prey baserat på en egen inhouse-3D-motor som hade portalteknologin och allt inbyggt mycket tidigt. Minns ni inte E3-filmen från typ 97?
Anledningen till att man inte fortsatte med den var att man inte hade tillräckligt många anställda inhouse för att jobba med både Prey och DNF samtidigt, så därför anlitade man Human Head och licensierade D3-motorn.

Vad gäller att "3D Realms kan inte göra spel själva".. nåja, vi får väl se
Roligast spelideér har de iaf.. Duke3D, Max Payne, osv..

Medlem

Säga vad man vill om Valves spel men de har tydligen konverterat alla cs-ungar till anti-alla-fpsspel-som-inte-är-byggt-på-Source. Bra för Valve och dess 'supporters', men från ett tredjepersonsperspektiv undrar man vad en del folk har mellan öronen, blir dem lika lätta hjärntvättade av politiker tro?

Medlem

We Will We will PLAY YOU! PLAY YOU!
We Will We Will PLAY YOU! PLAY YOU!

Hoppas verkligen det är roligt

Medlem

Det är nåt skumt med Doom3. Ungefär hälften av oss tyckte det såg skit ut och andra hälften tyckte det var underbart. För min del tyckte jag att utseendet på väggar, interiör och monster/människor hade den där Doom3-looken som jag inte gillade.
Men som sagt, just när det gäller Doom3 verkar det vara ljusår mellan de två lägren.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem
Skrivet av XCan:

Säga vad man vill om Valves spel men de har tydligen konverterat alla cs-ungar till anti-alla-fpsspel-som-inte-är-byggt-på-Source. Bra för Valve och dess 'supporters', men från ett tredjepersonsperspektiv undrar man vad en del folk har mellan öronen, blir dem lika lätta hjärntvättade av politiker tro?

Ingen har ju ens nämnt source?

Inaktiv
Skrivet av Famest:

We Will We will PLAY YOU! PLAY YOU!
We Will We Will PLAY YOU! PLAY YOU!

Hoppas verkligen det är roligt

nej nej nej...

Wii Will Wii Will PLAY YOU! PLAY YOU!
Wii Will Wii Will PLAY YOU! PLAY YOU!

*rättstavade*

tihi, e mkt bra att de släpper en del i ett demo,
gillar inte demos som tar 5min att klara, då får man knappt veta ngt.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

12
Skriv svar