CDV Software följer Ubisofts exempel, dumpar Starforce

Robot
CDV Software följer Ubisofts exempel, dumpar Starforce
Medlem
CDV Software följer Ubisofts exempel, dumpar Starforce

"Tages Kopieringsskydd AB"

Medlem

bra att höra, hoppas flera följer med och gör samma sak. Köpte Splinter Cell Chaos Theory och det fungerar inte pga SF...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Antikvitet

Sånt här tycker jag är bra, när utvecklingen börjar gå mot att tillfredsställa kunderna i stället för att strida mot piratkopiering oavsett de oskyldiga som stryker med på kuppen. Jag har tappat räkningen på alla tillfällen då vi inte kunnat få igång recensionsexemplar av spel på grund av kopieringsskydd.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Cred till CDV som likt UBI insett att SF bara avskräcker många potentiella köpare.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av Shock:

Sånt här tycker jag är bra, när utvecklingen börjar gå mot att tillfredsställa kunderna i stället för att strida mot piratkopiering oavsett de oskyldiga som stryker med på kuppen. Jag har tappat räkningen på alla tillfällen då vi inte kunnat få igång recensionsexemplar av spel på grund av kopieringsskydd.

Jupps.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

fortfarande drivrutinbaserat kopieringsskydd...
Men här har iaf TAGES gått ut med en uninstaller innan folk har börjat klaga...

Medlem

samtidigt som detta gick starforce ut med att säga såhär

In response, StarForce has announced that the StarForce drivers, which the company describes as "a low level driver that enables the accurate checking of the copy protection system", have passed the 'Designed For Windows XP' certification, which is run independently by VeriTest, a company that manages programmes on behalf of Microsoft.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

samtidigt som detta gick starforce ut med att säga såhär

In response, StarForce has announced that the StarForce drivers, which the company describes as "a low level driver that enables the accurate checking of the copy protection system", have passed the 'Designed For Windows XP' certification, which is run independently by VeriTest, a company that manages programmes on behalf of Microsoft.

...betryggande


signatur

Aj, dina ögon!

Inaktiv

Visst är det bra... men jag har liksom en känsla av att det beror mer på alla dessa listor med StarForce-spel och bojkotter av desamma än på omtanke om spelarna. Positivt dock att de inser att piratkopieringen inte rättfärdigar vilka metoder som helst (speciellt inte när dessa metoder drabbar de som köper spelet och inte de som laddar ner det).

1
Skriv svar