Rome: Total War-tillägget förkollat

Robot
Medlem
Rome: Total War-tillägget förkollat

Ska Creative Assambley också sälja sina spel på nätet?! Vad är det som händer, ska alla spelutvecklare börja sälja endast online? Är tiden förbi att handla sina spel i affären? Jag hoppas då inte att så är fallet...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Håller med, gillar att ha ett fast objekt, typ en cd/dvd skiva att ha spelet på..

Kanske går att bränna ifs, har inte så stor på det där..
Men finare med original ju..

Dessutom, om man kan bränna så kan man ju lika gärna ladda ner illegalt.

Fast total war serien vill jag ifs stödja, helt klart en av mina favoriter..

Redaktör

Älskar utvecklingen mot nätbaserade köp/nedladdningar - cd/dvd-skivor är skadebenäget skräp. Men idealet är förstås valfrihet, kunna köpa både online och i butik.


signatur
Medlem

Tjah, det e väl på gott och ont..

Men en fråga, säg att min dator kraschar efter att jag laddat ner ett spel, allt på hårddisken försvinner..

Går det att ladda ner spelet igen eller blir man tvungen att köpa det på nytt för att kunna spela det?

Redaktör

Det enda vettiga är att man skapar ett konto och utifrån det kan tanka hem prylarna så mycket man vill. Annars är det ju lika värdelöst som en repad cd/dvd, tror inte nån säljare med vett i skallen väljer den lösningen.


signatur
Medlem
Skrivet av Xtrmntr:

Det enda vettiga är att man skapar ett konto och utifrån det kan tanka hem prylarna så mycket man vill. Annars är det ju lika värdelöst som en repad cd/dvd, tror inte nån säljare med vett i skallen väljer den lösningen.

men om det skulle fungera på så sätt kan det väldigt lätt utnyttjas då låt oss säga en person köper och så får alla hans kompisar hans konto och lösen, ja då får de också spelet. Vilket gör piratkopiering ännu enklare?

sedan förstår jag inte folk som säger att de får repor på skivorna, om man har dem i fodralet och tar ut skivorna för att spela på rätt sätt är risken minimal att få någon repa över huvud taget. Sedan vill jag gestalta ett exempel:

Låt oss säga att man kan köpa Heroes Of Might and Magic digitalt och i affären deluxe edition. Ja då måste jag säga att det är BETYDLIGT högre värde och glädje att ha spelet i kartong/förpackning.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Givetvis måste det handla om att man köper en licens och därigenom kan du alltid ladda ner innehållet från säljaren.


signatur

- r4z0r -

Inaktiv

Är tiden förbi då spelen låg på diskett?!

Flakmonkey
Skrivet av Xtrmntr:

Det enda vettiga är att man skapar ett konto och utifrån det kan tanka hem prylarna så mycket man vill. Annars är det ju lika värdelöst som en repad cd/dvd, tror inte nån säljare med vett i skallen väljer den lösningen.

Kul om någon hackar sig in på ens konto och snor hela spelsamlingen ^^ Är dock för all form av digital distribution, så länge det inte går ut över den traditionella handeln över kassan.

Inaktiv

Hm, verkar vara en rätt fattig expension imo. Tror jag avstår den här gången faktiskt.

Skägg.
10 Chambers

Jag pro digital distribution, när jag skulle installera ett par Steam-stödda spel på en ny dator var det bara att logga in på kontot och börja ladda ner. Det gick ganska långsamt men än dock smidigt.

On topic: Total War är en serie jag skulle vilja spela, men inte finner tid till.


signatur
Medlem

Är tiden förbi då spelen låg på kasseter?!

Medlem

Digitalt har många för och nackdelar, en nackdel är väl att de kan släppa småsaker för småpengar.. Expansionernas tid börjar ta slut?

En fördel är att om de säljer över nätet, OM de har egna sätt att göra det på vill säga, kan tjäna mycke mer pengar på det/kan sälja det billigare för att de slipper betala utgivare på samma sätt.

1
Skriv svar