Hitman: Blood Money patchat

Robot
Inaktiv
Hitman: Blood Money patchat

Kan verkligen behövas!

Medlem

Skön patch, synd bara att jag redan dragit igenom spelet, kort


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Hur kan man släppa en patch samma dag som spelet släpps?
Borde de inte redan ha känt till buggarna när skivan gick till tryck, eller har jag missat någonting?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

jag har inte märkt något av dom här buggarna


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

"Hitman: Blood Money patchat
Fyrtiosjuan hann knappt ge sig ut på sitt första lönnmördaruppdrag i Hitman: Blood Money innan han försågs med plåster. Till priset av 10 MB nedladdning rätar patch nummer ett rätar ut ett antal viktiga buggar" -- vill inte klaga, men jag klarar inte av felstavningar

Medlem

Köpte det imorse, skönt att se att det redan släppts en patch!

Inaktiv
Skrivet av b0bl00i:

"Hitman: Blood Money patchat
Fyrtiosjuan hann knappt ge sig ut på sitt första lönnmördaruppdrag i Hitman: Blood Money innan han försågs med plåster. Till priset av 10 MB nedladdning rätar patch nummer ett rätar ut ett antal viktiga buggar" -- vill inte klaga, men jag klarar inte av felstavningar

Bättre nu?


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Hur kan man släppa en patch samma dag som spelet släpps?
Borde de inte redan ha känt till buggarna när skivan gick till tryck, eller har jag missat någonting?

Kanske upptäcktes efter skivan skickades till pressning? Då är det väl bra att dom tar sig tid att göra en patch till releasen istället för att vänta på att pengarna rullar in?

Medlem

Ja, men jag har fattat det som att det bara är under vissa speciella konfigurationer (av hårdvara). Antingen så måste de ha vetat om det innan skivan gick till tryck men skitit i att fixa det för att spara tid, eller också så har de världens snabbaste felrapporteringssystem.

Läser man vad patchen fixar så känns det ju lite som att det borde ta längre tid än 20 minuter att fixa till.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

har man en deadline så har man. (när spelet ska gå guld alltså)

känner inte exakt till det men det tar ju mer än en vecka att framställa några hundra tusen exemplar av spelet (om inte miljoner) och sedan skeppa ut det osv.

då att tajma in patchen till releasen låter som en bra planering. (någon vecka till en månad eller två skulle jag chansa på)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Ok, trode att det inte tog mer än någon dag eller två att trycka upp alla skivor. Lite trist för alla modemare att behöva dra hem tio megg bara, fast det är ju inte mitt problem

Billigt är det i alla fall, om någon är sugen på att trycka egna skivor.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

Några av problemen är oundvikliga för de flesta spelare. Se tex 'Släppa saker' på 'Playboy-Mansion-banan i bergen'.

Det är en showstopper av kaliber som man borde upptäckt i tid.

1
Skriv svar