Relic skriver om Company of Heroes

Robot
Inaktiv
Relic skriver om Company of Heroes

Punkfantasy? Warhammer handlar om krypto-gotisk science-fiction.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Skägg.
10 Chambers

aye, det finns ju flera ja. Snor den beskrivningen rakt av, tack.


signatur
Medlem

krypto-gotisk?

jag skulle snarare kalla det för för en steampunk-gotisk scifi.
Steampunk måste med allra största sannolikhet finnas med, då mycket av teknologin regraderat och majoriteten av mänskligheten till och med tappat kunskapen om teknologin och därför istället tillber de forna dåtidens maskinunderverk som religiösa ikoner, och ingenjörer iklätt rollen som tech-präster.

Ju mer jag tänker på det, så är det nog steampunken som är kryptisk. Krypto-steampunk? Med gotiska inslag


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Lägg ägg. Det är sköna spel, skit i beskrivningen...

Hoppas att de gör CoH till ett spel som sticker ut ur mängden. Jag är så trött på WWII-spel nu, hoppas att de inte slösar tid och pengar på att göra ett kasst spel då de hade kunnat lägga ned mer på att göra ett superbra WH40k-spel istället.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

conthox: De har flera utvecklingsteam. Medan CoH gänget jobbar med det här, så jobbar DoW-gänget med Dark Crusade som lägger till två nya raser till Dawn of War.

Båda spelen släpps ungefär samtidigt i höst runt september-oktober.

Company of Heroes tvivlar jag inte en sekund på att det kommer bli "speciellt", i synnerhet med tanke på dess direkt revolutionerande fysik och destruktionsmotor.
Det roliga blir sedan när de använder motorn till något mer spännande, som att göra Dawn of War 2 baserat på CoH-motorn ( )!


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

conthox: De har flera utvecklingsteam. Medan CoH gänget jobbar med det här, så jobbar DoW-gänget med Dark Crusade som lägger till två nya raser till Dawn of War.

Jo, jag vet det. Jag menade att istället för att det utvecklingsteamet lade ned tid på ett kasst WWII-spel, så kunde de satsa på ett nytt WH40k. Aja, om CoH blir bra återstår att se.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar