Playstation 3 - Inga begagnade titlar

Robot
Playstation 3 - Inga begagnade titlar
Medlem
Playstation 3 - Inga begagnade titlar

No comment.


signatur
Inaktiv

Om detta skulle stämma är det riktigt jävligt. Men som sagt, rykte, troligtvis lär det inte vara sant.


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem

Men om det ÄR sant så är det förjävligt...

Jaja, spelar roll! Kommer köpa en i vilket fall som helst.

Medlem

om det är sant så kommer sony att gå i konkurs riktigt snabbt


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Det lär gynna Microsoft och Nintendo om detta stämmer.


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Inaktiv

PC'n känns mer och mer som det vettigaste alternativet...


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

låter så dumt så det kan inte vara sant.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

PC'n känns mer och mer som det vettigaste alternativet...

hehe, kunde inte ha sagt det mycket bättre själv.

Om detta rykte stämmer är en konkurs inte så långt ifrån att inträffa. Ingen sony för mig, Wii och daton.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Enligt mig så är det Wii som är den enda consolen som är värd att köpa då den är det som liknar en dator minst av dom 3.

-Handkontrolen
-Bra titlar
-Ladda ner gamla Nintendo spel

vad mer kan man begära ^^

Medlem

Om detta är sant så innebär det ju bara att man inte kan köpa/sälja beggade titlar på spelaffärer. Det kan ju inte sätta stop för försäljning utanför butik, tror nog fler beggade spel byter ägare via annonser, kompisar och liknande än i närmaste GAME butik.

Men tror det är ett falskt rykte, vore väldigt korkat av Sony annars.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Detta var det dummaste jag hört på länge. Man ska alltså inte kunna sälja de skitspel man i ett svagt ögonblick råkat inhandla. Jag tror detta gör att folk istället drar sig extra mycket för att slänga ut hundratals kronor på ett spel och inte alls är till fördel för Sony.

Nej, om detta är sant får Sony allt ta sig en funderare. Vill de verkligen göra sina kunder förbannade? Ibland får jag lite känslan av att de tror att folk kommer att svälja vilken skit som helst bara för att få "äran" att inhandla och spela på deras fantastiska konsoll.

Nu är jag inte alls motståndare till Sony eller PS3. Tvärtom ser jag med intresse fram emot vad de lyckas åstakomma med sin konsoll. Däremot har jag låg tolerans för sånt här trams och jag hoppas verkligen att detta inte är mer än ett falskt rykte.

Medlem

Detta är bara lögn stämmer inte... folk tror på allt när någon postar det. bara ryckte ...

Manager at SCEE told the Guardian that "this is false speculation and that PlayStation 3
http://www.engadget.com/2006/05/24/rumor-sony-to-disable-used...

Medlem
Medlem
Skrivet av Bonik:

Detta är bara lögn stämmer inte... folk tror på allt när någon postar det. bara ryckte ...

Manager at SCEE told the Guardian that "this is false speculation and that PlayStation 3
http://www.engadget.com/2006/05/24/rumor-sony-to-disable-used...

Denna artikeln handlar om det kopieringsskydd som det var tal om tidigare som gjorde att man enbart kunde köra spel i den PS3 som man först körde skivan i. Detta rykte dementeras i denna artikel. Det betyder dock inte att de nödvändigtvis dementerar ryktet om att de kommer att ändra licensavtalet där de gör det olagligt att sälja begagnade spel. Jag har dock svårt att tro att de skulle vara så dumma men det lär väl visa sig.

Inaktiv

Precis som Marv skriver alldeles ovanför mitt inlägg så handlar det inte om samma sak dessa två. Men sannolikheten att man kommer att dementera även detta rykte är nog relativt hög ändå.


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem

Skulle vara grovt jobbigt om det var sant. Mina xbox360 spel som jag tröttnat på och inte har något replay value säljer jag alltid vidare.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Inaktiv

Det rör mig inte så värst mkt, vill ha mina spel i nyskick när jag köper de..

Men för de som vill sälja/köpa beg blir det synd om, :/ om det är sant vill säga.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Det rör mig inte så värst mkt, vill ha mina spel i nyskick när jag köper de..

Men för de som vill sälja/köpa beg blir det synd om, :/ om det är sant vill säga.

Men ibland kan man faktist tjäna lite på att sälja begagnade spel, vissa spel ökar faktist med värde efter ett tag(beros på hur svårt det är att få tag på spelet, om det är en unik utgåva etc) och om man har köpt det sketigaste spelet någonsin så är det alltid bra om man vill sälja det. Dock är jag inte någon som säljer begagnat, alla spel jag har köpt har enligt mig ett samlarvärde, hur sämst spelet än är så är det värt att spara

Inaktiv

om det ens är lite sanning i detta rykte kommer ju ingen vilja köpa ps3.

Medlem
Skrivet av Figge:

om det ens är lite sanning i detta rykte kommer ju ingen vilja köpa ps3.

Underskatta inte fjortisar som går på PS3-hypen


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

1
Skriv svar