Elebits till Wii premiärplåtat

Robot
Medlem
Elebits till Wii premiärplåtat

Ahaaa... undrade vad detta spelet gick ut på när jag såg det på deras uppvisning från E3. Fann dock ingen info någonstanns fast jag letade väl inte nog bra kanske


signatur

osv.

Medlem

Inte var det då snyggt. Ser ut som nått till Dreamcast. *gnäll gnäll gnäll*

Appråpå Dreamcast förresten - en uppföljare på Toy commander skulle sitta fint till Wii'n!


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

Wiiii, ännu ett barnspel till en barnkonsol.


signatur
Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Wiiii, ännu ett barnspel till en barnkonsol.

Suck...

Inaktiv
Skrivet av Gullefjun:

Wiiii, ännu ett barnspel till en barnkonsol.

Folk blir desperata att klanka ner å Wii nu när
den har blivit så speciel, rolig gameplay och HK
som öppnar upp helt nya spel sätt

ett citat som jag använder ofta:
"Man slutar inte leka för att man blir gammal,
Man blir gammal för att man slutar leka."

Medlem

"Oh noes! Nintendo gör en sexigare konsol än min älskade krysslåda/spelstation. Jag måste komma på ett sätt att rättfärdiga min existens så jag inte känner mig helt meningslös och bitter.... Jag vet!! Jag kallar den barnslig helt enkelt! A winner is me!"

Medlem

Ser kul och anorlunda ut. Fun with physics! Laga mat och välta bilar
Grafikstilen liknar litegrann Katamai.

(Är det bara jag som tycker att :P-smileyn borde se gldare ut?)


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Alltid skoj med annorlunda spel. Jag tyckte också att nintendospel riktade sig mot en yngre publik, men när man väl testade på dem så visade sig vara riktigt roliga och innovativa. Det är väl det spelande ska handla om, att ha skoj?


signatur
Medlem

Det är ändå lite tråkigt att det måste vara bebisgrafik till alla spel till nån av Nintendos konsoller..


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Inaktiv
Skrivet av SlokMustasch:

Det är ändå lite tråkigt att det måste vara bebisgrafik till alla spel till nån av Nintendos konsoller..

Det kan jag hålla med dig om..

Medlem

Bebisgrafik? Det är väl vad som passar stilmässigt som gäller.

Eller skulle du vara nöjdare om man letar efter små pastellfärgade djur bland regnvåta, normalmappade skyskrapor medan den trenchcoatklädde huvudpersonen bolmar på sin cigarr som lyser upp hans skäggstubbiga ansikte mha HDR?

"Det var de där små kritterna... eller mig."

Inaktiv

Vad många småbarn det är här som kommit o börjar klanka på Nintendo. är det för att ni skall vara tuffa inför era kompisar i samma ålder som bara spelar tuffa grafik spel?

Btw, spelet såg riktigt nice ut.

Skrivet av [ThreeZool:

"]
"Man slutar inte leka för att man blir gammal,
Man blir gammal för att man slutar leka."


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Vad många småbarn det är här som kommit o börjar klanka på Nintendo. är det för att ni skall vara tuffa inför era kompisar i samma ålder som bara spelar tuffa grafik spel?

Btw, spelet såg riktigt nice ut.

Skrivet av [ThreeZool:

"]
"Man slutar inte leka för att man blir gammal,
Man blir gammal för att man slutar leka."

Ja, visst är det. Alltid lika roande att se Nintendo fanbois skrika ut sin ilska när någon som inte är likasinnad uttrycker sin åsikt. Lovordar man inte Nintendo så är man helt plötsligt allt från en finnig tonåring till en idiot och om han gud förbjude kallar Nintendos avkommor för barnkonsoller ja då är det verkligen "shit has hit the fan".

Nu får ni väl för fan ta er samman. Visserligen var min kommentar ironisk men inte är det väl någon nyhet att Nintendos konsoller för det mesta förknippas med ett spelutbud inriktad mot de yngre, eller som de själv beskriver det "spel som hela familjen kan spela". Och inte behöver man vara något spelgeni för att se vilken rekomenderat ålder spelet i fråga kommer hamna på?

Nej, spelglädje för mig är inte ett landskap i regnbågens alla färger och en jakt på prinsessor och svävande guldmynt, inte är det heller att sitta och flaxa med armarna i soffan.
Jag växte upp med Nintendo och Sega och de båda har onekligen gett mig mycket gott, men min definition av spelglädje är helt enkelt inte densamma som din.
Det kallas olika åsikter. Och om jag sen har ett tuffhetskomplex inför mina prepubertala arbetskamratar för att jag hellre slår på en Die Hard-rulle en fredagskväll än Björnes Magasin, ja då har jag väl det.


signatur
Inaktiv

Synd att du tror att varje spel till Nintendo är:
"spel som hela familjen kan spela".

Som jag uppfattar dig iaf efter din kommentar.

Visst är jag Nintendo Fanboy, och vad är det med det?


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Vad många småbarn det är här som kommit o börjar klanka på Nintendo. är det för att ni skall vara tuffa inför era kompisar i samma ålder som bara spelar tuffa grafik spel?

Btw, spelet såg riktigt nice ut.

Skrivet av [ThreeZool:

"]
"Man slutar inte leka för att man blir gammal,
Man blir gammal för att man slutar leka."

Det kallas olika åsikter. Och om jag sen har ett tuffhetskomplex inför mina prepubertala arbetskamratar för att jag hellre slår på en Die Hard-rulle en fredagskväll än Björnes Magasin, ja då har jag väl det.

Du kan inte riktigt jämföra Mario med Björnes magasin. Det är i stort sett bara barn som kan titta på det och tycka det är underhållande.

Shrek är nog en bättre liknelse då folk i alla åldrar har behållning av den filmen.

Medlem

You get the point ^^


signatur
Medlem

Jag tycker det verkar vara typ Halo och CS som lockar de flesta omogna kidsen, inte gulliga Nintendo-spel.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

1
Skriv svar