Episode One får två uppföljare

Robot
Medlem
Episode One får två uppföljare

sa dom inte det för länge sen att dom skulle göra flera uppföljare


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Fyra till sex timmar... Lär ju bli 2 speltimmar för mig då.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Det var inte mycket till speltid :\

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Fyra till sex timmar... Lär ju bli 2 speltimmar för mig då.

Vadå stressar du igenom spel, det är väl inge kul...


signatur

<3

Medlem

är det något som SiN blir jag less.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Inaktiv

wow...4-6 timmar....
kvalitet.......och är den inte försenad?

undra hur mycket speltid det var innan förseningen....


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Ett bra sätt att tjäna pengar på ett vinnande koncept...

Släpp massor av små expansioner som bara förlänger orginalspelet med några timmar.
Blir mindre jobb för valve, mer pengar för valve, och mindre spelglädje för oss gamers.

Tveksamt att jag köper det, HL2 var värt pengarna, bara 4-6h av samma sak för mer än halva priset av orginalspelet?
Inga nya vapen (vad jag vet iaf), få nya fiender, till stor del samma miljöer, samma spelmotor som börjar kännas omodern.

Som sagt, tveksamt, får se vad reviews säger.

Medlem
Skrivet av urken:
Skrivet av KlosterKatten:

Fyra till sex timmar... Lär ju bli 2 speltimmar för mig då.

Vadå stressar du igenom spel, det är väl inge kul...

Man behöver ofta inte stresspela för dom där speltimmarna brukar vara högt räknade. Klarar man det mesta utan att dö första gången så brukar det inte vara svårt att halvera speltiden.

Medlem

Yes! Mer hl2 = mer glädje


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av urken:
Skrivet av KlosterKatten:

Fyra till sex timmar... Lär ju bli 2 speltimmar för mig då.

Vadå stressar du igenom spel, det är väl inge kul...

Man behöver ofta inte stresspela för dom där speltimmarna brukar vara högt räknade. Klarar man det mesta utan att dö första gången så brukar det inte vara svårt att halvera speltiden.

Sant, dessutom är jag ingen som stannar upp mitt i spelet för att titta runt, så ja, jag stressar nog fram.
Har ofta försökt o ta det lungt, men det går helt enkelt inte. Därför spelar jag igenom mina spel mer än 2ggr för jag missar detaljer. (Om nu spelen är värda mer än 1go!)


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Kul med mera HL2, samtliga ska nog köpas, får se hur Episode one blir bara...

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Ett bra sätt att tjäna pengar på ett vinnande koncept...

Släpp massor av små expansioner som bara förlänger orginalspelet med några timmar.
Blir mindre jobb för valve, mer pengar för valve, och mindre spelglädje för oss gamers.

Tveksamt att jag köper det, HL2 var värt pengarna, bara 4-6h av samma sak för mer än halva priset av orginalspelet?
Inga nya vapen (vad jag vet iaf), få nya fiender, till stor del samma miljöer, samma spelmotor som börjar kännas omodern.

Som sagt, tveksamt, får se vad reviews säger.

Håller med, tråkig kapitalism som resulterar i sketna spel...

Medlem

kanske bättre att vänta på att alla kommit ut o sen köpa alla episoder i ett paket. Förmodligen till billigare pris också.

Medlem
Skrivet av MacCoy:

wow...4-6 timmar....
kvalitet.......och är den inte försenad?

undra hur mycket speltid det var innan förseningen....

Visst är det försenat, men det beror på hur man ser det. Det är ju inte försenat om man anser att 1 Juni var det enda datumet som sattes för release.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av melachi:

är det något som SiN blir jag less.

SiN var juh as bra.
Har suttit och lirat det som en tok nu. Helt klart ett steg i rätt riktning för Source motorn.


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Medlem
Skrivet av DreD:
Skrivet av melachi:

är det något som SiN blir jag less.

SiN var juh as bra.
Har suttit och lirat det som en tok nu. Helt klart ett steg i rätt riktning för Source motorn.

Håller inte alls med, SiN var äckligt linjärt, och skjuta folk i knät/huvudet var kul de 2 första gångerna.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

SiN är det sämsta spelet jg spelat på mycket länge. hela spelet känns som om det kom från 90 talet. Nej tack ingen mer av den skiten för mig.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Jag var inte heller speciellt imponerad av Sin: Emergence. Då kan jag också tillägga att jag inte heller förväntade mig något mästerverk utan mest en hyfsat rolig shooter. Av någon anledning tyckte jag faktiskt att det var roligare andra gången jag spelade igenom det, kanske för att besvikelsen hade lagt sig något då.

Sin: Emergence känns som Half-Life 2, fast utan den mysiga stämningen, de intressanta karaktärerna, de skräckinjagande fienderna och den engagerande storyn. Storyn i Sin är en av de största svagheterna. Under hela spelet undrade jag VARFÖR jag sprang runt i dessa miljöer och sköt en massa fåntrattar i gula uniformer. Man tycker att storyn borde vara extra viktig för att suga in spelaren och få honom eller henne att köpa fler episoder.

Jag vet inte om det är rättvist att jämföra Sin: Emergence men Half-Life 2. De är inte ens i närheten av att spela i samma division. Kanske är det för att Sin mer känns som en mod till just Half-Life 2 och inte som ett eget spel som använder Source motorn.
Man får trösta sig med att man fick Sin, originalet på köpet. Det är ett spel som jag tänkte köpa när det släpptes 1998 men som man sen glömde bort.

Jag ser fram emot HL: Episode One även om jag tycker de kunde behållit den ursprungliga titeln istället för den nuvarande något fantasilösa Episode One. Det slog mig att en av de största anledningarna till att jag vill spela det är faktiskt för storyn. Jag är inte så där jätteintresserad av nya vapen eller fiender utan jag vill mest veta vad som händer med alla karaktärerna.

Man får väl bara hoppas att det blir hyfsat långt. Sin: Emergence hade en godkänd speltid så ligger HL: Episode One runt samma så är det okej, men det får givetvis vara längre.

Medlem

Stressar ? snarare är att alla FPS är linjära till max, dvs dom flesta härinne har ju lirat fps spel i många år då liksom hl2 är ju linjärt som attans och såvida man inte går å stannar å gör pauser var femte minut så varfar man små episod spel ganska så snabbt.

Medlem
Skrivet av DreD:
Skrivet av melachi:

är det något som SiN blir jag less.

SiN var juh as bra.
Har suttit och lirat det som en tok nu. Helt klart ett steg i rätt riktning för Source motorn.

Ja verkligen, tre fiender och tre vapen. Samma tradiga statiska miljöer hela tiden. Hur enkelt som helst det sämsta spelet i år.

Sin var faktiskt värdelöst. Det här kan bli bra iaf, men... sämsta trailern någonsin?

Inaktiv

Vad i hela världens var det här för något? Kändes HELT omotiverat, totalt out of time och lämnar endast ett stort "WTF har valve hamnat i samma kategori som ID software?"-fråga ekande i huvudet.

Det finns ett välkänt begrepp som ingen i spelvärlden känner till som heter "Creative Destruction" där man genom att vara nyskapande och innovativ EN gång i tiden försöker tjäna så mycket pengar som möjligt på samma koncept och därav blir helt omkörda av andra med mer nyskapande idéer.

Creative Destruction till den milda grad att .. jag vet inte vad. F* Valve helt enkelt, även om jag får min lön ifrån dom.

1
Skriv svar