Ghost Recon: AW patchat; mer på gång

Robot
Medlem
Ghost Recon: AW patchat; mer på gång

Kolla in länken I nyheten angående kommande godis till GRAW, blev paff som *** när jag såg det här.

Skrivet av http://www.ghostrecon.com/uk/:

"Starting in June, Ubisoft and developer GRIN will release brand new multiplayer modes, including:

Deathmatch mode, Map Editor for Deathmatch and Domination, anti-cheat fixes, Anti Aliasing feature, and New co-op maps."

Kan ju bara betyda en sak ... AA i spelet


signatur

medlem av - <a href="http://www.the58th.com" target="blank">the 58th marine corp</a>

Medlem

Lätt förundrad över att de inte lyckats klämma med en sådan grundläggande funktion som standalone dedikerad server. Men glad att det duggar patchar och redan planeras för nästa omgång.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

PurreSnurre, dedikerad server kommer släppas i junipatchen.

Mer info om vad som kommer i den finns här:
http://www.graw.se/index.php?categoryid=1&p2_articleid=17

(Ursäkta reklamen FZ)


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Dom ska även lägga in co-op respawning och "quick-start" i Juni patchen. Mumma!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Är Graw kul i multiplayer eller?


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Inaktiv

Så jävla sorgligt att UBI allt som oftast vräker ut spel som inte ens är halvfärdiga. Fattar inte ens hur FZ tänkte då de gjorde en review på det här liret. Enl. min mening bör endast färdiga spel betygsättas å då helst ärligt. Jag är GR-Fan utan dess like men detta är fan sorgligt. Nästan hela den gammla communityn dissar skiten tills det blir ett vettigt lir av det.
Att se folk appådera patchar är oxå sorgligt, ett spel som släppts ska fan inte behöva patchas. Det är som att köpa en dator utan grafikkort..." nja, du kan nog ha lite halvkass bild ett tag men troligen kommer ett grafikkort om några veckor visserligen utan kylning men då kan du spela korta stunder iaf tills kylningen kommer ev. några veckor senare". Hur fan skulle det se ut!
Men fortsätt gärna å betygsätt halvfärdiga lir det passar ju utgivarna som handen i handsken iaf...vem bryr sig om konsumenterna? Löjligt!

Medlem
Skrivet av XtatiC|BerZerK:

Så jävla sorgligt att UBI allt som oftast vräker ut spel som inte ens är halvfärdiga. Fattar inte ens hur FZ tänkte då de gjorde en review på det här liret. Enl. min mening bör endast färdiga spel betygsättas å då helst ärligt. Jag är GR-Fan utan dess like men detta är fan sorgligt. Nästan hela den gammla communityn dissar skiten tills det blir ett vettigt lir av det.
Att se folk appådera patchar är oxå sorgligt, ett spel som släppts ska fan inte behöva patchas. Det är som att köpa en dator utan grafikkort..." nja, du kan nog ha lite halvkass bild ett tag men troligen kommer ett grafikkort om några veckor visserligen utan kylning men då kan du spela korta stunder iaf tills kylningen kommer ev. några veckor senare". Hur fan skulle det se ut!
Men fortsätt gärna å betygsätt halvfärdiga lir det passar ju utgivarna som handen i handsken iaf...vem bryr sig om konsumenterna? Löjligt!

Nu tycker jag du är negativ, tycker spelet funkar bra, trevligt att nya spelstilar glider med tiden så man kan vänja sig vid alla.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

PurreSnurre, dedikerad server kommer släppas i junipatchen.

Mer info om vad som kommer i den finns här:
http://www.graw.se/index.php?categoryid=1&p2_articleid=17

(Ursäkta reklamen FZ)

Ja där ser man, tackar för infon katten <-- tumme upp


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av XtatiC|BerZerK:

Så jävla sorgligt att UBI allt som oftast vräker ut spel som inte ens är halvfärdiga. Fattar inte ens hur FZ tänkte då de gjorde en review på det här liret. Enl. min mening bör endast färdiga spel betygsättas å då helst ärligt. Jag är GR-Fan utan dess like men detta är fan sorgligt. Nästan hela den gammla communityn dissar skiten tills det blir ett vettigt lir av det.
Att se folk appådera patchar är oxå sorgligt, ett spel som släppts ska fan inte behöva patchas. Det är som att köpa en dator utan grafikkort..." nja, du kan nog ha lite halvkass bild ett tag men troligen kommer ett grafikkort om några veckor visserligen utan kylning men då kan du spela korta stunder iaf tills kylningen kommer ev. några veckor senare". Hur fan skulle det se ut!
Men fortsätt gärna å betygsätt halvfärdiga lir det
passar ju utgivarna som handen i handsken iaf...vem bryr sig om konsumenterna? Löjligt!

Det släpps väl knappt ett spel idag som inte patchas i efterhand, men visst borde GRIN ha fått mer tid att utveckla spelet. Vad jag förstår satte de igång på allvar med produktionen först i januari 2005, dessutom var deras team bara en femtedel så stort som utvecklingsteamet för X360 versionen.

Med tanke på det tycker jag att GRIN har fått ihop ett utmärkt spel. GRAW är en riktigt bra taktisk shooter tycker iaf jag.

Medlem

Hade iofs vart bättre om allt var klart när spelet kom ut, men ofta det kommer spel som inte behöver patchas. I och för sig så kommer de patchar som släpps i sommar först och främst inte fixa buggar utan lägga till saker som borde vart där från början...

Tror de tjänat mer på att släppa spelet en månad senare än vad de nu gjorde...

Antikvitet
Skrivet av XtatiC|BerZerK:

Så jävla sorgligt att UBI allt som oftast vräker ut spel som inte ens är halvfärdiga. Fattar inte ens hur FZ tänkte då de gjorde en review på det här liret. Enl. min mening bör endast färdiga spel betygsättas å då helst ärligt. Jag är GR-Fan utan dess like men detta är fan sorgligt. Nästan hela den gammla communityn dissar skiten tills det blir ett vettigt lir av det.

Det är lustigt som du skriver. "Nästan hela den gamla communityn"... Du talar alltså om en community som kretsar kring ett gammalt spel? Det här är ett nytt Ghost Recon, det råder det ingen tvekan om och bara för att spelet inte är precis som det Ghost Recon du håller kärt betyder det inte att det är halvfärdigt.

Vad gäller vår recension - jag har av flera anledningar mycket litet tid att spela, förutom när jag testar spel som jag recenserar. GR:AW är ett av de extremt få spel på senare tid som jag fortsatt spela efter recensionen blivit klar.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Som jag sagt i en annan GRAW-tråd, detta spelet är så olikt originalet att det inte borde få bära titeln "Ghost recon". Men det är ett bra spel i grunden och med de förbättringar som planeras i kommande patchar tror jag att det kommer att bli riktigt spelbart.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Redaktör
Skrivet av XtatiC|BerZerK:

Fattar inte ens hur FZ tänkte då de gjorde en review på det här liret. Enl. min mening bör endast färdiga spel betygsättas å då helst ärligt.[...]

Men fortsätt gärna å betygsätt halvfärdiga lir det passar ju utgivarna som handen i handsken iaf...vem bryr sig om konsumenterna? Löjligt!

Det är väl självklart att vi ska recensera spelet när det släpps, i det skick det då befinner sig? Det är ju den produkten alla andra får i sin hand. Vad skulle vi tjäna på att vänta med recensionen, menar du? Kunna sätta högre betyg? Då skulle det inte bli mycket tyckande härifrån.... Och, hur ska vi kunna veta att spelet är buggigt/ofärdigt innan vi testat det?


signatur
Medlem

Håller med om att vissa spel kan upplevas som bristfälligt genomgångna.
Jag fattar dock att det inte är helt lätt att kontrollera varje liten detalj under varje tänkbar datorkonfiguration. Det är nog bara att inse att det inte är 1989 längre och att patchar kommer att släppas till alla kommande program även i framtiden.

Tycker i alla fall att det är bra att det finns företag som bryr sig tillräckligt om sina produkter för att ge dem support även efter att de har lämnat ytterdörren. I alla fall bättre än att höra någonting i stil med det här när man har ett problem


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv
Skrivet av Shock:

Det här är ett nytt Ghost Recon, det råder det ingen tvekan om och bara för att spelet inte är precis som det Ghost Recon du håller kärt betyder det inte att det är halvfärdigt.

Jag är böjd att vika mig i vissa avseenden när det gäller mitt tidigare inlägg dock tycker jag ovanståede citat är felaktigt eftersom Grin redan innan utvecklingen av spelet uttryckt sin vilja att flörta med den gammla communityn genom att försöka gör ett spel riktat mot dem i första hand. De som vet lite om spelet och dess utveckling vet oxå att betatestarna var direkt hämtade från CB´s gammla GR-ladder.
Jag själv har diskuterat spelets utveckling med en av Grins leveldesigner i över 1 timme för att han skulle få en insikt om hur det var i OGR.

Skrivet av Xtrmntr:

Det är väl självklart att vi ska recensera spelet när det släpps, i det skick det då befinner sig? Det är ju den produkten alla andra får i sin hand. Vad skulle vi tjäna på att vänta med recensionen, menar du? Kunna sätta högre betyg? Då skulle det inte bli mycket tyckande härifrån.... Och, hur ska vi kunna veta att spelet är buggigt/ofärdigt innan vi testat det?

Givet bör det recenseras, FZ är i vanliga fall hyffsat snabba å bra på det men fokus bör ju ligga på att ge konsumenterna vad de vill ha, inte distributörerna. Att ge ett spel med de buggarna som som GRAW innehåller 4 av 5 anser jag är rent distributörshoreri.

Avstängd

Tja. Att releasa ej färdiga produkter är mer regel än undantag idag tyvärr. Jänkarna vill tjäna stålar så fort som möjligt. Dom tvingar utvecklarna att släppa produkter som utvecklarna själva säger inte bör släppas ännu, då den inte är färdig. Vi får däremot betala fullt pris för en, oftast beta, naturligtvis. Dom lipar över att vi tankar deras saker. Heh. Jag köper inget som jag inte provat först, gissa varför? Jag provar just nu GRAW.

Redaktör
Skrivet av Hamil:

Jänkarna vill tjäna stålar så fort som möjligt.

GRAW är svenskutvecklat och distribueras av franska Ubisoft...

Vet inte om spel släpps ofärdigare nu än för, säg, fem år sedan, men det är möjligt. Att nästan alla sitter på dugliga uppkopplingar numera (åtminstone i Sverige - finns det någon som inte kan få annat än 56k-modem i dag?) kan vara en orsak för företagen att slarva/jäkta - "vi fixar det med en patch". Synd om det är så, men samtidigt har recensioner viss betydelse för försäljningen, så det är inte bara att kasta ut vilken skit som helst.

För övrigt gillar jag framtiden för GRAW, ser ut att bli mycket godsaker framöver. Bra jobbat, Grin/Ubisoft, även om ni kunde ha buggtestat lite mer.


signatur
Avstängd

Jo jag vet att utvecklaren är Svensk, dock visste jag inte att Ubi var Franskt hehe. Nå, då har dom sällat sej till trenden att släppa ofärdiga produkter medvetet.

Jag hoppas också på GRAW framgent, första GR hade vi jäkligt kul med.

1
Skriv svar