Battlefield 2 patchat, version 1.3 ute

Medlem
Skrivet av eutf-Zero:

Vad fan är det här egentligen? Servrarna hoppar fram och tillbaka när man browsar dem... Stämmer inte när man väl valt en, då kommer man till en helt annan server än den man valde först! WTF?

Jo, de har gjort bort sig som vanligt. Förhoppningsvis har det någonting med att gamespy inte har fixat till sig ordentligt att göra.

Medlem

Bra att 1.3 patchen kom, då blir man av med alla whieners som beter sig som barnugnar. Dock är det synd att patcharna tar så lång tid att komma samt att redan en uppföljare är på väg..men men EA är giriga tyvärr.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av Uniqen:

Vad har de gjort med serverbrowsern? Den är ju ännu mera F**ked up än vanligt! Visar felaktig ping och kastar om ordningen när man klickar på en server. Suck när ska de lära sig att testa ordentligt innan patchen släpps!

HAAAAHAAHA ja då är allt som vanligt då. Snälla DICE, sparka B-laget som ni satt på att göra patchar. För dom är skitdåliga på det.

Medlem

Ja, jag förstår inte hur det kan ta så lång tid att starta för FTP'n.
Dålig ftp-mjukvara, kanske? Rekommenderar vsftpd, om ni kör *nix...


signatur
Medlem
Skrivet av krukan6:
Skrivet av HaZe303:

Vilket evigt tjat om SL.... ge upp nu... sluta spy galla hela tiden.. Den här patchen kommer suga redan av andra större anledningar, jag lovar ni kommer glömma bort SL så fort ni börjar haja att BF2 är inte BF2 längre.. Dice Kanada har dödat det här spelet, bara acceptera verkligheten... synd men sant!!

Sluta spy galla själv då. Spelet kommer inte dö för patch 1.3. Därimot kanske vissa klaner kommer läggas ner för de. VIssa gillar de, vissa inte. Jag accepterar de som kommer och anpassar mig istället.

Jag har anpassat mig bra, jag har inget emot ändringar dem gör i spelet, t om gillar flera av dem. Är själv ingen klan-spelare. Men Dice Kanada gör själva patchningen dåligt, alltså så mycket fel i dem istället för mycket fixar. Så nästan varje gång en patch kommer så känns det som dem dödar spel-känslan lite mer för varje gång. Jag är bara rädd att det slutar med att spelet blir helt enkelt tråkigt?? I LOVE BF2!!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Gabor:

Ja, jag förstår inte hur det kan ta så lång tid att starta för FTP'n.
Dålig ftp-mjukvara, kanske? Rekommenderar vsftpd, om ni kör *nix...

Som någon noterade ovan så är det förmodligen många som försöker tanka samtidigt. Som vi alla vet så finns det ju inte oändligt med bandbredd


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Nej, men jag hade för mig att FZ låg hos port80, som enligt deras hemsida ska kunna hantera 25Gbps utan problem.
Jag menar, en stor site som t.ex. SUNET eller Debian drabbas inte av dessa väntetider, fast de troligen besöks av ännu fler besökare dagligen än vad FZ gör. SUNET ligger iofs direkt på en backbone med oändligt av bandbredd, men... Just fördröjning att komma in är ju jobbig, när man väl loggat in, så är det inga problem.

(Nu tog jag exempel på siter som kör vsftpd, längre lista kan man hitta här.)


signatur
Medlem

WTF? Var detta alla changes? Vafan håller dom på med? En sån här "stor och efterlängtad" patch ska fanimej inte nästan bara ha massa skönhetsändringar. Visst det är väl bra att dom fixar grejjer, men...

Kul det där med droppable vehicles... jättesmart, very clever EA, fan vad bra ni är!
*host*
http://files.upl.silentwhisper.net/upload4/1.33.gif
*host*
Vad tror ni det leder till sen? Ännu mer exploits, man kommer lätt upp på vissa tak via en Hummer, dom taken man inte kunde komma upp på med Supply Crate... Jippie!

Vad hände med att fixa alla dom seriösa buggarna ?
Varför blir det bara kattskit för... "nej nu ska vi fixa så att alla pluttinuttgrejjer funkar och skita i alla stora saker"

Alltså kom igen! Hur länge har inte det där med flagcapture takeover timer varit heeeelt fuckad? Någon som kommer tänka på att den är fixad?

Igentligen ska man inte knacka på Dice, utan man ska bara säga "EA - You've done it again..." suck...

Medlem

Palla lira ett spel som är helt fukkat, därför man inte spelar BF


signatur

What are you waitin' for... Christmas?

Antikvitet
Skrivet av Gabor:

Nej, men jag hade för mig att FZ låg hos port80, som enligt deras hemsida ska kunna hantera 25Gbps utan problem.
Jag menar, en stor site som t.ex. SUNET eller Debian drabbas inte av dessa väntetider, fast de troligen besöks av ännu fler besökare dagligen än vad FZ gör. SUNET ligger iofs direkt på en backbone med oändligt av bandbredd, men... Just fördröjning att komma in är ju jobbig, när man väl loggat in, så är det inga problem.

FZ hostas av Port80 och vi har tillräckligt många gigabit utåt på linan för att det inte ska vara ett problem. Anledningen till att vi måste spärra antalet samtidiga användare är för att filservern har begränsningar. En hårddisk klarar inte hur många megabyte/s utåt som helst och de som har en plats på ftpn vet att det går fort, när tankningen väl startar.

Du kan knappast jämföra oss med SUNET som är ett statligt finansierat nätverk. Jag har varit i SUNETs serverhall, de har så många rackade filservrar att till och med Pirate Bay blir avundsjuka.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av LeaD:

http://files.upl.silentwhisper.net/upload4/1.33.gif
*host*
Vad tror ni det leder till sen?

Jepp, inte så kul. Hade kanske varit en bra funktion för folk som hamnar i vattnet. Om folk exempelvis bailar från ett brinnande BH vrak skulle man kunna requesta små vattenskotrar (förutsatt att man befinner sig en rätt bra bit från land).

Medlem
Skrivet av Shock:

FZ hostas av Port80 och vi har tillräckligt många gigabit utåt på linan för att det inte ska vara ett problem. Anledningen till att vi måste spärra antalet samtidiga användare är för att filservern har begränsningar. En hårddisk klarar inte hur många megabyte/s utåt som helst och de som har en plats på ftpn vet att det går fort, när tankningen väl startar.

Du kan knappast jämföra oss med SUNET som är ett statligt finansierat nätverk. Jag har varit i SUNETs serverhall, de har så många rackade filservrar att till och med Pirate Bay blir avundsjuka.

Nej, det sa jag dessutom att jag inte kunde jämnföra er med SUNET, i och med att jag antog att de låg på t.ex. fetare pipa än vad ni gör.
Även om er är fullt tillräcklig...
Men då förstår jag iaf vart problemet ligger.
Varför gör ni t.ex. inte som TPB då?
De drivs också "idéelt", trots det har de en snabb sida, även om de besöks av (gissningsvis) 10-20ggr fler besökare.
Sen inbyggt stöd för torrents var ju ett misstag att inte ha med i uppdateringen av FZ, tycker jag.


signatur
Medlem

Är svagt skeptisk till vehicle-drops... Titta - där kommer en jeep flygande! Känns inte riktigt kosher...

URK
Medlem
Skrivet av Johan:

Är svagt skeptisk till vehicle-drops... Titta - där kommer en jeep flygande! Känns inte riktigt kosher...

ser 2 fördelar med jeeparna

1 större yta lättare att träffa snipers med
2 helin och plan kan åka in i dem

nackdelar
1 när jeeparna landrar träffar oftast ett staket hustak eller liknade och hamnar på biltaket neråt och sprängs.

hustak som tidigare inte gick att campa på går nu.

osv


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Skägg.
10 Chambers

Hm, har någon i huvudet hur man konfade ASE för att logga in automatiskt?

Gah.. fortfarande samma fel, ominstallationen rycker allt närmare..


signatur
Medlem

Är den här patchen något bra då? Har inte testat den ännu...

Inaktiv

Vad gör det om man kan sitta på tak? Blir ju bara roligare.


signatur

¤ DFI Lanparty nF4 SLI-D ¤ AMD 64 X2 3800+ ¤ 2GB RAM ¤ Gainward 7800GT ¤

Medlem
Skrivet av XCan:

Vad bra att man blir av med alla dessa som inte kan leva utan det gamla Squad-Jumping. Känns som om spelet kommer att bli bättre när man blir av med en hel drös whiners.

I'm with him! ^^

Medlem

Fan vad underbart med vehicle-drops!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

dmn
Medlem

P90:n låter annorlunda nu

Medlem

Nu blir jag också helt plötsligt utkastad till skrivbordet när en karta är färdigladdad ???

Vet inte hur det är med er men jag börjar att lessna på det här spelet.
Det är för mycket bök och stök och lååånga laddtider och en massa annat som ska strula.

Ett spel ska hoppa igång skapligt snabbt om man nu har en hyffsat modern dator och framför allt inte s.t.r.u.l.a så inihel . . . mycket


signatur

Jäh!

Medlem

Jopp kastas också ut hela tiden och tappade just lusten har börja lira igen :/

Medlem

Man kan tydligen uppdatera punkbuster och lyckas bättre *stöööön*

Ska det behövas trixas så här mycket för ett lir egentligen


signatur

Jäh!

Inaktiv

Är det bara jag som inte lyckas patcha till 1.3 ? Har prövat med både 1.22-1.3 patchen och att installera om allt ifrån början med den stora 1.3 patchen.
Får inte installationen att slutföras och det slutar varje gång med att jag får en trasig version av BF2.

Medlem
Skrivet av Tabasco.se:

Är det bara jag som inte lyckas patcha till 1.3 ? Har prövat med både 1.22-1.3 patchen och att installera om allt ifrån början med den stora 1.3 patchen.
Får inte installationen att slutföras och det slutar varje gång med att jag får en trasig version av BF2.

Behåll 1.22!

Medlem

Det där har också hänt mig efter patchen, men bara en gång än så länge. Det enda jag gjorde var att joina en server med bra ping.
Kan ni upprepa kraschen om ni joinar samma sever?
Har inte haft möjligheten till att testa detta då jag inte brydde mig om att kolla upp servernamnet eller IP't.
Kan det vara så att man försökt joina en server som ännu inte intallerat senaste serverpatchen?

Medlem

Hmm får se om jag märker nån skillnad jag brukar inte vara så bra på det...

Fasen kan dem inte slänga in lite nya banor när dem ändå håller på. Eller är det för mycket begärt?

Medlem
Skrivet av Pjerkan:

Hmm får se om jag märker nån skillnad jag brukar inte vara så bra på det...

Fasen kan dem inte slänga in lite nya banor när dem ändå håller på. Eller är det för mycket begärt?

Ja, de måste ju mjölka med boosters! Alla vet ju att det är mycket bättre att sälja mer buggade boosters än att fixa till ett redan buggat spel! Det senare drar ju inte in lättförtjänta pengar!

Medlem

Ja det är ju tyvärr sant XCan :S

Medlem

suck säger jag bara. Att de ska vara så svårt att få nån ordning på patcherna osv. Serverlistan blev helt CP. massa spanska servrar som pinga 15 osv. Men när jag väl gick in på dem var de runt 120-150ms och ja, jag har refreshat en massa gånger.


signatur

| AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair 2x16GB DDR5 6GHz CL30 | Asus ROG Strix X670E-F | Gigabyte RTX 3080 OC 10GB | Samsung 990 Pro | Acer Predator Z35+ 35" | Logitech G413 | Logitech G310 | Sennheiser Game One |

123
Skriv svar