Tv-serien Lost blir till spel

Robot
Inaktiv
Tv-serien Lost blir till spel

Mystiskt.....

Medlem

Nej, inte mer licensierade spel från TV/Film. Det funkar inte.

Inaktiv

Detta kan bli riktigt intressant.
Btw, LOST skall ju bli långfilm med. var det sagt.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Ah crap, skitserie blir till skitspel.


signatur
Inaktiv

bara det inte blir så segt och långdraget som serien.


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Inaktiv

osar flopp :/

Medlem

Jag litar på Ubisoft. Dom har en tendens att göra läskigt bra spel numera faktiskt.

Medlem

Lost var bra i 2-3 avsnitt, efter 20 avsnitt och när fortfarande ingenting alls förklarats och de spinner vidare på samma billiga idé så inser man snabbt att det är skit.

Vad ska spelet handla om? Man hör mystiska ljud i jungeln (men ser såklart inget!), går ner i ett underjordisk valv och trycker och drar i spakar som inte gör något alls förutom att det piper lite och ibland kommer det upp lite konstiga mönster? Följer efter personer som plötsligt går upp i rök / man vaknar upp? Låter kul!


signatur
Inaktiv

Har inte sett serien men hoppas på ett fett äventyrsspel. Mycket Atlantis/Myst-Riven-Uru och mindre Far Cry så kan det bli riktigt mysigt!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

Serien gick från ett sjysst upplägg och spännande stämning till att bara pressa pengar. Hoppas spelet inte blir som det sist nämda.
Men åt andra sida kanske Ubisoft lyckas bra med det, om dom får till en bra grafikmotor eller kanske använder crysis nya så kommer nog det att kunna bli bra.

Medlem

Jag tycker tvserien är sjysst. fast det har tappat fräsigheten det hade från början lite.

fast nu i senaste avsnittet

så var det lite mer med "the others" och man börjar fatta lite mer vad de pysslar med.

Medlem

Första säsongen var riktigt bra, men den andra är ett stort skämt. De är rena sömnpillren. Hoppas Ubisoft förvaltar denna license bra..


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Tyckte dom första avsnitten va bra, sen börja det bli lite segt. Men sen i andra säsongen från avnsitt 17 och frammåt vart det riktigt bra. Gillade speciellt när det handla om

Hurley och han fick reda på att allt va en inbilling och han låg fortfarande på sjukhuset, men sen ändra det vinkel till att det nog inte va så ändå. Sen i slutet fick man se att tjejen också va på samma sjukhus WTF!

Lost äger!

Medlem

Premissen i Lost verkar bra (följer inte serien.. storyn är dock intressant av det jag har hört), men jag tror inte att det gör sig bra som spel.

Är rätt säker på att detta är ännu ett mjölkningsförsök från de silikonbröstade blondinerna borta i Hollywood.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Lost äger jue tror dock inte att de blir bra som spel hehe


signatur

To be the man you gotta beat the man!

Inaktiv
Skrivet av MKultra:

Lost var bra i 2-3 avsnitt, efter 20 avsnitt och när fortfarande ingenting alls förklarats och de spinner vidare på samma billiga idé så inser man snabbt att det är skit.

Vad ska spelet handla om? Man hör mystiska ljud i jungeln (men ser såklart inget!), går ner i ett underjordisk valv och trycker och drar i spakar som inte gör något alls förutom att det piper lite och ibland kommer det upp lite konstiga mönster? Följer efter personer som plötsligt går upp i rök / man vaknar upp? Låter kul!

Ja... men Lost är en av de få serier där det (åtminstone ibland) verkar som om skaparna från början haft klart för sig hur allt hänger ihop. Ibland blir det segt, ja, men i och med de senaste avsnitten så verkar det vara på rätt väg igen.

Att göra ett spel på det däremot...

Medlem

Lost är den bästa serien sen ww2 serien kommer inte ihåg vad den hette. Men jag vill inte se ett spel baserat på lost


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

JB
Medlem

Kan tänka mig att man ska leta efter 'the hatch' i spelet, som exempel..
Kanske är kul?

Medlem

Äger inte UBISOFT rättigheterna till cryengine? Den skulle passa ypperligt till ett Lost-spel imo.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Riktigt bra serie. Lär suga som spel.
Tror jag iaf, men jag kan juh ha fel..

1
Skriv svar