Inga Blu-ray-filmer i HD på billig PS3?

Robot
Inga Blu-ray-filmer i HD på billig PS3?
Medlem
Inga Blu-ray-filmer i HD på billig PS3?

Men förstå, den billiga versionen är för kids som endast vill spela spel, den dyrare har således alla andra extra mums funktioner.


signatur

Meep!

Inaktiv

Då får man helt enkelt köpa den lite dyrare versionen. En lös blu-ray spelare kommer kosta 10000+ kr så det är då värt att lägga till $100 extra för den funktionen.

Inaktiv

Om det är sant så är den billigare maskinen betydligt intressantare för mig än en dyrare med Blu-ray. Jag vill inte betala för en onödig funktion som jag inte kommer att använda. Nu blev PS3 helt plötsligt intressant för mig.

Inaktiv

Och bara för att den inte har HDMI så betyder det inte att den inte kan spela upp i HD, Bara att se på 360n den kan ju spela HD och har ju bara komponent det som strular till det är ju HDCP (Nya kopieringsskyddet) och det stöder ju inte 360n heller (Vilken version eller hur mkt man än betalar för den).

Go PS3

PS3 + Nintendo 4tw

(Fasst kommer ju ha alla tre ändå )


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Antikvitet
Skrivet av Phobo:

Men förstå, den billiga versionen är för kids som endast vill spela spel, den dyrare har således alla andra extra mums funktioner.

Jag ställer mig tveksam till hur många föräldrar som köper en konsol för 5 000 kronor till sina barn. Många föräldrar väljer nog hellre en Nintendo Wii så ungarna rör lite på sig i alla fall.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

fint trick att få (en del folk) att köpa den dyrare.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv
Skrivet av PsyCor:

Då får man helt enkelt köpa den lite dyrare versionen. En lös blu-ray spelare kommer kosta 10000+ kr så det är då värt att lägga till $100 extra för den funktionen.

Jag vill återigen uppmärksamma hur löjligt detta argument är..

JA.
de absolut första standalone BlueRay spelarna
kommer att kosta runt 9000 kr.

MEN.
Då är det inte avgjort vilken av de två formaten
som kommer att bli ny standard och det kommer med
största sannolikhet inte att finnas så mycket film..

Det kommer inte vara värt att sattsa på BlueRay eller
HD-DVD före det finns gott om film och det är lite
klarare vilken som det kommer att finnas material till.

När behovet finns för att uppgradera från DVD till
BlueRay eller HD-DVD då kommer spelarna inte
längre att kosta några 9000+ och det kommer
att finnas nya funktioner som kommer att kännas
vitala i en BR spelare som PS3 saknar.

Inaktiv

DVD spelaren i ps2 är i mina ögon värdelös men de kanske lyckas i ps3 vem vet. ja ska köpa ps3 iaf, men väntar nog tills den har gått ner till 4000 eller mindre


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem
Skrivet av Noldor666:
Skrivet av PsyCor:

Då får man helt enkelt köpa den lite dyrare versionen. En lös blu-ray spelare kommer kosta 10000+ kr så det är då värt att lägga till $100 extra för den funktionen.

Jag vill återigen uppmärksamma hur löjligt detta argument är..

JA.
de absolut första standalone BlueRay spelarna
kommer att kosta runt 9000 kr.

MEN.
Då är det inte avgjort vilken av de två formaten
som kommer att bli ny standard och det kommer med
största sannolikhet inte att finnas så mycket film..

Det kommer inte vara värt att sattsa på BlueRay eller
HD-DVD före det finns gott om film och det är lite
klarare vilken som det kommer att finnas material till.

När behovet finns för att uppgradera från DVD till
BlueRay eller HD-DVD då kommer spelarna inte
längre att kosta några 9000+ och det kommer
att finnas nya funktioner som kommer att kännas
vitala i en BR spelare som PS3 saknar.

Den som verkligen bestämmer vad format som kommer att bli standard är porr industrin. De har sagt i ett uttalande att de ska stödja blue ray vilket betyder att alla andra följer med.

sedan när väl stand alone Blue Ray spelarna sjunker i pris kommer PS3 säkerligen ligga på ett betydligt mer humant pris. Ge sony ett år och du ska nog se att PS3 Deluxe(eller vad den ska heta) kommer tat kosta 1000-1500:- mindre.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av redmac:

Den som verkligen bestämmer vad format som kommer att bli standard är porr industrin. De har sagt i ett uttalande att de ska stödja blue ray vilket betyder att alla andra följer med.

sedan när väl stand alone Blue Ray spelarna sjunker i pris kommer PS3 säkerligen ligga på ett betydligt mer humant pris. Ge sony ett år och du ska nog se att PS3 Deluxe(eller vad den ska heta) kommer tat kosta 1000-1500:- mindre.

Var har de gjort det uttalandet?


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Har inte länken i huvudet men jag har läst detta på ett flertal ställen vilket gör att det känns trovärdigt. Återkommer om jag hittar länken.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

fint trick att få (en del folk) att köpa den dyrare.

Precis.

HDMI utgången och Wifi lär ju inte kosta Sony många ören och genom att locka med Blu-Ray så har de redan fått tillbaka lite av den förlust de säljer den med.

Och det har alltid tidigare visat sig att man ändå hellre vill ha en dedikerad spelare för DVD osv.

Låter mindre och är att föredra för hela familjen då PS3an kanske är upptagen eller på något minilan då och då och då förlorar resten av familjen möjlighet att se på film.

Rent spontant skulle jag säga att köp den billiga versionen, kör Blu-Ray på den så länge ni orkar och när det inte går längre eller ni vill ha nåt bättre så kommer blu-ray spelare vara billiga och man kommer komma långt på det man tjänar genom att välja den billiga versionen.

Medlem

signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Fördelen med HDMI är att man slipper overscan, sådant hatar jag! Komponent är analogt, vilket jag helst vill slippa. Om man nu inte kör signalen via en extern scaler vill säga eller kan ställa in vertikalt/horisontelt på sin TV.

Inaktiv
Skrivet av redmac:
Skrivet av Noldor666:
Skrivet av PsyCor:

Då får man helt enkelt köpa den lite dyrare versionen. En lös blu-ray spelare kommer kosta 10000+ kr så det är då värt att lägga till $100 extra för den funktionen.

Jag vill återigen uppmärksamma hur löjligt detta argument är..

JA.
de absolut första standalone BlueRay spelarna
kommer att kosta runt 9000 kr.

MEN.
Då är det inte avgjort vilken av de två formaten
som kommer att bli ny standard och det kommer med
största sannolikhet inte att finnas så mycket film..

Det kommer inte vara värt att sattsa på BlueRay eller
HD-DVD före det finns gott om film och det är lite
klarare vilken som det kommer att finnas material till.

När behovet finns för att uppgradera från DVD till
BlueRay eller HD-DVD då kommer spelarna inte
längre att kosta några 9000+ och det kommer
att finnas nya funktioner som kommer att kännas
vitala i en BR spelare som PS3 saknar.

Den som verkligen bestämmer vad format som kommer att bli standard är porr industrin. De har sagt i ett uttalande att de ska stödja blue ray vilket betyder att alla andra följer med.

sedan när väl stand alone Blue Ray spelarna sjunker i pris kommer PS3 säkerligen ligga på ett betydligt mer humant pris. Ge sony ett år och du ska nog se att PS3 Deluxe(eller vad den ska heta) kommer tat kosta 1000-1500:- mindre.

Nej, den kommer inte kosta mindre, sony förlorar multum med stålar för varje PS3 som kommer att säljas precis som att MS förlorar massor på varje 360 som säljs, varför skulle den kosta hela 1500kr mindre om ett år?:up:

Inaktiv

Bullshit!

Skrivet av [NympH:

"]http://digg.com/technology/Sony_s_Blu-ray_Goof

Fortsätt läsa länken du skickade så inser du att den var felaktig... det fanns två spelare brevid varann för att visa förbättringen...

Skrivet av [Baleur:

"]
Nej, den kommer inte kosta mindre, sony förlorar multum med stålar för varje PS3 som kommer att säljas precis som att MS förlorar massor på varje 360 som säljs, varför skulle den kosta hela 1500kr mindre om ett år?:up:

Xbox och ps2 såldes med förlust men sänktes konstigt nog i pris.
Detta har att göra med saker som konkurrens och bättre produktionstekniker.

Jo, men PS3 kommer inte att behöva sjunka i pris eftersom folk kommer att köpa dem ändå. Så räkna inte med en prissänkning på ett bra tag.

Sony kommer att vinna next gen, precis som de vann förra. Men den här gången tror jag faktiskt att MS kommer att ha gjort en bättre konsol

Medlem

Officiellt skall alla spel till PS3 kommer vara på blue-ray format.
Tänker man långsiktigt så kan en HDMI kontakt bli användbart till passande TV som klarar 1080p.
Fixar inte dina grejer HDCP så skalas upplösningen ner.
Å andra sidan är TVn mindre än 42-46" så kommer du knappt ens märka skillnaden på 720-1080p.
Klart att Sony kommer sälja många fler TV apparater pga detta.

Ja det första året kommer de säkert vara väldigt svåra att få tag på. Sålänge det är så kommer priset hållas uppe ett bra tag till tyvärr.
Kan slå vad om att historia återuppspelas och de kommer säljas för rövarpriser på ebay samt släppas filmer från rika Microsoft fanboys som trampar sönder den.
Om man senare kommer köpa en standalone så är det nog smart att fixa en som klarar både HD-DVD samt Blue-Ray för att inte känna sig straffad då mediabolagen börjar kriget.

Inaktiv

Det är sant att det kanske inte blir så stora förändringar första året.
Stirrade mest mig blind på att företagen inte skulle kunna tänkas sänka priserna.

Inaktiv

jag ska köpa den dyra varianten och spela ps2 spel på min gamla tv som jag fick när jag var 11år..

Medlem

Tog väll ganska lång tid innan PS2 sjönk i pris?
Kommer nog ta sin lilla tid även denna gång :\


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Låter bra, med den billigare versionen lär man ta sig långt, för när priserna på 1080p panelerna har kommit ner på en vettig nivå så lär även PS3an har blivit billigare.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av radiuz:

Fördelen med HDMI är att man slipper overscan, sådant hatar jag! Komponent är analogt, vilket jag helst vill slippa. Om man nu inte kör signalen via en extern scaler vill säga eller kan ställa in vertikalt/horisontelt på sin TV.

Det är ingen overscan med component heller. Overscan beror oftast på visningskällan, dvs TVn eller projektorn. Jag har component till min projektor och det är INGEN overscan.
Och vad är det för fel på analogt? Både component och HDMI stödjer 1080p. Beroende på visningskälla så blir slutbilden olika. Vissa apparater föredrar component och andra blir bättre med HDMI.

Har PS3 component-utgång?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Sitter och funderar över detta med Blue-Ray, det måste ju vara en helt otrolig anti-pirat grej jue. För vem kommer tanka ett spel på 40 gb?

Sen så dröjer det säkert ett tag innan sådana stora spel kommer, men det stoppar ju inte utvecklarna från att pumpa in så spelet "blir" 40 gb stort.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Så sant att det bästa botemedlet mot pirater är att göra sanslöst stora spel/filmer som man inte gärna vill rippa eller komprimera..

Nu tänker jag inte erkänna att jag piratkopierar - men vi kan väl för argumentationens skull säga att de dvd-r (alltså 4.2gb stora) som finns av filmer på nätet är hårdare komprimerade än dvd-9 storebror (Som är dual lay och alltså dubbelt så stor) och har en bitrate på kanske 2-4 mbit istället för 8-10 mbit.

Har man en plasmatv/lcd så ser man skillnad på en komprimerad DVD och en okomprimerad vilket motiverar att betala för utgåvan. De som sitter med 28" CRT ser nog ingen skillnad och de får alltså inte mer för att de betalar (förutom extras).

Det stora problemet med bluray m.m. är det här förbannad hdmi-hysterin. Jag får ojämförbart bäst bild med pixelmappad vga-anslutning från en PC till min 2 månader gamla plasma. Inte fan vill jag koppla in någon sketen hdmi som skickar ut en icke pixelmappad bild då. Utan jag vill givetvis ha en bluray/HD-dvd spelare i min PC och utnyttja alla funktioner hos en pc. Hur kommer det gå med HDMI egentligen? Det lär vara ett helvete att gå runt/knäcka bara för att man ska kunna få bra bild och slippa använda en HDMI-anslutning som i långt i från alla fall är optimal.... Den kommer BARA vara optimal för de som har 1080p nativeskärmar och det är inte många promille som har det idag. Andra kan tjäna mkt på att använda en pc och pixelmappad upplösning...

Sedan har vi andra faktorer också. De hd-tvklipp som finns att ladda hem gratis idag på nätet är förvisso högupplösta men den högre upplösningen ger mycket mera brus. Nära nog ottittbara i mina ögon då jag är van att brusreducera kraftigt med FFDHSHOW. Min hyfsat snabba venice 3000+ (1,8ghz @ 2.56 ghz) orkar inte riktigt med att brusreducera hd-material.

Summa summarum: DVD-material (köpt inte nedladdat so är i full bitrate) Upscalat med hjälp av FFDSHOW och brusreducerat blir på en del punkter bättre i bild än hdmaterial helt enkelt för att pcn inte orkar ta bort allt brus.

Medlem

Det var väl snack om att man inte skulla ha nån form av hd-output alls i den billiga versionen ett tag?

Dessutom angående piratkopiering, så visst slår det sitt slag att ha stora filer, men med tanke på hur mycket mer hastigheterna ökar från operatörerna så tar det inte lång tid innan större delen av iaf sverige sitter med 1gb/s..

Medlem
Skrivet av Doed:

Det var väl snack om att man inte skulla ha nån form av hd-output alls i den billiga versionen ett tag?

Dessutom angående piratkopiering, så visst slår det sitt slag att ha stora filer, men med tanke på hur mycket mer hastigheterna ökar från operatörerna så tar det inte lång tid innan större delen av iaf sverige sitter med 1gb/s..

Den dagen de flesta sitter på 1 gb/s, så kan vi nog alla redan välja om vi vill bo på månen mars eller varför inte saturnus?

Sen så ska vi inte tala om den plats det tar upp på HDD.

Summa sumarum, alla vi gejmers som köper spelen genuint kommer troligen kunna köpa spel billigare om något år, detta då pga att försäljningen ökar = priser pressas = glada gejmers.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

1
Skriv svar