Robot
Top Spin 2

Top Spin 2 är uppföljare till ett enormt populärt tennisspel och förväntningarna är skyhöga. Levs de upp till? Vi har testat.


Inaktiv
FZ testar Top Spin 2 till Xbox 360

Verkar trevligt. Det kanske är dags att införskaffa sig ett nytt spel, mycket möjligt att det blir detta.


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem

Top Spin 2, undra om det är lika kul som Wii-Sports Tennis? Antagligen inte

Inaktiv

Det är nog roligt, men svårt att jämföra. Känns som att kontrollen till Wii ger det spelet en liten fördel


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Inaktiv

Kontrollen till wii såg extra kul ut i Wii-Sports Tennis yea.
Men jag har haft många sköna stunder framför Top-Spin med.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

Ser snyggt ut får man säga

Medlem

Sport spel i all ära när man har förfest... Men dock, kommer nog inte lägga ut 599 kr på detta

Medlem

Detta har ju något som Wii inte har. Realistisk grafik och världsstjärnor. Det är inte allt men det är något.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Vad gör spelet roligare med super grafik och världsstjärnor?

Medlem

Klart det blir bättre om det är snyggt å har stjärnor med, dessutom är känslan i spelet helt super. Tro det eller ej,
men ett spel kan va snyggt och ha bra gameplay.
Frågan är kan Wii-Sports Tennis bli lika bra som
Topspin troligen inte 8).


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Medlem
Skrivet av HarM:

Klart det blir bättre om det är snyggt å har stjärnor med, dessutom är känslan i spelet helt super. Tro det eller ej,
men ett spel kan va snyggt och ha bra gameplay.
Frågan är kan Wii-Sports Tennis bli lika bra som
Topspin troligen inte 8).

Det avgörs när det kommer och inte en sekund innan.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Tennis-babes. Bättre än DOA helt klart.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Som tennis-simulator fungerade inte Top Spin 1 i alla fall. Special-slagen gjorde att man kunde slå otagbara bollar när som helst, från varsomhelst, såfort man lärt sig att time:a slagen.

Tennis är ett positionsspel där man successivt förbättrar sitt läge i banan tills man har ett sån pass bra vinkel/valmöjlighet att slå bollen att motståndaren måste chansa för att hinna returnera den.

I TopSpin 1 var det bara att spränga iväg bollen med sina specialslag tills domaren utbrast Game, Set and Match.

För er som söker ett mer "realistiskt" tennisspel rekommenderar jag Dream Match Tennis ( http://www.bimboosoft.com/DMT/DreamMatchTennis.htm ).

Medlem

Har bara testat demoversionen och tycker det var helt ok. Inget jag skulle köpa dock.

Antikvitet
Skrivet av Gamblor:

I TopSpin 1 var det bara att spränga iväg bollen med sina specialslag tills domaren utbrast Game, Set and Match.

Nejdå, det gick att ta andra spelares riskshots. Fast du spelade kanske bara mot datorn?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av Gamblor:

Som tennis-simulator fungerade inte Top Spin 1 i alla fall. Special-slagen gjorde att man kunde slå otagbara bollar när som helst, från varsomhelst, såfort man lärt sig att time:a slagen.

Tennis är ett positionsspel där man successivt förbättrar sitt läge i banan tills man har ett sån pass bra vinkel/valmöjlighet att slå bollen att motståndaren måste chansa för att hinna returnera den.

I TopSpin 1 var det bara att spränga iväg bollen med sina specialslag tills domaren utbrast Game, Set and Match.

För er som söker ett mer "realistiskt" tennisspel rekommenderar jag Dream Match Tennis ( http://www.bimboosoft.com/DMT/DreamMatchTennis.htm ).

Kan säga att i 2:a är det mycket svårare att använda
specialslagen, så det är inget problem 8).


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Medlem
Skrivet av HarM:

Kan säga att i 2:a är det mycket svårare att använda
specialslagen, så det är inget problem 8).

Det låter ju positivt, även om jag misstänker att det fortfarande är en fråga om att lära sig hitta timing:en.
Kommer 2:an släppas till PC? Jag har ingen X-Box 360.

Medlem
Skrivet av Gamblor:
Skrivet av HarM:

Kan säga att i 2:a är det mycket svårare att använda
specialslagen, så det är inget problem 8).

Det låter ju positivt, även om jag misstänker att det fortfarande är en fråga om att lära sig hitta timing:en.
Kommer 2:an släppas till PC? Jag har ingen X-Box 360.

Inte den blekaste, men är väll ganska troligt
eftersom 1:an kom till pc.

Synd bara att det inte blir lika bra på pc.
Blir fin känsla med vibrationer i handkontrollen
när man drar på hårda slag :).


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Medlem

Blev inge klokare av tråden, måste fundera vidare på köp


signatur

Hellre hårt över än löst på mål.

1
Skriv svar