Saitek PC Gaming Mouse

Robot
Saitek PC Gaming Mouse

När schweiziska Saitek med Saitek Gaming Mouse ger sig in i den djungel av datormöss speciellt designade för precisionskrävande pc-spelare är det med högt ställda ambitioner. Med sex knappar, ett extra känsligt turboläge och drygt två meter sladd är budskapet tydligt - "vi vet vad som krävs och vi kan leverera det". FZ har testkört laserråttan som lämnar ett ljummet intryck.


Medlem
FZ testar laserråtta från Saitek

Att man alltid ska behöva mjukvara till standardkomponenter
Detta går bort.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

Bör tänkas på att de flesta av de senaste "feta" mössen har uppenbaa problem med drivare, samt störningar i användandet. Exempelvis har Razer Copperheaden stora problem vad gäller uppstart, då den då och då inte fungerar vid uppstart.

Redaktör

Drivrutinsproblem för möss är inget nytt. Logitech hade nån råtta för fem, sex år sen vars drivare fick Quake 3 att stöka rejält (gick inte att rakethoppa, eller något åt det hållet). Min erfarenhet är att Windows egna musdrivrutiner fungerar utmärkt, fast då får man eventuellt offra någon knapp. Jag kör Logitech MX500 sen den kom, det enda som inte funkar med Win-drivarna är knappen mitt på. Verkar vara samma historia för denna råtta.


signatur
Inaktiv

Vissa spel/klienter (r1q2 till quake2 t.ex.) ger ju möjligheten att köra directinput och då kan man ändå använda knapparna mouse1 till mouse8 utan drivrutiner vad jag förstått.

1
Skriv svar