Armed Assault E3-filmat

Robot
Medlem
Armed Assault E3-filmat

vet inte, men filmen gjorde att jag har nästan helt tappat intresset för spelet. Känns som att detta är ett steg bakåt i utvecklingen. Fast får se om min magkänsla är rätt, demot ska ju komma snart.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Alltså man ser att dom har lagt till massa effekter vilket är bra men texturerna dom är ju verkligen långt från att ens kallas för bra , vad sägs om snyggare gräs o då menar jag inte buskar för dom är ju bra ser ut som dom tog gräs från flashpoint 1 o la på det i 2.an ...

Hoppas verkligen att dom skaffar en bättre 3d artist som kan photoshop bättre än han som gjorde gräset..

ja ja får lugna ner mig kommer ju ändå att köpa det o spela trots grafiken pga att man gillade flashpoint 1 så mycket..

Medlem

det märks att spelet inte är färdigt. jag gissar att stora delar av animationer/texturer och ljud bara är tillfälliga i den version som filmen är gjord med. och det kanske är bra, för då har de antagligen riktat in sig på att fixa till alla andra delar av spelet, och fixar dessa saker i slutet av utvecklingsfasen.

titta bara på menyerna som är funktionella, men man ser ju att det är långt ifrån färdigt.

lite tråkig film också, då det är väldigt lite som händer, förutom att man ser en kille som springer runt och velar. sen att han skjuter som en blind gör ju inte saken bättre


signatur
Medlem

man kommer spela i en ö som är större än alla tidigare öarna från första OFP sammanlagt, så jag tror inte detaljerna på gräsen är prioriterat
och glöm inte att detta är inte OPF 2, utan en uppgraderad OFP1

Medlem

Detta måste vart en av dom tråkigaste gameplay filmerna någonsin.

Spelet blir säkert roligt dock.

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

man kommer spela i en ö som är större än alla tidigare öarna från första OFP sammanlagt, så jag tror inte detaljerna på gräsen är prioriterat
och glöm inte att detta är inte OPF 2, utan en uppgraderad OFP1

Varför skulle detta va en uppgradering av OFP1?
Vad är samma som i 1:an?

Har bara läst att det ska va en uppföljare till
1:an, alltså snarare OFP 2. Bara det att de inte får använda namnet 8).


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Medlem

Nej, "Game 2" är OFP 2, Armed Assault är OFP 1.5.
Armed Assault kommer ut i år medans "Game 2" kommer ut nästa år.

Inaktiv

ZzZzZZ.... ugh det var den sämsta gameplay filmen jag sett.

Medlem

Det är inte BIS som gjort filmen, det är antagligen någon som fått en kopia på E3.

bilder
http://www.magnumland.com/screenshots.htm

2 filmer
http://www.magnumland.com/videos.htm

Medlem

journalisten som spelade körde ju lite puckat, men så mkt fartfylldare än sådär är inte arma/ofp, man rushar lixom inte ala call of duty när fi kan ligga var som helst...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av PriMo:

Nej, "Game 2" är OFP 2, Armed Assault är OFP 1.5.
Armed Assault kommer ut i år medans "Game 2" kommer ut nästa år.

Nope tror inte det, som jag fatta det så ville de döpa spelet till OFP2.
Men de fick inte för codemasters..
De sa att det skulle va en uppföljare
till OFP 1, och inte uppgradering.
Men, men spelare väll ingen roll iofs bara
det blir nice


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Medlem
Skrivet av landy:

Alltså man ser att dom har lagt till massa effekter vilket är bra men texturerna dom är ju verkligen långt från att ens kallas för bra , vad sägs om snyggare gräs o då menar jag inte buskar för dom är ju bra ser ut som dom tog gräs från flashpoint 1 o la på det i 2.an ...

Hoppas verkligen att dom skaffar en bättre 3d artist som kan photoshop bättre än han som gjorde gräset..

ja ja får lugna ner mig kommer ju ändå att köpa det o spela trots grafiken pga att man gillade flashpoint 1 så mycket..

jaa och gräset är verkligen vad man bryr sig om när kulorna viner kring skallen.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av HarM:
Skrivet av PriMo:

Nej, "Game 2" är OFP 2, Armed Assault är OFP 1.5.
Armed Assault kommer ut i år medans "Game 2" kommer ut nästa år.

Nope tror inte det, som jag fatta det så ville de döpa spelet till OFP2.
Men de fick inte för codemasters..
De sa att det skulle va en uppföljare
till OFP 1, och inte uppgradering.
Men, men spelare väll ingen roll iofs bara
det blir nice

Jo! gör din research, Arma är en uppgradering av ofp och släpps iår, game2 är ett HELT nytt spel som kommer 2007/2008, codies behåller rättigheterna till namnet operation flashpoint och jobbar tydligen på en egen uppföljare.

Bohemia och codies har inget med varann att göra längre...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av HarM:

Nope tror inte det, som jag fatta det så ville de döpa spelet till OFP2.
Men de fick inte för codemasters..
De sa att det skulle va en uppföljare
till OFP 1, och inte uppgradering.
Men, men spelare väll ingen roll iofs bara
det blir nice

Hur du fattar det spelar ingen större roll. Det här är inte OFP2.
Ska nu använda FZs nya funktioner för att demonstrera.
#Armed Assault
#Operation Flashpoint 2

Medlem
Skrivet av simulacra:
Skrivet av HarM:
Skrivet av PriMo:

Nej, "Game 2" är OFP 2, Armed Assault är OFP 1.5.
Armed Assault kommer ut i år medans "Game 2" kommer ut nästa år.

Nope tror inte det, som jag fatta det så ville de döpa spelet till OFP2.
Men de fick inte för codemasters..
De sa att det skulle va en uppföljare
till OFP 1, och inte uppgradering.
Men, men spelare väll ingen roll iofs bara
det blir nice

Jo! gör din research, Arma är en uppgradering av ofp och släpps iår, game2 är ett HELT nytt spel som kommer 2007/2008, codies behåller rättigheterna till namnet operation flashpoint och jobbar tydligen på en egen uppföljare.

Bohemia och codies har inget med varann att göra längre...

Detta är taget från fz

Efter x antal namnbyten och tjat om rättigheter så nalkas den spirituella uppföljaren till succén Operation Flashpoint, Armed Assault. Spelet presenterades av Idea Games på E3 men saknar fortfarande utgivare i vissa länder. Ni kan dock vara lugna, utvecklingen sker fortfarande hos Bohemia Interactive.

Jag kan inte hitta någon stanns att det skulle vara
en uppgradering, det står uppföljare.
Trots att Codemaster kommer med ett spel
som heter OFP2 så ser man ändå Armed Assault som uppföljare. På grund av att det är samma
gubbar som gjorde OFP1.

Vi säger att Dice lämna EA å göra ett nytt Battlefield fast med nytt namn. EA äger namnet, då skulle man ändå se det som det riktiga BF 3. Ett namn är bara ett namn.

8)


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Medlem

Det e inte en uppföljare , det är en fristående expansion pack!
God damit! Game 2 är ofp 2 , och armed assault är väll typ ofp 1.6 eller nåt
mkt mera förbättrat Mp kod och massa annat, tycker själv grafiken ser killer bra ut men jag ser mer fram emot gameplayet och alla förbättringar i spel motorn som blackhawk med 2 minigunners och 200 players servers i capture the island.

Mmm ljuden e rätt okej, lite annrorlunda från gamla ljuden iaf.. men känner igen m4 eller m16 ljudet från nåt annat vapen från rainbow six lockdown.
Mod scenen för flashpoint e otrolig och slår lätt den i half-life I flashpoint finnas fler moddar och fler kända moddar också, och sen så är det nåt som fansen kanske diggar mindre så lär dem ju göra nytt! Förresten så har jag läst att dem har sagt att gamla addons till ofp ska vara lätta o konvertera över till nya liret. Och om man kollar en sida som www.ofp.info och kollar deras adons arkiv så säger det ju en hel del om tillgången till addons och konvertera över till nya liret

Medlem

Med tanke på att det är en helt ny motor som används,
så borde grafiken va snyggare än OFP1 :).

Från www.armedassault.com

The ultimate realistic combat simulation experience brought to you by the creators of Operation Flashpoint*. recharges in a new engine with additional fresh, modern time setting. Freedom of action and immersive complex environments blended with unique touch of total realism return in this new game.


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Medlem
Skrivet av HarM:

Med tanke på att det är en helt ny motor som används,
så borde grafiken va snyggare än OFP1 :).

Från www.armedassault.com

The ultimate realistic combat simulation experience brought to you by the creators of Operation Flashpoint*. recharges in a new engine with additional fresh, modern time setting. Freedom of action and immersive complex environments blended with unique touch of total realism return in this new game.

Det är ingen helt ny motor utan en modifiering av Ofp motorn.

Game 2 (BiS eget Ofp 2 alltså, AA är enligt dom själva Ofp 1.5) har däremot en helt ny motor.

Medlem
Skrivet av HarM:

Detta är taget från fz

Efter x antal namnbyten och tjat om rättigheter så nalkas den spirituella uppföljaren till succén Operation Flashpoint, Armed Assault. Spelet presenterades av Idea Games på E3 men saknar fortfarande utgivare i vissa länder. Ni kan dock vara lugna, utvecklingen sker fortfarande hos Bohemia Interactive.

Jag kan inte hitta någon stanns att det skulle vara
en uppgradering, det står uppföljare.
Trots att Codemaster kommer med ett spel
som heter OFP2 så ser man ändå Armed Assault som uppföljare. På grund av att det är samma
gubbar som gjorde OFP1.

Vi säger att Dice lämna EA å göra ett nytt Battlefield fast med nytt namn. EA äger namnet, då skulle man ändå se det som det riktiga BF 3. Ett namn är bara ett namn.

8)

Armed Assault är en uppföljare till OFP, men det är inte OFP2. Det är samma snubbar som gör Armed Assault som gör OFP2, men OFP2 kommer mest troligt byta namn till något annat och sen kanske codemasters OCKSÅ gör ett OFP2 som i så fall INTE skulle vara OFP2 men HETA OFP2. Nån som hänger med? Aja

Armed Assault: Uppföljare till OFP men inte OFP2. Snarare OFP 1.5.

Game 2: OFP2 från dom som gjorde OFP1. Kommer nog heta något annat när det släpps.

OFP2: Codemasters kan tänkas göra ett eget OFP2 som i så fall skulle ha namnet men inte vara gjort av samma team.

S_Z
Medlem

Inge vidare imponerande videosekvenser det där direkt. La märket till ett par saker som jag hoppas de jobbar vidare på.

Fysiken för fordonen verkar inte ha ändrats mycket sen orginalet. Stridsvagnen som man ser ca 6.40 in i SP filmen hoppar runt som den vore uppblåsbar...hade hoppats på en förbättring där.

Sen verkar ljudeffekterna vara i princip de samma också. Ljudet gör väldigt mycket för spelet tycker jag (säkert fler än jag som kommer ihåg vad Satchels "Dynamic Sound Pack" gjorde för OFP), hoppas det jobbar på att de förbättrar det.

AIn såg man inte heller några tecken på förbättringar på tycker jag.

Av det jag sett hitills verkar mesta energin lagts på det grafiska vilket jag tycker är synd, var ju inte för det grafiska som folk föll för OFP.

Inaktiv

blir ett givet köp för mig men har svårt att förstå vad som ska ha tagit så lång tid att utveckla? flera år efter OFP1 borde spelet va bra mycket snyggare än såhär...

Och samma gamla värdelösa ljudeffekter också. Blir ett soundpack asap

Medlem

Dom började med ArmA i april 2005

Medlem

Hoppas att de fixar till det. Verkar vara en bra grund fast just nu verkar det ju bara segt.
Repetetivt ljud och ful grafik.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

1
Skriv svar