Supreme Commander E3-filmat

Inaktiv
Supreme Commander E3-filmat

Om ni vill se mer ingame fotage ur Supreme Commander kan jag rekommendera en 11min och 20sec (67Mb) stor presentation/trailer med kommentarer från den store Chris Taylor i egen hög person.

Torrent:
http://taspring.clan-sy.com:8080/stats.html?info_hash=7b368a8...

Google-Video:
http://video.google.com/videoplay?docid=-1304403414366135212


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Vill ha, och en ny dator... Men det där är så fruktansvärt ballt att det finns inte =o


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

vill med ha ny dator

Medlem

Men hur fan laddar man ner då?! Varför ska det alltid vara så knasigt att ladda ner filmer från FZ :/

Medlem
Skrivet av Ozka:

Men hur fan laddar man ner då?! Varför ska det alltid vara så knasigt att ladda ner filmer från FZ :/

Höger klicka > Spara som
Glöm inte att skriva in slutändelsen, t.ex. .wmv eller .mov

Så gör jag varje gång jag ska ha ner en film från FZ.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Så underbart! Massivt, snyggt, bra kontroller, det är ett givet köp. Men jag ser att de har lånat lite av Act Of War men men så e det ibland


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Ser kaotiskt ut, för att kontrollera det där måste man ha simultanförmåga som en 10-armad bläckfisk.

Inaktiv

helsike va grymt!!

Medlem

Häftigt! Synd att de inte visar några nukes i filmen, har läst att det var ganska imponerande när typ 5st nukes detonerar på samma gång på ett stort slagfält


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

Nu kommer Supreme Commander vara bästa strategin minst 10 år tills Supreme Commander 2 kommer :P.


signatur
Medlem
Skrivet av redmac:

ser att de har lånat lite av Act Of War

Va?

Medlem

Skepp i RTS är verkligen underbart. Synd att många dissar det nuförtiden, jag blev glad när jag såg att det kommer finnas carriers i CNC3.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Jower:
Skrivet av redmac:

ser att de har lånat lite av Act Of War

Va?

ja alltså, det jag tänkte på är hur explosionerna visas och agerar i spelet. Kameran skakar när explosioner sker osv. Tror Act Of War var först att förmedla hur kraftfull en explosion är med hjälp av skakig kamera? eller? men resten av spelet är unikt


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

finns bara ett ord.. MASSIVT!

Inaktiv

Detta är det första skalenliga RTS:et!


signatur
Medlem
Skrivet av dalle:

Ser kaotiskt ut, för att kontrollera det där måste man ha simultanförmåga som en 10-armad bläckfisk.

Alltså du ska inte styra varje enhet försig alla Warcraft där micro management = allt typ. Istället är man värkligen Supreme Commander, dvs du skickar dina trupper mot fienden så slåss dem bra själva. Visst kan du ta kontroll över varje (som jag förstått) men det blir inge bra i längden då du har en gigantisk bana att slåss på. Tänk mer Civilisation krig.

Iallfall så jag förstått det

Och vill ni se nukes, kolla filmen som länkades i första komentaren, de visar lite mer på samma bana och några av de riktigt stora fordonen samt nukes.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Jower:
Skrivet av redmac:

ser att de har lånat lite av Act Of War

Va?

ja alltså, det jag tänkte på är hur explosionerna visas och agerar i spelet. Kameran skakar när explosioner skre osv. Tror Act Of War var först att förmedla hur kraftfull en explosion är med hjälp av skakig kamera? men resten av spelet är unikt

När kom Act Of War då? Pallar inte dra igång filmen igen men en skakande kamera fanns ju i Total Annihilation, som Chris Taylor också var med och utvecklade. Så det är nog the other way around.

Visst ser det kaotiskt ut men i mina ögon så verkar det bli helt sjukt perfekt! Den som har provat Total Annihilation inser att Chris Taylor är på väg att göra om sitt mästerverk - denna gången ännu bättre såklart.


signatur
Medlem

Fick känslan att möjligheten att ändra taktiken under strid är, små.
verkar som om att man bygger sin arme, skickar iväg den, och hoppas att det går bra. Mer strategi och mindre taktik.

Har verkligen saknat sjöstriderna


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Ojoj, Supreme Commander kommer att kunna bli det bästa RTS:et på länge

Skrivet av redmac:
Skrivet av Jower:
Skrivet av redmac:

ser att de har lånat lite av Act Of War

Va?

ja alltså, det jag tänkte på är hur explosionerna visas och agerar i spelet. Kameran skakar när explosioner skre osv. Tror Act Of War var först att förmedla hur kraftfull en explosion är med hjälp av skakig kamera? men resten av spelet är unikt

Denna skakfunktion fanns även i Total Annihilation

Inaktiv
Skrivet av IronHide:

Fick känslan att möjligheten att ändra taktiken under strid är, små.
verkar som om att man bygger sin arme, skickar iväg den, och hoppas att det går bra. Mer strategi och mindre taktik.

Har verkligen saknat sjöstriderna

Om det går åt h-e med taktiken på marken får du börja tänka i 3d. Dvs in med flygunderstöd!

Annars kan du ju skicka in en av dina nukes...eller alla samtidigt!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Ser onekligen riktigt riktigt läckert ut! Helt underbart att TA äntligen får den uppföljare som vi så länge längtat efter!


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Inaktiv

På TA brukade jag ibland disabla shake-screen när det blev för mycket :).


signatur

f-n va nice !!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Alltså, detta spel skulle man ju nästan på snudden till ungefär kunna tänka sig att skaffa.


signatur
Medlem

Enda som man kanske skulle kuna klaga på är vraken av fordonen, de ser ut att alltid bli lika dana, vilket ser särskilt skumt ut för fordonen med ben, då dem borde definitivt falla på olika sätt, inte bara sitta ner. Men gif!


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

1
Skriv svar