Playstation 3 får vibrerande handkontroller - kanske

Robot
Playstation 3 får vibrerande handkontroller - kanske
Inaktiv
Playstation 3 får vibrerande handkontroller - kanske

Umm, är väl självklart att de kan få vibrerande kontroller om de betalar. Problemet är ju att de inte vill..

Medlem

Jag vill ha rumble i min kontroll!


signatur

Meep!

Medlem

att inte ha rumble är ju att gå BAKÅT, vilket jag inte trodde ps3 skulle göra


signatur

Skaffa QuakeWorld: http://nquake.com

Medlem

Jag hade för mig att rumble funktionen skulle störa det nya "gyro" systemet?


signatur

Nämen!

Medlem

Död åt rumble... Stört att det ska skaka i händerna när det skakar i spelet. Det ändå tillfället jag kan tänka mig att det skulle va bra är om man t.ex skjuter med ett gevär eller så. Är det jordbävning i spelet ska antingen hela stolen skaka eller ingenting...

Inaktiv

Undra hur mycket Sony har betalat till dem Haha, SONY är ett stort skämt för mig idag!

Nintendo hävdar att Sony kopierat deras handkontrollerkoncept
http://www.nordichardware.se/nyhet,10373.html

Wiiiiiiiiii


signatur

sleeplezz

Medlem

MM FEvE å Nintendo har i sin tur snott iden från MS som hade motion grejjen till sina pc handkontroller på 90 talet.

Medlem

Haha vad klyftigt av Immersion, utpressning.

Medlem

Det bästa med hela Immersion-dealen är att om Sony payar Imm, så betalar man samtidigt lite till MS, eftersom MS köpte 10% av Imm ungefär samtidigt som de settlade sin stämmning om samma sak.

Ms är en mycket bättre konkurent mot Sony än Nintendo är, de spelar helt klart i samma liga, ganska bra, en motpol.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Är det bara jag som spyr över det amerikanska patent-systemet?

Fan så hämmande det är för utvecklingen.


signatur

P.L.U.R

Inaktiv

Jag som är trött eller var nyheten lite dåligt formulerad? Fick läsa den tre gånger innan jag kom fram till att om det ska komma rumble så måste sony betala skadeståndet de har fått av immersion.


signatur

/_\_/_\
/_\

Inaktiv
Skrivet av SorbP:

Är det bara jag som spyr över det amerikanska patent-systemet?

Fan så hämmande det är för utvecklingen.

Tycker det är bra system.

Medlem
Skrivet av snyft:

Jag som är trött eller var nyheten lite dåligt formulerad? Fick läsa den tre gånger innan jag kom fram till att om det ska komma rumble så måste sony betala skadeståndet de har fått av immersion.

Håller med, var lite dåligt formulerat!! Fick tänk om nån gång innan det klicka, men det kanske e bara vi två som är dumma som fån!!??


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Avstängd

Hoppas inte, hoppas skitsony kursar...

Medlem

Som jag har förstått det så gäller det där patentet bara i USA, alltså borde väl inte vi i den fria världen drabbas? Skulle vara mystiskt om de drog in alla handkontroller bara för att någon stropp på andra sidan atlanten sätter sig på tvären.

Medlem

Ja, jag är också förvånad över patentsystemet. Visserligen är det väl bara avarterna men hör om men ibland känns det hopplöst. Som om jag skulle komma på nåt smart och ta patent på det. Skulle kosta mig säkert flera hundra tusen bara för patentet och sen om nåt stort företag vill använda det är det ju en baggis att köra över mig. Små företag har ju ändå inte en chans om det dras till domstol. Nä, nåt radikalt måste göras åt systemet. Det används i princip bara för att låsa konkurrenterna nu för tiden.

Vibrationseffekter kan dom gärna vara utan.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Inaktiv

Att inte inkludera rumblefunktionen i PS3:ans kontroll är verkligen ett stort steg bakåt. Har man haft det i tidigare konsoler så bör man väl rimligtvis se till så att det finns även denna gång? Hoppas Sony styr upp det här, annars är det som sagt, ett stort steg bakåt.


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

1
Skriv svar