FASA dömer ut tangentbordet, hyllar handkontrollen till Xbox

Robot
FASA dömer ut tangentbordet, hyllar handkontrollen till Xbox
Medlem
FASA dömer ut tangentbordet, hyllar handkontrollen till Xbox

va? satte nästan kaffet i halsen, detta måste vara ett skämt. Ge mig en xbox spelare så ska vi lira skiten ur han/henne. Tangentbord och mus är helt överlägset, nuff said.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Flakmonkey

Humor! De lär inte bli så omtyckta efter ett sånt uttalande känns det som... Är väl ingen utvecklare som sagt något liknande? inte ens de som utvecklat FPS till konsol under en lång tid... men men... bra sätt att få uppmärksamhet

Medlem

Vilka nötter!

W2k
Medlem

Jag tror att vi måste vänta tills spelet har kommit ut innan vi drar några slutsatser -- alla som spelat Halo på PC och Xbox vet ju hur det var. (Xbox-versionen hade väl för övrigt auto-aim som standard).

En tanke som dök upp i mitt huvud är att spelet är gjort för konsol i grunden, sedan har man bara "mappat" konsollens kontroller på mus/tangentbord på enklaste möjliga sätt. Det funkar inte, Red Faction 2 var så (har jag för mig) och det var fullständigt ospelbart.

När spelet släpps kommer det hur som helst snabbt att visa sig om artikeln stämmer, och huruvida det berodde på dåliga spelare, ett annorlunda konstruerat spel, eller något annat. Tills dess är allt bara spekulationer...


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Jag älskar verkligen xbox, men Pc vs Xbox i fps, då vinner pc.
Säger inte att spelet blir bättre eller roligare på pc.
Men mycket lättare att poppa headshots, den saken är säker.


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Medlem

Har xbox 360 och jag skulle föredra mus vilken dag som helst för fps.

Kanske en kombination


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Hahaha, dagens skämt.

Inaktiv

Måste vara en gammal källa till den här nyheten... vart står det första april? *letar*


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

MFC
Medlem

Om man är bättre på FPS (oavsett vilket) med XBox/360 så har man nog inte mött rätt personer för att komma med påståendet att kontrollen till densamma piskar PC-användarnas KBD + Mouse kombination.

För övrigt anser jag att PC är överlägset som spelplattform!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv
Skrivet av W2k:

En tanke som dök upp i mitt huvud är att spelet är gjort för konsol i grunden, sedan har man bara "mappat" konsollens kontroller på mus/tangentbord på enklaste möjliga sätt. Det funkar inte, Red Faction 2 var så (har jag för mig) och det var fullständigt ospelbart.

Låter rimligt för jag har ytterst svårt att tro att en handkontroll skulle ge bättre precision och snabbare respons än en väl fungerande mus.

Medlem

Humor på högsta nivå!


signatur

Man kan göra så men det är inte rätt.

Inaktiv

Haha med autoaim kanske...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Hahaha den va bra


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Vila i frid

Som vanligt är det amerikanare som söker uppmärksamhet.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Och det värsta är att de menar allvar

Redaktör

Smart sätt att fånga spelarnas uppmärksamhet på. Man känner sig nästan lite sugen att skaffa ett expemplar bara för att kunna bevisa hur fel de har - och då är de ju nära att lyckas.

Xbox-kontroll mot mus/tangentbord då? Jag säger: lycka till...


signatur
Inaktiv

hahahaha, ja säkert

Medlem

Att man ens överhuvudtaget vill spela ett fps spel på en handkontroll är för mig är ett mysterium.
Ungefär som att inte veta att hjulet är uppfunnet.

Medlem

Först massakrerar de allt det som gjorde Shadowrun bra, sedan detta? Om de fortsätter i samma stil (samma stil = GALENSKAP) får vi nog renovera en av de tyska lägren för spelvärldens bästa.

Medlem
Citat:

Of course, a great deal depends on how the two systems are configured. For example, if auto-aim is turned on for the Xbox 360 and not for the PC, that would make a substantial difference.

MEN!
Idioterna hade alltså på allvar ställt in autoaim på Xbox-versionen och inte på PC-versionen.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

Ursäkta mig men inte fn går det lira FPS spel bättre med en handkontroll än ett tangentbord. nöt

Inaktiv

Lamt sätt att försöka få pc användare att betala xbox live. Spelar ingen roll hur spelet är utformat då det gäller att kontrollera något med handkontroll eller mus/tangentbord så vinner pc-stylee alla gånger. Vore det inte så skulle vi alla sitta med joystick eller handkontroll. Föresten, tyckte jag såg fatality med pc-moddad xboxkontroll på lan.

Inaktiv

Haha eller hur... Riktigt kass marknadsföring imo, och rent av på snudden till ren lögn.

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Citat:

Of course, a great deal depends on how the two systems are configured. For example, if auto-aim is turned on for the Xbox 360 and not for the PC, that would make a substantial difference.

MEN!
Idioterna hade alltså på allvar ställt in autoaim på Xbox-versionen och inte på PC-versionen.

Så står det väl ändå inte.
"FOR EXAMPLE, if auto-aim is turned on for the Xbox 360 and not for the PC, that would make a substantial difference.
Läs dom fetstilta orden en gång till.

Har som dom flesta andra svårt att se att en handkontroll skulle kunna spöa mus och tangentbord i FPS.
I ett fightingspel är det högst sannolikt, men inte i ett FPS.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Jag tror jag kommit på det. Deras version av FPS är något i stil med Contra.
http://www.nesplayer.com/contra/

Även jag föredrar faktiskt en handkontroll till sådana FPS

Inaktiv

Asså, om man vill göra ett dåligt FPS så kan man väl skapa en egen spelvärld att förstöra, men rör inte existerande kulturarv som Shadowrun!

Det FASA jag minns dog för länge send...


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

Haha, om allt är lika så finns det ingen chans att xbox-lirarna spöar PC-lirarna i FPS.

Möjligen i NHL-spel


signatur

Snus är snus och mus är mus

Medlem

Jo men jag kan vinna över alla på CS med bara pilarna och Page up och Page down(titta upp och ner), ja .. så länge jag har autoaim och wallhack och sånt kul.

Betyder det att tangentbord är överlägset mus ... ?

Medlem

Shadowrun.. är det samma spel universum som SNES spelet Shadowrun? [http://members.chello.at/theodor.lauppert/games/shadowrn.htm]


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

12
Skriv svar