FASA dömer ut tangentbordet, hyllar handkontrollen till Xbox

Inaktiv

Kan bara hålla med hybris... Desto mer autoaim dom slänger på desto jämnare kommer det att bli, det är väl självklart. Hela meningen med mus är ju att man absolut inte ska ha något autoaim, medans en konsoll i det närmaste måste ha det för att kunna träffa något. Stäng av autoaim på båda så har jag lite svårt att se joypad spöa en mus + tgnt. Enda möjligheten att det skulle kunna göra det vore att vapnen spred som satan.

Vet ni ens hur spelet spelas innan ni bashar deras uttalande?

Medlem

Detta luktar flame-bait...

Medlem

Nått konstigt är det då, sedan något som inte riktigt framgår i artikeln är ju om de verkligen kört med autoaim avslaget på båda maskinerna.
Som jag fattade det så har de kört med aim på xbox och utan på pc första testet sedan slagit på aimen på pc.

Sedan...

"For future strategies, though, if the Xbox controller is better at close combat and the mouse and keyboard are better at a distance."

...har jag väldigt svårt att tro på, borde det inte vara tvärtom? (nästan iaf) I closecombat så borde mus+tgb vara totalöverlägset medans det borde vara lite jämnare i ranged.


signatur

gorm streamar ibland!

Inaktiv

peak_performance.. säg inget mer, snälla!
Varje gång du skriver nåt börjar man nästan koka. Vet inte varför men kanske har nåt med kombinationen av ditt namn/bild och uttalande.
Helt normala reaktioner på FASAs uttalande.

Medlem

Är det bara jag som tycker att autoaim är ett jäkla hinder bara? Speciellt med explosiva vapen... kommer ihåg att Quake 1 ville ha auto aim ibland, var ju helt värdelöst. Så ju mer auto aim pc spelarna får dessto sämmre kommer dem ju bli...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Hahahahahahahaha. Aaa-hahahahahaha *gråta* *snörvla*.

Seriöst, hur jäkla kass är man inte om man får stryk av en konsol-lirare i ett fps-spel?

Medlem
Skrivet av Gamblor:

Hahahahahahahaha. Aaa-hahahahahaha *gråta* *snörvla*.

Seriöst, hur jäkla kass är man inte om man får stryk av en konsol-lirare i ett fps-spel?

Om spelet är gjort för att passa console sen portat över är det ju möjligt, men be dem prova i quake eller nåt...

Sen så snackar dem ju bara om just detta spelet som kan vara superanpassat för xbox lirarna...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Skrivet av Bennyfax:

peak_performance.. säg inget mer, snälla!
Varje gång du skriver nåt börjar man nästan koka. Vet inte varför men kanske har nåt med kombinationen av ditt namn/bild och uttalande.
Helt normala reaktioner på FASAs uttalande.

Och goddag på dig också, min herre.

Inaktiv

Goddag ..ne, jag överdrev men vi behöver inte alltid vara så förståndiga... ATTACK!!!!

QRT
Medlem

Vilket jävla skämt!

Inaktiv

Autoaim är fusk. Så ja, jag undrar verkligen vem som vinner då... Den med autoaim kanske?

Inaktiv

Haha så illa

Medlem

Hahah det bästa är ju ändå detta i artikeln

"For future strategies, though, if the Xbox controller is better at close combat and the mouse and keyboard are better at a distance, perhaps performance will be partially based on level size; knowing your game means playing on the levels that favor your controller.
"

Hahah. Fy satan vilka n00bs som tror att man kan *välja* närstrid eller avstånd i ett spel som gör anspråk på att påminna om counter-strike. Det är ju bara bland de riktiga nybörjarna ett sådant resonemang fungerar - typ såna som köper shotgun i CS och tror att de kommer äga i närstrid. Antaligen har de som spelat på dator spelat med 70 i sens...

Medlem

Det är väll möjligt att dom spöar oss pclirare i just det spelet. Men sen alla andra smiskar vi i. Om vi ska ta något riktigt fps-lir typ q3, ut etc så är dom ju _helt_ chanslösa.

Jag vet inte hur dedär Shadowrun funkar men jag antar att det är jävligt consolanpassat vilket gör att det är sjukt dåligt att spela på pc, precis som halo tex.

Inaktiv

Hellre en mus än en Joy-pad(da)


signatur

Bättre sent än aldrig!

Medlem

En av få trådar där alla är överens

Medlem

Det kan mycket väl bli en jämn match,
förutsatt att det är Pong då. Annars är det ju löjligt att ens jämföra riktiga kontroller med konsollklumparna.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Jag tycker att det fungerar alldeles utmärkt att spela FPS-spel med handkontroll. Visst, första gången man körde igång Halo så kändes det givetvis väldigt osmidigt efter att ha spelat enbart på PC i över tio år men det tog inte speciellt lång tid att vänja sig. Självklart kan man inte reagera och sikta lika snabbt och exakt som med mus och tangentbord men detta har aldrig hindrat mig från att njuta av spelet. Man får dessutom lite känsla av att man faktiskt måste sikta lite med handkontroll där det med mus känns mer som point ´n click.

Med det sagt så vet jag inte riktigt om jag föredrar det ena över det andra, även om jag i allmänhet hellre spelar på konsoll. Jag tycker däremot att handkontrollen ofta får oförtjänt mycket kritik och många hävdar att det inte går att spela FPS på konsoll. Det är, som mycket annat, en vanesak.

Däremot har jag svårt att tänka mig att någon med handkontroll skulle kunna dominera när motspelarna använder mus och tangentbord såvida man inte medvetet försvårat kontrollen för PC spelarna. Detta lär väl dock visa sig när spelet släpps.

Skrivet av Bennyfax:

peak_performance.. säg inget mer, snälla!
Varje gång du skriver nåt börjar man nästan koka. Vet inte varför men kanske har nåt med kombinationen av ditt namn/bild och uttalande.
Helt normala reaktioner på FASAs uttalande.

Flame on!

peak_performance's uttalande hade ju trots allt något så fruktansvärt sällsynt som eftertanke. Varför är ni så pigga på att basha något som ni hitills bara kan spekulera om?

...Och ofta i samma veva även klaga på brist på innovation och att spelvärlden aldrig rör sig framåt...Läs vad ni själva skriver, ni vill ju inte att utvecklingen skall gå framåt FFS!

Medlem

Ni fattar väl att det bara är marknadsföring?


signatur

Everything I ever needed to know I learned by killing smart people and eating their brains.

12
Skriv svar