Carmacks nästa - mobilspel

Robot
Carmacks nästa - mobilspel

Jag har fortfarande inte orkat haspla upp pengarna för att testa Doom RPG som vann alla de där Bästa Mobilspelspriserna. Det här kan väl bli ungefär lika bra, men inget att göra i brallan för

In other news, ett nyregistrerat varumärke ifrån id är "Rage". Deras nya PC-skjutare månne? (ja, lite gammal nyhet men intressant ändå)

Inaktiv

jo, är intresserad av deras nya spel, vad det nu är för ngt? och rtcw2

känner mig inte för några mobilspel


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Men vad i hevlete... han killen spårat ur totalt eller.

Medlem

Varifrån kan man köpa Doom RPG? peak_performance, du kanske vet?


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Skrivet av Sniper_Nr1:

Varifrån kan man köpa Doom RPG? peak_performance, du kanske vet?

Tyvärr inte, den officiella sidan säljer bara till staterna och England

Medlem

ballt om han lyckas med ett mmo på mobil! go carmack!

Inaktiv

Oooh, last year's news...


signatur

"Some peoples' internet should be made read-only"
http://pesnwiki.servehttp.com/

Inaktiv
Skrivet av oRRen:

Oooh, last year's news...

Visa mig artikeln ifrån förra året som berättar att han visade upp mobilspel på årets E3 mässa. Visa mig en gammal artikel som berättar att han har som mål att göra ett MMO till mobiler.


signatur

... man will always be judged by the amount of alcohol he can consume and women, whether they like to admit it or not, will be impressed.

Medlem
Skrivet av Sui:
Skrivet av oRRen:

Oooh, last year's news...

Visa mig artikeln ifrån förra året som berättar att han visade upp mobilspel på årets E3 mässa. Visa mig en gammal artikel som berättar att han har som mål att göra ett MMO till mobiler.

Jasså, är det ett MMO han tänker göra :O.
Måste vara svårt, tror det högsta antalet spelare som spelar på samma server till mobiler är åtta stycken, i real-time. Lycka till Carmack!

QRT
Medlem

Carmack lyckas, han är gud.

Medlem

känns ju verkligen som nisse nhar vrickat foten och lite därtill :/

tror helt klart han/id Software ska hålla sig till FPS, kanske TPS, men sikta in sig på handling/story mer än grafik. det skulle vara en positiv överraskning (samt något nytt, ingen remake eller vidareutveckling av äldre spelserier)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

carmack har väl alltid varit mer fokuserad på ny teknik o dyl och sätt att trycka in så mycket som möjligt på så liten yta som möjligt på ett ungefär?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar