Priset på Nintendo Wii, 2500-3000 kronor

Inaktiv

Sverige har ett av världens högsta skattetryck så det är inte så konstigt att det blir dyrare i Sverige.

Inaktiv
Skrivet av radiuz:

snyft : Jag tror 360 eller PS3 passar dig bättre Om du nu är ute efter höga siffor och super prestanda.

Det är jag tyvärr inte, men när nintendo kommer och skickar ut en konsol som är lika bra som en konsol som kunde ha kommit 2003 nu 3-4 år senare och har magen att sätta ett pris på 2500-3000kr blir man fan besviken.


signatur

/_\_/_\
/_\

Inaktiv

Snyft : ?.
Btw tack för skrattet jag fick idag. :]


signatur

sleeplezz

Inaktiv
Skrivet av FEvE:

Snyft : ?.
Btw tack för skrattet jag fick idag. :]

Var så lite så, är alltid kul att man kan göra andra glada


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Jag antar att du redan har sett hur färdiga versionen av Wii kan ge ut grafiskt? Isåfall, kan du berätta? Sedan verkar du vara 100% på vad exakt Wii har för hårdvara. Du vet tydligen mer än oss andra.

En liten notis bara, all information ang Wii's prestanda är tagen från utvecklare som sitter just nu på moddade GC-Devkits! Men det säger dig nog inte så mycket eftersom du redan VET vad den har för hårdvara.

Inaktiv
Skrivet av radiuz:

Jag antar att du redan har sett hur färdiga versionen av Wii kan ge ut grafiskt? Isåfall, kan du berätta? Sedan verkar du vara 100% på vad exakt Wii har för hårdvara. Du vet tydligen mer än oss andra.

En liten notis bara, all information ang Wii's prestanda är tagen från utvecklare som sitter just nu på moddade GC-Devkits! Men det säger dig nog inte så mycket eftersom du redan VET vad den har för hårdvara.

Jag är vetaren även kallad källan, allt som du hör kommer ifrån mig. Då var det problemet löst, bara att lyssna på mr.snyft ))
tackar


signatur

/_\_/_\
/_\

Inaktiv

Du kan inte bara stirra dig blint på klockfrekvensen för då framstår du bara som någon som inte vet vad dom pratar om.

En 733 MHz Intel Coppermine Core(Xbox) ger inte samma prestanda som en PowerPC(Wii) med samma klockfrekvens eftersom en PowerPC kan utföra flera instruktioner per klockcykel. Det finns också en chans att Broadway som Wii's processor kallas kommer vara Dual Core vilket då skulle göra den ännu kraftfullare även fast den hade samma klockfrekvens som en Xbox.

Om du tittar på

http://macspeedzone.com/archive/4.0/g4vspent3signal.html
http://www.barefeats.com/pentium4.html

så ser du att G4 och G5 som är PowerPC-processorer ger mycket mer prestanda per MHz än Intels Pentium-processorer.

Inaktiv
Skrivet av dos:

Du kan inte bara stirra dig blint på klockfrekvensen för du framstår du bara som någon som inte vet vad dom pratar om.

En 733 MHz Intel Coppermine Core(Xbox) ger inte samma prestanda som en PowerPC(Wii) med samma klockfrekvens eftersom en PowerPC kan utföra flera instruktioner per klockcykel. Det finns också en chans att Broadway som Wii's processor kallas kommer vara Dual Core.

Mjo det är väl sant, man får ju hoppas på det iaf. Men det jag har velat framkomma med är att Nintendos specifikationer är väldigt lägre än 360 respektive ps3 och att det är helt bisarrt i mina ögon att ta betalt 3000kr för wii. 2000-2500 är enligt mina ögon okej men 3000 är...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Hårdvaran till wii är ju än så länge okänd, och även om man har de exakta siffrorna kan man fortfarande inte avgöra hur "bra" konsolen är.


signatur

<3

Inaktiv
Skrivet av snyft:
Skrivet av FEvE:

Snyft : ?.
Btw tack för skrattet jag fick idag. :]

Var så lite så, är alltid kul att man kan göra andra glada

Yepps :]


signatur

sleeplezz

Medlem
Skrivet av snyft:
Skrivet av dos:

Du kan inte bara stirra dig blint på klockfrekvensen för du framstår du bara som någon som inte vet vad dom pratar om.

En 733 MHz Intel Coppermine Core(Xbox) ger inte samma prestanda som en PowerPC(Wii) med samma klockfrekvens eftersom en PowerPC kan utföra flera instruktioner per klockcykel. Det finns också en chans att Broadway som Wii's processor kallas kommer vara Dual Core.

Mjo det är väl sant, man får ju hoppas på det iaf. Men det jag har velat framkomma med är att Nintendos specifikationer är väldigt lägre än 360 respektive ps3 och att det är helt bisarrt i mina ögon att ta betalt 3000kr för wii. 2000-2500 är enligt mina ögon okej men 3000 är...

Bryr mig inte alls om prestandan, är ute efter spelglädje, inte grafikkåta spel där man kan se 1000pixlar på en sten.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Hmm, 360 har DoA4, Wii har SmashBros Brawl och PS3 har MGS4.

Alltid ett spel jag gillar av varje konsol, typiskt...


signatur
Medlem

Ok. "Mellan 2500 till 3000 sek." Tolka detta som 2995. Tro mig.


signatur

system: online

Inaktiv

Fast hur kan han gå ut och säga det? Det får han väl inte, eller...?

Inaktiv
Skrivet av system-online:

Ok. "Mellan 2500 till 3000 sek." Tolka detta som 2995. Tro mig.

Nah, själv tror jag priset kommer bli som när N64:a och GC släpptes, 2500kr eller nån hundring mera. :]


signatur

sleeplezz

Medlem

Trodde de skulle chocka konkurrenterna med ett pris på 199 dollar...(sve: 2000kr)
Nja, förmodligen så fortsätter jag att lägga pengar på datorhårdvara istället.

QRT
Medlem
Medlem

Då är den ju egentligen inte billigare än 360 om man tänker på core-utförandet av den, där det ingår en hk och de sladdar man behöver för att koppla in den.
Vad får man med Nintendos konsol som man inte får med en 360 core eftersom det anses vara så billigt?
Har inte hängt med så mycket på sistonde, men det lilla jag har så har min uppfattning hela tiden varit att Nintendo skulle släppa en billigare konsol än konkurrenterna, men nu matchar dom ju "bara" 360 i mina ögon.
Som sagt så har jag inte hängt med riktigt så rätta mig gärna om jag har fel. Personligen så väntar jag på PS3 då det i princip endast är Final Fantasy som lockar mig på konsol. Men vem vet det kanske kommer titlar som gör att man sitter där med alla tre så småningom :).

Medlem

Blir nog till att köpa Wii...

Medlem

Man ska nog vänta ett halvår efter Wii och PS3 releasen, så kan man titta på spelutbudet, mellan X360 / PS3 dvs

Men, jag tror det får bli PS3 för mig - MGS4 är något jag måste spela.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Inte riktigt säker över hur bra Red Steel faktiskt är. Påminde mig mest av något gammalt arkad spel.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem
Skrivet av skribb:

Den kostar ju 199 dollar i USA. Skandal att det blir dyrare här.

joo.. men det är USA det.. här i Europa går vi efter Euron som kostar lite mer i svenska kronor.

Sedan är det nog inte särskilt svårt att importera som sagt, men då bör man ha en NTSC-kompatibel tv, samt att man man måste importera alla spel därefter.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Har ju sagts ganska ofta att Wii kommer att bli den "andra" konsolen. Många syftar då på att XBOX360 lr PS3 skulle vara den första då, naturligtvis. För min del spelar jag rimligen 98% på min dator och resten på konsol (XBOX, GC & PSP). För min del blir Wii en självklar "andra" konsol vid sidan av min PC. Kommer nog bli ett fint radarpar.
Precis som de gissningar vi hört innan kommer priset sannolikt att hamna på $199. Med det sagt är det inte smart att översätta dollar direkt till SEK med tanke på tullar osv. Väntat pris tycker jag och högst rimligt då man inte måste köpa HDTV på det eller så.

P.S. Det pratas ju om att Opera skall bli fullt integrerat i Wii, något som inte kan göra konsolen sämre om den är helt själv i nästa generations konsoller med att ha webläsare.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Och enligt DN idag dementerar Patrik samma uppgifter. Spekulationer, inget annat. Vilket låter troligt då Bergsala inte brukar ha så bra koll

Medlem
Skrivet av snyft:
Skrivet av dos:

Du kan inte bara stirra dig blint på klockfrekvensen för du framstår du bara som någon som inte vet vad dom pratar om.

En 733 MHz Intel Coppermine Core(Xbox) ger inte samma prestanda som en PowerPC(Wii) med samma klockfrekvens eftersom en PowerPC kan utföra flera instruktioner per klockcykel. Det finns också en chans att Broadway som Wii's processor kallas kommer vara Dual Core.

Mjo det är väl sant, man får ju hoppas på det iaf. Men det jag har velat framkomma med är att Nintendos specifikationer är väldigt lägre än 360 respektive ps3 och att det är helt bisarrt i mina ögon att ta betalt 3000kr för wii. 2000-2500 är enligt mina ögon okej men 3000 är...

Men sen när köper du en konsoll för hårdvaran, DET är bissart. Själva idén med Wii är gameplay, det är just det du betalar för, dom tar fan underpris för konsollen om man kollar hur jäkla bra den kommer vara rent spelkänslomässigt. Sen hur hårdvaran är vet vi inte då dom inte har gett specifik info, men förhoppningsvis får vi det snart och då får vi veta exakt hur kraftfull den är :).

Inaktiv
Skrivet av Famest:
Skrivet av snyft:
Skrivet av dos:

Du kan inte bara stirra dig blint på klockfrekvensen för du framstår du bara som någon som inte vet vad dom pratar om.

En 733 MHz Intel Coppermine Core(Xbox) ger inte samma prestanda som en PowerPC(Wii) med samma klockfrekvens eftersom en PowerPC kan utföra flera instruktioner per klockcykel. Det finns också en chans att Broadway som Wii's processor kallas kommer vara Dual Core.

Mjo det är väl sant, man får ju hoppas på det iaf. Men det jag har velat framkomma med är att Nintendos specifikationer är väldigt lägre än 360 respektive ps3 och att det är helt bisarrt i mina ögon att ta betalt 3000kr för wii. 2000-2500 är enligt mina ögon okej men 3000 är...

Men sen när köper du en konsoll för hårdvaran, DET är bissart. Själva idén med Wii är gameplay, det är just det du betalar för, dom tar fan underpris för konsollen om man kollar hur jäkla bra den kommer vara rent spelkänslomässigt. Sen hur hårdvaran är vet vi inte då dom inte har gett specifik info, men förhoppningsvis får vi det snart och då får vi veta exakt hur kraftfull den är :).

Exakt. Det är konceptet de tar betalt för, dvs. man betalar för att antagligen ha roligt med maskinen. Jag slänger mycket hellre ut pengar på att verkligen ha kul med spelen än sitta och titta på fin grafik som man ändå vänjer sig vid på 2 min. Köp en PS3 om ni vill sitta och glo. 360 är inte med i någon av ligorna.

Medlem

Vad hände med det här? (Artikeln är ett år gammal)
http://www.joystiq.com/2005/06/03/nintendo-revolutions-classi...

Det skulle vara en stor anledning till köp.

Edit: Sermanpå: http://www.gamersreports.com/media/561/

Medlem
Skrivet av Limber:

Vad hände med det här? (Artikeln är ett år gammal)
http://www.joystiq.com/2005/06/03/nintendo-revolutions-classi...

Det skulle vara en stor anledning till köp.

Edit: Sermanpå: http://www.gamersreports.com/media/561/

Som sagt, spelen ska gå finnas gratis, och tillsammans är dom värda många tusenlappar. Så man får mer än vad man betalar för

Medlem
Skrivet av Famest:
Skrivet av Limber:

Vad hände med det här? (Artikeln är ett år gammal)
http://www.joystiq.com/2005/06/03/nintendo-revolutions-classi...

Det skulle vara en stor anledning till köp.

Edit: Sermanpå: http://www.gamersreports.com/media/561/

Som sagt, spelen ska gå finnas gratis, och tillsammans är dom värda många tusenlappar. Så man får mer än vad man betalar för

nope kommer inte vara grattis jag citerar

and you will be able to download older Nintendo games, through a payment system, via the Virtual Console system. The games will be stored on 512MB of internal flash memory

länk
http://www.gamespot.com/features/6146540/p-3.html

typ står nånstans i mitten:(

123
Skriv svar