Vivendi Games tjänar storkovan på World of Warcraft

Robot
Vivendi Games tjänar storkovan på World of Warcraft
Inaktiv
Vivendi Games tjänar storkovan på World of Warcraft

Klart de har tjänat pengar som fan på skiten. Utvecklingen har ju i princip stått still sedan Open Beta.
Hoppat av skiten, de spottar ju bara ut en jävla massa 40-mannaraids hela tiden. Jobba gör jag tillräckligt mycket om dagarna, behöver inte göra det kvällstid också.


signatur

Cordão de Ouro - [http://www.cordaodeouro.se]

Inaktiv

När det var open beta så var ju iaf pvp kul :(.

WoW har sannerligen tagit en hel del steg ifrån vad det annonserades som i början. Det såldes som ett spel utan upprepat nötande eller krävande flera timmar om dagen. Inget dödande av 1000-tals av samma monstertyp utan betoningen skulle ligga på questande och en mindre tidskrävande spelstil. Allt eftersom så vreds fokus ifrån detta och när folk anställdes ifrån Everquest-teamet för utveckling, ett tidsödslande spel WoW ifrån början ville särskilja sig ifrån, var det enligt många dödsstöten.
Nu verkar detta dock vara det mest ekonomiska valet så det går väl inte klandra dem för att fortsätta håva in inkomsterna. Speciellt när nya abbonemang tecknas snabbare än besvikna spelare säger upp sina.

Medlem
Skrivet av RAGE77:

Klart de har tjänat pengar som fan på skiten. Utvecklingen har ju i princip stått still sedan Open Beta.
Hoppat av skiten, de spottar ju bara ut en jävla massa 40-mannaraids hela tiden. Jobba gör jag tillräckligt mycket om dagarna, behöver inte göra det kvällstid också.

Sååå sant...WoW var kul tills man blev lvl 60 och skulle ut och nöta MC, alltid lika kul att spendera 8 timmar i en varm grotta och döda 1 boss..


signatur

Åh, Spenat knytena!
Såg ni himlen, snacka om blå!

Inaktiv

När Expansionen kommer så blir det att questa upp till 70,
men att göra raid instancer är det som är mest ekonomiskt.

Man förlorar pengar på att göra 5-10 mans instancer som blir
överflödigt mycket snabbare än raid instancer blir.

Blizzard har sagt att det är svårt att lägga resurser på det då det och quest då det är fort överstökat och specielt nu innan
expansionen kommer, om dom släpper en 5 mans isntance för
lv 60 spelare så kommer ingen vara i den efter att expansionen kommer och alla ska till lvl 70 och då kommer inte besöka den alls.

Inaktiv

Jag tvivlar starkt på att BC kommer hålla särskilt många nöjda under en längre tid. Jag skulle bli glatt överraskad om jag har fel men jag tror stenhårt på att Blizz vill fortsätta göda sina favvo-kassakossor d.v.s. raid-guilds.

Jag är skittrött på att sponsra utvecklandet av överhypade massiva raid-instanser som jag aldrig kommer få uppleva själv (och inte 80-90% av andra spelare heller). Naxxramas, snacka om att spotta alla utom elite-guildsen i ansiktet.
Blizzard kan kyssa mig i röven.


signatur

Cordão de Ouro - [http://www.cordaodeouro.se]

Inaktiv
Skrivet av RAGE77:

Jag tvivlar starkt på att BC kommer hålla särskilt många nöjda under en längre tid. Jag skulle bli glatt överraskad om jag har fel men jag tror stenhårt på att Blizz vill fortsätta göda sina favvo-kassakossor d.v.s. raid-guilds.

Jag är skittrött på att sponsra utvecklandet av överhypade massiva raid-instanser som jag aldrig kommer få uppleva själv (och inte 80-90% av andra spelare heller). Naxxramas, snacka om att spotta alla utom elite-guildsen i ansiktet.
Blizzard kan kyssa mig i röven.

Jag håller med dig helt och hållet!

Medlem

lite dåligt att dom tjänar så fruktansvärt mycket pengar på spelet men ändå inte lägger ner mer resurser på kund support


signatur

shortbow.gif

Medlem

8timmar tar ni fika rast var 5minut? Vad är problemet igentligen. Vill ni uppleva 40 raids så satsa mer på spelet. Det är ju helt upp till er själva. Sluta klaga.


signatur

AYY LMAO

Medlem

orka WoW alltså...

Medlem

Alldeles för snål för att köra ett spel som WoW..
Vägrar spenderar ett visst antal pengar varje månad på ett spel som jag köpt för x antal hundralappar..

Har jag köpt och betalat för det ska jag väl för fan få spela det!

1
Skriv svar