Alliance: The Secret War filmat & fotat

Robot
Medlem
Alliance: The Secret War filmat & fotat

Grym spelmotor... vilken LOD det var på staden. Och vilka snygga ljus och väder effekter. Så ju ut som i realtid också nästan, nån som vet om det där är DX10 spel??? Ser verkligen intressant ut...

Fett många vapen man kan välja bland också, i gameplay filmen så trycker ju han på "Suomi" vapnet, som användes mot ryssarna i andravärldskriget av finnarna. Ser nästan ut som en tommygun...

Men ljuden på vapnen var ju inte det bästa, lät lite billigt... men kanske en tidig "build" av spelet??


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Skägg.
10 Chambers

Spelvärlden behöver fler konspirationsteorier. Kan man blanda det med hygglig action är det ju kanon.


signatur
Bab
Medlem

Jag vet inte... ännu ett rambo-fps där man ska plöja genom en rad av levels? Har det inte gjorts 1000 gånger redan? Jag tycker man ska kräva mer än senaste grafikeffekterna. Spelets hemsida säljer nästan spelets motor mer än story och handlig i spelet. Det är en fet varningsklocka för mig. Fast dom ska ha kudos för att dom använder iron-sights iallafall.


signatur

-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.

Medlem

Den såg ganska bra ut (trailern), men lite överdriven är den. Som sagt tidigare, så känns det lite löjligt när en enda person kan ta tusen man och "rädda världen".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Gameplayet verkade stelt ja.
Fattigt att fienderna hela tiden skjuter mot spelaren även om denne inte verkar vara i fiendens sikte (exempelvis då man sitter bakom muren).
Mitt förslag på ny AI kod:

if I don't see the enemy then I don't waste ammo if Gamer is camping <5 minutes behind wall use bazooka else suicide from minaret

En annan tråkig grej var att gubbarna hade fasta positioner (och därför förutsägbart).
"Skjut på mig så trillar jag ner från taket och det kommer att se jättecoolt ut! Precis som på film!"

Filmen på motorn var däremot häftig och lite smårolig med den där musiken

Inaktiv

meh, ser tråkigt ut :\

1
Skriv svar