Armed Assault på väg till pressarna

Robot
Inaktiv
Armed Assault på väg till pressarna

Så vad hösten räddad då underbart..

Medlem

Åhhhh, helt underbart!

Ganska missvisande ropic....jag trodde skribenten syftade på DVD-pressarna, när det egentligen verkar handla om speltidningarnas tryckpressar.

Hoppas de ditchar hela utgivar vs. utvecklar-grejjen och släpper spelet indie via Steam...Om vi antar att snacket om en release i höst inte är komplett bullshit, så lär Bohemia inte direkt ha behov av det som de flesta utvecklare behöver från sin utgivare - ekonomiskt stöd under produktionsfasen.
Har de klarat sig så här långt lär de kunna klara sig i några månader till, och casha in enbetydligt större del av intäckterna.

Inaktiv

Är Armed Assault och Flashpoint 2 samma spel?


signatur
Medlem
Skrivet av aar88:

Är Armed Assault och Flashpoint 2 samma spel?

nej. det är inte samma spel. Armed Assault är en annan titel och är i stort sett bara en förbättring av OFP i princip, medan Flashpoint 2 är ett nytt spel.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Yay! Nu ser jag fram till hösten.

Medlem

Ok! Trodde att Flashpoint 2 & Armed Assault är samma spel.
Flashpoint 2 kommer ju snart (om man kollar webbhallen).
Ettan va ju bra förutom att det va buggigt som fan i MP har jag för mig.

Bab
Medlem

hm. "På väg till pressarna" gav ju intrycket att spelet var klart.

När det gäller namnet tycker jag man kan säga att Armed Assault är Operation Flashpoint 2.0. Det bygger vidare på samma motor men är ju förbättrat på massa områden.

Själva namnet "Operation Flashpoint" är det inte säkert vi får se igen så länge codemasters äger varumärket och inte Bohemia. Bohemia håller dock på med en till "uppföljare" som man gör om från grunden så det kommer bli ett helt nytt spel. Det finns inget namn på det ännu dock afaik och det är väll ganska troligt i dagsläget att det inte kommer kunna heta något med "operation flashpoint" det heller.


signatur

-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.

Medlem

*längtar* Hoppas Armed Assult har kvar samma känsla .


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av aar88:

Är Armed Assault och Flashpoint 2 samma spel?

Ja det kan man säga, bara det att de inte fick använda namnet :(.

Möjligt att codemasters släpper
OFP 2, men det kan ju bli skitkass.
Men det vet man ju inte 8).

Så sattsa på Armed Assault :up:.


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Medlem

Båda spelen kommer nog att bli kalas.

Ni kan ha rätt gossar - jag uttryckte mig möjligtvis ngt oklart i rubriken.

slartibartfast - faktum är att de uttryckte en önskan om att distribuera såväl elektroniskt och på sedvanligt sätt, men distr.sättet var oklart.

Som flera har påpekat är OpF2 och ArmA inte samma spel.


signatur
Medlem

Kommer det ngt OFP2 så kommer det inte ha utvecklats av Bohemia, codemasters äger rättigheterna till namnet, det ryktas om att codies ska göra en ny flashpointtitel för att kunna sälja på namnet.

Bohemia å sin sida utvecklar både en ny version av OFP under namnet Armed Assault OCH en riktig uppföljare som just nu inte har ngt namn än, det kallas typ "next generation game" av Bohemia själva...

Och vad gäller utgivningen så vill jag absolut inte tvingas köpa det i nedladdad form, köper jag ett spel vill jag ha en låda i handen, ett oemotsägligt bevis på att jag köpt och äger spelet...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Redaktör

Stämmer bra det Simulacra säger, Codemasters äger Op. Flashpoint-namnet och Bohemia har två "uppföljare" under annat namn på gång, Armed Assault och "Next generation PC game".

Glasklart, detta...


signatur

Trist bara att Bohemia själva inte var på plats. Tror faktiskt de gjort en bättre presentation av ArmA, utöver att ha kunnat intressera oss för framtida produkter. Om inte annat var det rätt charmigt när den tjeckiske Jiri skulle säga "hacking" (hade inte med ArmA att göra utan ett annat lir vid namn Alpha Prime). Jag och den amerikanske PC Gamer-kollegan förstod omöjligen vad han sade när det enda som kom ut hans mun var "ecking". "Ecking?" "Ecking."
Hoho. Östeuropeisk engelska är nästan lika kul som finsk. Ugriska språk for the win!


signatur
Medlem

neeej inte till hösten, vill ha det nuuuu

Medlem

fan också hade hört att det skulle komma till sommaren men aja , bättre i höst än aldrig antar ja...

Medlem

Inge tack för att man tipsade om nyheten ?
samt tipsa om 4st nya färska filmer ?

Medlem

Filmer? vilka filmer?


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Redaktör
Skrivet av landy:

Inge tack för att man tipsade om nyheten ?

Du får smyga upp bakom El Tompo och ge honom en örfil på nästa års mässa, vi i FZ-redaktionen får aldrig riktigt tag på honom.


signatur
Medlem

Men vilka filmer? har letet runt på forumen och fansites mm men inte hittat ngt utöver det som redan setts...

Ja, förutom den här förstås som innehåller en capture från pressversionen, antagligen samma binary som delades ut på E3...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

1
Skriv svar