Playstation 3 för dyr?

Robot
Inaktiv
Playstation 3 för dyr?

Branschen veritabla grupponani över Nintendo står ju i rätt stark kontrast gentemot behandlingen av Nintendo för exakt ett år sedan, efter E3 2005. Kul att se hur vindarna vänder, och i slutändan tror jag att det är enbart positivt för spelarna.

Inaktiv

Hur mycket kommer Wii kosta?

Medlem

Jag tycker nog att M$ har ett övertag på Son¥, alla vet att det kommer nästan samma spel till de där båda ändå. Kul dock att båda företagen anser att sin egen är den bästa att köpa + en [[Wii]].

Ryktet är ju även att MS skall droppa sin i pris senare, om det sker, så sker det nog lägligt till MS släpper PS3an... vad kommer den ner på då? $350? Med en PS3 på ~$5-600?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Jag vet faktiskt inte om jag tycker att PS3:an är särskilt dyr med tanke på innehållet. Det är mycket pengar, visst, men är det så farligt med tanke det man får?


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Inaktiv

Spekulerat riktpris för Wii ligger på $249

Inaktiv

Jag tycker inte att 5600-5700kr är speciellt dyrt, om man jämför med vad en PS2 kostade när den kom. Den kostade ca 4000-4500kr.
Och hur mycket mer får man inte i en PS3 än en PS2?
1000kr mer och du får en spelmaskin som är så mycket kraftigare än en PS2.

Medlem
Skrivet av kraket:

Jag vet faktiskt inte om jag tycker att PS3:an är särskilt dyr med tanke på innehållet. Det är mycket pengar, visst, men är det så farligt med tanke det man får?

Vad är det man får då, GTA4 till 360? BRD iofs, men vad är det som säger att man måste ha det liksom, det är inte alls en säker tech om inte filmindustrin börjar pumpa ut fetkvalitet och skeppar det på BRD, spelen kommer inte behöva BRD på år som sagt innan...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det är ju inte dyrt om du kollar på vad du får!


signatur

Meep!

Medlem

jag har redan xbox 360, ska köpa Wii och PS3. När jag har gjort det så har jag inte ens betalat hälften av vad en superdator kostar som kan spela senaste spelen. För grejjor som inte har med spel att göra behöver jag ingen superdator precis.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem
Skrivet av EriiiK:

Jag tycker inte att 5600-5700kr är speciellt dyrt, om man jämför med vad en PS2 kostade när den kom. Den kostade ca 4000-4500kr.
Och hur mycket mer får man inte i en PS3 än en PS2?
1000kr mer och du får en spelmaskin som är så mycket kraftigare än en PS2.

Problemet är väl att man inte jämför en PS2 och PS3, utan en 360. Och ser man till spelen endast, så, varför skall 360, Halo är ett av de mer hypade spelen västvärden och östtyskland skådat typ, det kommer till 360, samma sak med GTA nu mera, vad kommer till PS3 exklusivt som drar folk, typ Tekken och FFXIII?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Phobo:

Det är ju inte dyrt om du kollar på vad du får!

Så vad får man då? En superbra CPU, BRD, ett fett grafikkort, dåligt med minne som gör att alla texturer får skämmas?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

6000kr är för dyrt + att man ochså måste köpa spel för 700kr då köper jag istället en xbox360 och några spel (spelen borde kosta 400-500kr)


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Medlem
Skrivet av Z4XXOR:

6000kr är för dyrt + att man ochså måste köpa spel för 700kr då köper jag istället en xbox360 och några spel (spelen borde kosta 400-500kr)

Nu är ju iofs inte $600 ens nära 6000 SEK, det är mera åt 4500 hållet... Spelen kommer nog inte kosta 700 heller, det är mera åt 600 (599) hållet, som nu till 360n.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ps3:an är inte för dyr om man tänker på vad som är inne i burken. Men den är för dyr om man tänker på att för samma pris så får du en 360+5-6spel eller 360+NinWii. Plus att många spel som Gears of War är exklusiva till 360, Ps3an har inte så många spel som jag är intresserad av. Och många som hade så höga förväntningar på PS3 från förra E3, lär bli besvikna när dem ser att spelen är typ exakt lika snygga som på 360 och inte alls bättre. Så för mig duger 360+Wii, men lär sluta me att jag köper en Ps3. Men först måste jag köpa en HDtv att börja med...

Och ni som räknar i dollar, sluta med det. Ps3an blir billigare i Usa än i EU. Här kommer den kosta 499-599 Euro. Och det är typ 4900kr för den billigare och 5900kr för den dyrare. Så sluta drömma pojkar...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Känns som M$ har varit ute och mötat alla möjliga lodisar för att de ska snacka skit om PS3.

Känns bra att stå med båda fötterna i PC-världen


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Jag håller med Hipshot, det är jävligt modern teknik för runt 5000:-. Vad jag minns kostade mitt PS2 (inklusive kablage, emballage, en kontroll och manualer/papper) runt 5500:- med DOA4 köpt på sidan av. Visst, det var mycket pengar när jag var 14 (är iofs fortfarande mycket pengar för mig, haha), men samtidigt så litade jag på att Sony och alla tredjepartstillverkare skulle leverera, och det kan jag säga att de gjorde (MGS2 *drool*).

Jag får en nostalgisk tripp när jag läser hur folk klagar på Sony och deras PS3. Jag känner igen det här från när PS2 skulle introduceras, en massa tjat om priset. Jag har för mig att det tog typ 3 månader innan priset sjönk kraftigt (4500 till ~3500:-) på maskinen, jag har dock ingen källa för detta. Är priset spikat på $600 eller vadå? Personligen så tycker jag att det är mycket pengar, men samtidigt så är det en otrolig kraftfull liten låda.

Sen så kan man ju alltid installera ett chip så får man... balansera upp priset lite, hehe

Inaktiv

Här snackas det mycket iaf!

Nåja, ska man ta ut ett högt pris får man räkna med att leverera annat än hårdvara därtill. Hoppas de lyckas skeppa iväg ett gäng vassa titlar samtidigt eller strax efter lanseringen.


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem

Det är mycket prat om vad man får i PS3an men sen är det väl dethär med att kunna använda det med. Vist det är sjukt mycket kraft men vad kan du göra med den, jo spel, sen är det inget mer. Vist BlueRay men vadå, har ni ett helt lager med sånna skivor som ni inte kan spela hemma? Tror då att en redig BlueRayspelare sen väger över lite
För mig så är det PC + Wii som är det ultimata, du kan få samma kraft i en PC som i en PS3 och kan göra så mycket mer i den. Wii bjuder på något unikt och nytt och detta kommer nog göra att Nintedo får den lyckospark i arslet de behövt. Grafik är ju inte allt, spelade 360 för ett tag sen, tyckte det vart SKITSNYGGT... i ca 5 sek sen så började jag spela och märkte att spelen är precis som innan och la ifrån mig dosan.

Medlem
Skrivet av Noken:

Det är mycket prat om vad man får i PS3an men sen är det väl dethär med att kunna använda det med. Vist det är sjukt mycket kraft men vad kan du göra med den, jo spel, sen är det inget mer. Vist BlueRay men vadå, har ni ett helt lager med sånna skivor som ni inte kan spela hemma? Tror då att en redig BlueRayspelare sen väger över lite
För mig så är det PC + Wii som är det ultimata, du kan få samma kraft i en PC som i en PS3 och kan göra så mycket mer i den. Wii bjuder på något unikt och nytt och detta kommer nog göra att Nintedo får den lyckospark i arslet de behövt. Grafik är ju inte allt, spelade 360 för ett tag sen, tyckte det vart SKITSNYGGT... i ca 5 sek sen så började jag spela och märkte att spelen är precis som innan och la ifrån mig dosan.

Lär ju bli PC + Wii i slutändan för mig med iofs...

Medlem

Varför är denna nyhetet en PC-nyhet? Skall den inte vara grön och inte visas för (sådan som jag) de som inte vill?

OnT: Vore olyckligt om de satte prislappen för högt, även om jag inte bryr mig så mkt. Jämn konkurrens är alltid bra.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Håller med Noken! Har också spelat 360, och om jag ska vara ärlig så är det grymt ibörjan. Sen efter några minuter inser man att det är exakt samma sak fast bättre grafik, otroligt frusterande styrning i FPS t.ex.. Försökte spela Perfect Dark Zero Multi mot en polare och Golden Eye på N64 var tamefan 10ggr bättre och roligare. Styrningen är så otroligt frustrerad och värdelös att man blir vansinnig!

On topic : PS3 är FÖR dyr! Givetvis får man en Blueray spelare, men det kräver också en HDTV med HDMI vilket inte jag kommer skaffa för om ett långt tag. Räcker med min lågupplösta plasma sålänge, dessutom får jag en perfekt bild för Wii

Medlem

Problemet med priset är att man får betala för Blue-Ray som inte ens behövs för spelen. Det känns som Sony försöker göra Blue-Ray populärt genom att tvinga PS3-fans att köpa en konsol med Blue-Ray.

Inaktiv
Skrivet av LantisBo:

Problemet med priset är att man får betala för Blue-Ray som inte ens behövs för spelen. Det känns som Sony försöker göra Blue-Ray populärt genom att tvinga PS3-fans att köpa en konsol med Blue-Ray.

Jag tror ochså att det kan vara bra att komma ihåg
att Sony faktist försöker sjösätta både PS3 och
BlueRay standarden på en och samma gång.
När PS2 började sälja så var det många
(som jag kände i alla fall) som påstod att den hade
bra pris eftersom den även kunde agera DVD-spelare.
Men jag tror alldrig jag har varit med om att någon av
dom har spelat DVD filmer på sin PS2.

När slaget mellan HD-DVD och BlueRay är över
och röken lägger sig, inte fören då är det lönt att
börja skaffa sig den spelare som då är standard.
Då ligger nog priserna väldigt bra på en standalone
spelare som säkert har nya viktiga funktioner som
PS3 saknar (när det gäller FilmSpelande).

Jag tror föresten själv att BR kommer bli ny
standard istället för HD-DVD men man kan
bli överaskad.

Medlem
Skrivet av melachi:

jag har redan xbox 360, ska köpa Wii och PS3. När jag har gjort det så har jag inte ens betalat hälften av vad en superdator kostar som kan spela senaste spelen.

Då har du dålig koll på vad datorpylar kostar repspektive vad konsolerna kostar. Man kan lugnt få en dator som klarar senaste spelen för de pengarna, to.m rätt mycket mindre om man redan har skärm, hårddisk, chassi, mus och tangentbord, vilket jag nästan antar att du har.


signatur
Medlem

Hade nog tänkt boka en ps3 för den nya teknikens skull men för så mycket pengar har jag ingen lust att få alla barnsjukdomar. Kankse blir en Wii istället och en ps3 långt senare. Eller kanske nästa generation av cell-processorer.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

Man får vad man betalar för, som man brukar säga. I det här fallet stämmer det nog ganska bra ur teknisk synpunkt. Kommer med största sannolikhet att stå både en PS3 och Wii hos mig iaf.

Medlem

Var inne och boka min ps3 för några dagar sen. Listan var redan lång med folk som hade bokat så sony behöver nog inte oroa sig för att den inte kommer sälja. För mig är PS3 ett självklart val, PS2 har hägt med bra i några år nu och jag har faktiskt aldrig haft några problem med den (vet att det finns dom som haft det men för mig har den funkat bra). Sen när det gäller priset så kommer juh MS släppa en ny 360 nästa år med en annan "bättre" processor vilket ska kunna dra ner priset. Tycker det e lite elakt av MS nu har massa folk köpt en 360 åsså kommer det en ny version efter ett år.

Inaktiv

Ett ord : Wii


signatur

sleeplezz

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av EriiiK:

Jag tycker inte att 5600-5700kr är speciellt dyrt, om man jämför med vad en PS2 kostade när den kom. Den kostade ca 4000-4500kr.
Och hur mycket mer får man inte i en PS3 än en PS2?
1000kr mer och du får en spelmaskin som är så mycket kraftigare än en PS2.

Problemet är väl att man inte jämför en PS2 och PS3, utan en 360. Och ser man till spelen endast, så, varför skall 360, Halo är ett av de mer hypade spelen västvärden och östtyskland skådat typ, det kommer till 360, samma sak med GTA nu mera, vad kommer till PS3 exklusivt som drar folk, typ Tekken och FFXIII?

Du har inte hört talas om Metal Gear Solid?
Jag skulle kunna betala 10.000kr för en konsol om det var den enda som släppte Metal Gear Solid.

123
Skriv svar