Playstation 3 för dyr?

Medlem

Efter ett tag antar jag att jag kommer ha Alla tre, Wii är såklart först på listan, sen Ps3 och 360 på andra plats

Medlem

Jag tror folk inte hänger med riktigt på vilket sätt PS3 är för dyr. Visst du kanske har 5-6000 spänn att lägga på ett videospel (+1500 spänn på spel å något tillbehör).

Men t.ex. de allra flesta familjerna (& ungdomarna) som köpte PS2 för mellan 1 till 3 år sedan har nog väldigt svårt att se varför de ska prioritera Sonys spelkonsol som kostar 5-6 papp när de kan få i princip samma sak för 4000 sek, vilket fortfarande ändå är mycket pengar för väldigt många familjer/ungdomar/vanliga människor över huvud taget. Så ett videospel för 5-6 tusen kommer nog inte ens på fråga i väldigt många hem.

Det är ej heller så att HDTV:s dräller omkring i varken europeiska eller amerikanska hem. HDTV finns t.ex. inte ens i 10% av amerikanska hem med tv. Så att du har en HDTV och tänker köpa en PS3 för 6000 sek för att även kunna kolla på Blue-Ray-filmer är väl bra, men det kommer helt enkelt bli svårt för Sony att bygga en marknad på.

PS3 kommer säkert sälja slut vid premiären tack vare de s.k. early adopters'arna. Men när de skaffat sin PS3 blir det nog ganska svårt att kränga vilket videospel som helst för 5-6 papp.

Allting handlar helt enkelt om prioriteringar. På ett forum som detta så finns det såklart många som är redo att betala för en PS3:a i och med intresset för pc och videospel. En PS3:a plus spel och plus lite tillbehör, extra handkontroll etc, blir ju 6,5-7,5 och det är inte såå långt ifrån en begagnad bil som går ok t.ex.

Med andra ord, PS3 är inte för dyr. Men det är helt enkelt för mycket pengar.


signatur

system: online

Medlem

Det roliga är att folk verkar tro att alla spel på PS3 kommer köras i 1080p, det är bullshit. Bara skit spel som inte är så grafiskt snygga som stödjer det, räkna med 720p (30fps) även på PS3 som 360.

Det hackar redan i MGS4 trailern, noway att MGS4 kommer köras i 1080p.. Det är bara att drömma om!

Inaktiv

Ja, det är för dyrt för en grafisk uppdatering. Nintendo är mycket mer intressant.

Inaktiv

PS3 är ju inte specielt mycket dyrare änn vad xbox1 och ps2 var när dom kom ut. xbox1 kostade väll 5000 kr när den kom ut, och ps2 bara några hundralappar billigare?

Jag ska köpa PS3 oavsett hur dyrt det blir.

Inaktiv
Skrivet av Orrefan:

Jag ska köpa PS3 oavsett hur dyrt det blir.

Okej, jag skyndar mig och tar in en PS3 och sätter priset till 100 000 och du får köpa den på direkten, innan launch!

Inaktiv

Här var det en väldigt fart!

Jag kommer förmodligen köpa konsolen sålänge den har några bra titlar att erbjuda, annars är den fullkomligt värdelös.


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem
Skrivet av kraket:

Här var det en väldigt fart!

Jag kommer förmodligen köpa konsolen sålänge den har några bra titlar att erbjuda, annars är den fullkomligt värdelös.

Låt mej bara säga så här... Final Fantasy XIII, Metal Gear Solid 4, Heavy Rain*, Nytt Suikoden...

*Antagligen kommer det till PC oxå men endå

:edit:

Tänk bara om dom svävande ryktena att en remake av Final Fantasy VII kommer till Ps3...

Medlem

Som många andra har sagt så känns det rätt onödigt med en dyr "semi"dator, då håller jag mig till något som gör det ordentligt. Och kompletterar med ett billigt, innovativt och förhoppningsvis ROLIGT tv-spel.

123
Skriv svar