Duke Nukem Forever släpps 2007?

Robot
Inaktiv
Duke Nukem Forever släpps 2007?

Ha ha

Medlem
Inaktiv

När jag trycker på Duke Nukem Forever att släppas 2007? så ser jag bara: "Ha ha" och :>

Var fan är nyhetstexten?


signatur

¤ DFI Lanparty nF4 SLI-D ¤ AMD 64 X2 3800+ ¤ 2GB RAM ¤ Gainward 7800GT ¤

Medlem
Inaktiv

När jag ser det på hyllan så tror jag på det...


signatur

Mycket Bly I Terrängen...

Medlem

3d realms har ju själva sagt att man inte ska tro på releasedatum som inte kommer från dem själva. Så detta är nog bull. visst, nu är ju detta inget releasedatum utan bara vilket ÅR spelet beräknas släppas men sak samma.
när 3d realms publicerar releasedatum/releaseår så kommer jag tro på det.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

jag kommer fan inte tro på 3d realms heller.. dom sitter säkert och röker en massa grönt hela dagarna spelet är säkrt klart. dom är bara elaka!

Medlem

Härligt! Hoppas på 3D Realms. Ska bli kul om detta nu stämmer. Gammle Duke är aldrig fel.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Medlem

Ha! Dom är för roliga 3D Realms...

Antingen är DN:FE världens sörsta och detalierade spel eller som är mer troligt att det inte finns nått DN:FE utan bara är ett stort skämt som 3D Realms njuter av.

Inaktiv

Det första man tänker på är att skriva något roligt om DNF, sedan inser man att alla tänkbara skämt gällande det här spelet redan använts. Så illa är det.

Medlem
Skrivet av z0idberg:

Det första man tänker på är att skriva något roligt om DNF, sedan inser man att alla tänkbara skämt gällande det här spelet redan använts. Så illa är det.

Måste ju bara dra det gamla skämtet om utvecklingstiden och namnet... Duke Nukem Forever, see the connection?

Medlem
Skrivet av DonGrif:

3d realms har ju själva sagt att man inte ska tro på releasedatum som inte kommer från dem själva.

Precis. Detta är ingen skillnad från andra releasedatum som spekuleras i från speltidningars och spelsajters håll: de vill bara ha nåt att skriva om.
Allt annat än releasedatum från 3DR är bara spekulationer.
Däremot är det _sannolikt_ att det släpps runt 2007 då det stämmer med de uppgifter dom gett om den aktuella revisionens utvecklingsstadium.

Skrivet av Robboy:

dom sitter säkert och röker en massa grönt hela dagarna spelet är säkrt klart. dom är bara elaka!

3D Realms är en av de få spelföretag som tar sig tiden att ha en öppen och avslappnad dialog om sina spel på sina forum. Det är mer än vad man kan säga om de flesta företag, och det är då rakt inte elakt.
Vad som däremot är elakt är att basera sin åsikt på femtielva sarkastiska abandonwarelistor och skita i vad utvecklarna faktiskt säger eller rycka det ur sitt sammanhang för att förlöjliga det.

Medlem

Vad jag har hört så är dom bara helt klara med grafiken?
iofs så tror jag att om det verkligen blir 2007, så blir det SENT 2007, iomed att det inte har visats något alls på E3 så tror jag inte det blir i början på nästa år. But we'll see!

Medlem
Skrivet av Famest:

Vad jag har hört så är dom bara helt klara med grafiken?

Det som sagts är att de är nöjda med de features, vapen och fiender som de arbetat fram i den senaste revisionen och att man nu är inne på ren leveldesign och interaktivitet. De har även sagt att grafiken kan mäta sig med nästa FPS-generations grafik. "Helt klara" är de inte med någon del av spelet.

Skrivet av Famest:

iofs så tror jag att om det verkligen blir 2007, så blir det SENT 2007, iomed att det inte har visats något alls på E3 så tror jag inte det blir i början på nästa år. But we'll see!

3D Realms har sedan långt tillbaka sagt att de inte tänker bärja hypa spelet förrän två-tre månader innan release, just för att det är så känsligt med alla gnällspikar och folk inte skall behöva vänta ett halvår och börja skrika om vapourware ännu mer
Så att de inte var med på E3 har inte så mycket med saken att göra.

Medlem

nej det är för tidigt att nämna release

Inaktiv

[http://en.wikipedia.org/wiki/Vaporware]

One such example is the computer game Duke Nukem Forever, which has been in development for over nine years, announced shortly after the success of Duke Nukem 3D in 1996 with an original projected release date of 1998. The game won Wired News' Vaporware Awards in 2001, 2002 and 2005, got second place in 2000, and in 2003 was given the Lifetime Achievement Award for its perpetual vaporware status.


signatur

Cordão de Ouro - [http://www.cordaodeouro.se]

Inaktiv
Skrivet av RAGE77:

[http://en.wikipedia.org/wiki/Vaporware]

One such example is the computer game Duke Nukem Forever, which has been in development for over nine years, announced shortly after the success of Duke Nukem 3D in 1996 with an original projected release date of 1998. The game won Wired News' Vaporware Awards in 2001, 2002 and 2005, got second place in 2000, and in 2003 was given the Lifetime Achievement Award for its perpetual vaporware status.

som gb säger: löjligt...


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

Jag tror att DNF släpps Vintern 2007.

Inaktiv

Jag tror nog att dnf kommer att säkerligen bli ett riktigt höjdarlir... den som väntar på någe gött väntar aldrig för länge :>

Medlem

usch, förstå vilka otroliga krav det här spelet har på sig. det känns nästan som om det kvittar hur otroligt bra det blir, folk kommer ändå vara missnöjda, just pga att det har tagit sån fruktansvärd tid.


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem
Skrivet av 4skin:

usch, förstå vilka otroliga krav det här spelet har på sig. det känns nästan som om det kvittar hur otroligt bra det blir, folk kommer ändå vara missnöjda, just pga att det har tagit sån fruktansvärd tid.

Prey hade tagit så lång tid på sig att folk inte ens orkade ropa vapourware längre. Jag ser ingen som klagar på Prey nu?

Inaktiv

ha ha ha det tryckfels-nisse som varit i farten, de har ju glömmt 1:an innan 2007

Medlem

Inte första gången PCG gissar på DNFs releasedatum...

Inaktiv
Skrivet av Forcie:
Skrivet av 4skin:

usch, förstå vilka otroliga krav det här spelet har på sig. det känns nästan som om det kvittar hur otroligt bra det blir, folk kommer ändå vara missnöjda, just pga att det har tagit sån fruktansvärd tid.

Prey hade tagit så lång tid på sig att folk inte ens orkade ropa vapourware längre. Jag ser ingen som klagar på Prey nu?

hmm det stämmer inte.. Prey lades ner och började om på nytt igen nånstans 2003 får jag för mig.

Så är inte samma spel dom filat på sen 97 :\

Inaktiv

Nu när forumet är nytt och de gamla inläggen är borta funderar jag på om tävlingstråden med (d)gissningar av DNF-releasedatum finns kvar. Vore lite kul att se vem som vinner


signatur

Snus är snus och mus är mus

Inaktiv
Skrivet av bleak:
Skrivet av Forcie:
Skrivet av 4skin:

usch, förstå vilka otroliga krav det här spelet har på sig. det känns nästan som om det kvittar hur otroligt bra det blir, folk kommer ändå vara missnöjda, just pga att det har tagit sån fruktansvärd tid.

Prey hade tagit så lång tid på sig att folk inte ens orkade ropa vapourware längre. Jag ser ingen som klagar på Prey nu?

hmm det stämmer inte.. Prey lades ner och började om på nytt igen nånstans 2003 får jag för mig.

Så är inte samma spel dom filat på sen 97 :\

2001.

DNF är inte heller samma spel som 1998, den version de jobbar med nu påbörjades 2002-2003. Är ju dock inte riktigt samma situation som med Prey som var nedlagt mellan 1999 till 2001.

Medlem
Skrivet av Outzider:

När jag ser det på hyllan så tror jag på det...

Var i Kina i förra veckan och i fredags passerade jag dataavdelningen i en department store, blev väldigt förvånad när jag såg en låda som det stod Duke Nukem Forever på bland de andra spelen. Detta var alltså en vanlig affär och inte ett ställe där de säljer piratade saker.
Ångrar nu att jag inte la ut de ~40kr som behövdes för att köpa det för att se vad som fanns i lådan, bilden på framsidan av lådan har jag inte kunnat hitta på nätet

Inaktiv

haha...kollade nyss på e3 trailern från 98 och 2001

förbaskat roliga
duke var juh snyggt 2001....


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

12
Skriv svar